Hirdetés

Idén is MagentaKraft pályázat!

Az ötlettől a piaci termékig hosszú út vezet, a legtöbb innováció nem jut keresztül ezen az akadálypályán. A tavalyi sikeres bemutatkozás után most új lehetőségekkel jelentkezik a Telekom fiataloknak szóló platformja, a MagentaKraft. Folytatódik az ötletfejlesztési folyamat, melynek során a fiatal tehetségek egy nemzetközi márka szellemi és technológiai hátterére támaszkodhatnak. A MagentaKraftban a fiatalok a legjobb szakértők közreműködésével fejleszthetik befektetésre érett projektté saját ötleteiket edukátorok segítségével, támogatást kapva a kidolgozásától egészen az invesztorok előtti bemutatásig. A lehetőség 2021-ben is nyitva áll: az idei pályázatokat március 8-ig várják.

Hirdetés

Magyarország az innovációkat tekintve az európai középmezőnyben helyezkedik el: sok az újszerűen gondolkodó tehetség, a Z generáció tagjai uniós összehasonlításban is kimagasló arányban használják készségszinten a digitális technológiákat. Ám hiányoznak az ötletek sikerre viteléhez szükséges piaci (kutatási, termékfejlesztési, finanszírozási) ismeretek. A Telekom a szerteágazó problémára innovatív megoldást talált, amikor tavaly elindította MagentaKraft platformját, amely a fenti hiányosságok kiküszöbölését szolgálja. A MagentaKraft egyik programjában többek között felkészült, az üzleti környezetben edződött szakértők és stratégák kísérik az ötleteket a befektetésre kész terv prezentálásáig, a gyakorlatban tanítva meg őket mindarra, ami az álmodozókat a piaci szempontból is sikeres innovátoroktól megkülönbözteti.

A MagentaKraft kezdeményezés az első évében közel 700 fős közösséggé épült, az különböző edukációs programjaik legeredményesebb résztvevői pedig már be is mutathatták ígéretes üzleti lehetőséggé fejlesztett ötleteiket egy exkluzív befektetői kör előtt. A platform egyik központi eleme a KraftRoad pályázat, amely – ahogyan a neve is mutatja – végig vezeti a jelentkezőket a teljes innovációs folyamaton. Pályázni olyan egyedi ötletekkel lehet, amelyeket az adott témában gyakorlott edukátorok segítségével formálhatnak üzleti tervvé az ifjú ötletgazdák. A jelentkezők két folyamat között választhatnak: a még kezdeti fázisban lévő kezdeményezéseknél lehetőség van megismerkedni a kutatás, a prototipizálás, a tesztelés, az üzletfejlesztés és a finanszírozás gyakorlati tudnivalóival, míg a már kész koncepcióval jelentkezők olyan projektre szabott workshopok közül választhatnak, mint, például online kommunikáció, brand építés. Tavaly mintegy 120 ötlettel pályáztak, 11 projektcsapat dolgozhatott együtt a Telekom szakértőivel, és az összes olyan projekt, amely eljutott a befektetők előtti prezentációig, az érdeklődés alapján esélyes rá, hogy tényleges befektetéshez jusson.

A számok és az eddigi tapasztalatok egyértelműen igazolják, hogy a KraftRoad működik, ezen az úton valóban profi innovátorrá lehet válni. Olyan kimagasló projekttervek értek el a piacra lépés küszöbéig vagy akár a piaci jelenlétig, mint a divatiparban tevékenykedő alkotókat a digitális eszközök használatára tanító Dress-coding. A dizájnerek akadályozottsággal élőknek készítenek ruhákat az adaptív design eszközeivel. 3D-szkenneléssel, digitális szabásmintával és egyéb menőségekkel küzdenek egy társadalmilag felelősebb, fenntarthatóbb divatért.

A SCOOL online oktatást segítő, mobileszközökön futó szerepjáték, amelynek szobáiban a pedagógus által feltöltött feladatokat oldanak meg a játék közben tanuló diákok, a Webshop suli, amely az online webshopok elindítására készít fel, a FlyBuilt, amely a korlátozások miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak segít ingyenes honlaptervezéssel, a keresletet a kínálattal összekötő, a „könyvelők tindereként” is nevezhető KönyvelőNet, és a Zöldítők, amely a 2020-as év KraftChallange győztese, és egy online balkonkertész képzést hívott életre.

A MagentaKraft egyelőre az online térben működik, de offline helyszíne is van, Debrecenben. A vírushelyzet korlátozásainak feloldása után sokoldalú, fejlett eszközpark – 3D nyomtató, greenbox stúdió, podcast szoba, meetup tér, robotkar várja az alkotni vágyó fiatalokat a cívisvárosban.

A most induló KraftRoad programra az ötleteket és a jelentkezést március 8-ig várják.

Hirdetés

A hazai agilitás két úttörője állt össze, hogy megreformálja a nagyvállalatokat

Janovszki Zsolt és Szmola Roland portfóliójában már olyan cégek is megfordultak, mint a Wizzair, az EGIS, az OTP és az E.ON. Habár már külön-külön is jelentős eredményeket és szakmai elismerést értek el, most úgy döntöttek, hogy közös hajóban evezve reformálják meg a legnagyobb multikat, akik teljesen szabad kezet adtak nekik. 

Bővebben

A digitális faktoring úttörője, a Péntech lízing szolgáltatással jelentkezik

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan és gördülékenyen, mindössze néhány kattintással igényelhető konstrukció.

Bővebben
Hirdetés

A cégen belüli bizalom erősödését segítheti elő az új EU-s szabályozás

A legújabb uniós direktíva szerint azoknak a vállalatoknak, akik legalább 250 főt foglalkoztatnak kötelezettségeik közé sorolódik a névtelenséget biztosító etikai forródrót bevezetése. A jogszabályi megfelelés és jövedelmezőség mellett fontos szerepet kap a vállalati működés és kultúra fejlesztése, ehhez azonban megfelelő stratégiára és eszközökre van szüksége a vállalatoknak.

Bővebben

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben