Hirdetés

Ez az öt vállalkozás válik legközelebb unikornissá

Az unikornis fogalmát Aileen Lee a Cowboy Venture alapítója hozta létre 2013-ban, és azokat a vállalatokat jellemezte vele, akik 1 milliár dollár összértéket meghaladták.
Akkor 39 céget talált a világon ebben a kategóriában, köztük olyan startupként induló nagy példaképeket is, mint az Instagram, a Youtube, az Airbnb, az Uber, a Twitter vagy a LinkedIn. Lee szuper unikornisnak titulálta a Facebookot, hiszen nekik akkor már 100 milliárd felett volt az értékük.

2017-ben 71 unikornis volt a világon, 2018-ban ez a szám 112-re ugrott, de ami még ennél is meglepőbb, hogy 2019 elmúlt két hónapjában 315 cég tartozott már bele a CB Insight szerint. Eszerint a beszámoló szerint az unikornisok 24%-a az online szolgáltatások és szoftverek közül kerül ki, 13% az e-kereskedelmi ágazatból, 10% pedig a fintech cégek közé sorolható.
A listán szereplő vállalatok közül néhánY: 23andMe, AllBirds cipőgyártó, Buzzfeed, DoorDash, Gusto, Squarespace és a Warby Parker.
Azonban a múlt nem olyan izgalmas, mint a jövő.

Ki lesz a következő?

A CB Insight elkészített egy kutatást, amiből kiderül, hogy kik a következő várományos unikornisok. A top öt várományosban szerepel az újhullámos szépségápolási márka, a Glossier, az esküvőszervezést automatizáló platform a Zola, és a lokális termelőket és márkákat összegyűjtő webáruház a Faire is. Közéjük sorolja még a tanulmány a Checkr szolgáltatását is, ami a munkaerőpiac kihívásaira ad válaszokat, illetve a szintén HR területet érintő Earnin-t is, ahol a munkavállalók csekkolhatják a fizetésüket és hozzájuthatnak akkor, amikor szeretnének.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben