A Spomoco (SPOrty MOtivated COmmunity) csapata rekreációs sport edzőknek, jógaoktatóknak és edzőtermeknek készít egy új generációs menedzsment szoftvert. A cég alapítói a Startup Campustól és a Hiventurestől kapott befektetés után élesben indította el a terméket a piacon. Már az béta teszt fázisban meghaladták a hasonló szoftverek regisztrációját, ezzel piacvezetőkké lettek.
Az alapítók maguk is rendszeresen sportolnak, és első kézből tapasztalták, hogy milyen hatással van a mozgásszegény életmód az emberek testi és lelki egészségére. A cég fő küldetése, hogy a lehető legtöbb ember kezdje el a sportolást, találja meg a saját céljait, motivációját és élvezze a mozgás örömét.
Bár a világ az egyre nagyobb elszigetelődés, individualizmus felé halad – így lehet egyre népszerűbb az e-sport, vagy a virtuális edzők, online kurzusok – az alapítók szerint ez ellentétes az emberi természettel, alapszükségletekkel. Az alapgondolat éppen ezért arra a tudományos tényre épül, hogy a testi és lelki egészség fő alappillére az aktív mozgás és szociális élet. A Spomoco egy modern eszközzel ezt az ősrégi alapösztönt, alapszükségletet elégíti ki. Az együtt sportolás az egyik legjobb közösségi élmény, mely még egészséges is.
Az emberek tömegeinek mozgatásában az edzőknek kiemelt szerepük van, ezért a Spomoco nekik nyújt segítséget az ügyfelek és órák menedzselésében, az ügyfelek motivációjának fenntartásában és a közösség kialakításában. Az edzők így kevesebb adminisztrációval, többet kereshetnek, maguk is motiváltabbak lesznek, több idejük, energiájuk marad a vendégekre és nem utolsó sorban fentebb tudják magukat pozícionálni, hiszen egy olyan új, menő eszköz kerül a kezükbe, amit eddig csak a legnagyobb termek tudtak maguknak megengedni.
A Spomoco nem titkolt célja, hogy egyre több, iskolapadból kikerült edzőt motiváljon arra, hogy saját szervezésben órákat tartson, vállalkozást indítson akár a fő munkája mellett is.
A Spomoconak már applikációja is van, amin keresztül a sportolók be és le tudnak jelentkezni az órákra, kezelik a bérleteiket, értesítéseket, emlékeztetőket kapnak és hamarosan látják az eredményeiket is, illetve az edzőtársaik eredményeit.
A startup fejlesztése több szempontból is több a hagyományos bejelentkező szoftvereknél. A régebbi típusú megoldásokkal ellentétben tudja kezelni azt, hogy ma egy edző már legtöbbször nem egy helyen dolgozik, hanem több helyszínen, több teremben, sőt e mellett akár saját szervezésben órákat is tart. Mindezt az app egy helyen tudja menedzselni. A rendszer lehetőséget nyújt arra is, hogy ezek az edzők együttműködjenek, órákat osszanak meg, közösen toborozzanak ügyfeleket, de egy különválás után külön-külön is tudják folytatni az üzletüket.
A másik kiemelt terület, hogy az edzőknek segít kiépíteni a közösséget maguk körül és fenntartani a motivációt az ügyfelekben. Több jelenlegi és jövőbeli funkció segíti pl az ügyfeleket abban, hogy a kedvenc ismerőseikkel, barátaikkal edzhessenek együtt, egymást motiválva.
Az alapítók nagy figyelmet fordítanak arra, hogy az ügyfelek szeressék az applikációt.
Tapasztalat, hogy az edzők legnagyobb félelme, hogy egy új szoftver bevezetésével elvesztik az ügyfeleik egy részét. Szerencsére a valós tapasztalatok pont az ellenkezőjét mutatják. A Spomoco-t használó termek és edzők mind az ügyfélkörük és bevételük emelkedéséről számolnak be már a szoftver bevezetése után 2-3 hónappal is.
A GDPR az edzőket és stúdiókat is érinti, szerencsére a Spomoco-t használók nyugodtak lehetnek emiatt is, hiszen a rendszer már az alapjaitól a legszigorúbb adatkezelést szem előtt tartva lett kialakítva. A felhasználók tehát nyugodtak lehetnek, hogy egy esetleges ellenőrzés, vagy incidens esetén a szoftver biztos hátteret nyújt.
Az értékesítés leginkább online módon történik egy teljesen automatizált rendszerben, de 2019-ben több közepes és nagyobb edzőközponttal is offline és online együttműködést terveznek. Az egyik legnagyobb hazai edzőközponttal már februárban elindul egy közös kampány. A szoftver árazása is egyedi a piacon, ún. FAIRPAY rendszerű. Az edzők feltöltőkártyákat vesznek, mellyel csak a megvalósult foglalások után fizetnek. A havidíjas konstrukciókkal ellentétben itt hatalmas előny, hogy az edzők itt csak akkor fizetnek a szoftver használatáért, amikor a vendégük fizetett az óráért. Ha tehát az edző, vagy terem nyáron kevesebb órát tart, vagy kevesebb a vendége, a szoftverért is kevesebbet fizet. A hazai indulás után év végén a külföldi piacnyitás következik, de egyébként az applikációnak már most vannak külföldi felhasználói.