Hirdetés

Egyedülálló digitális fejlesztés a podcast-piacon

A Magyar Telekom innovációja átformálhatja a podcast hallgatási szokásainkat, hiszen segítségével tényleg azokat a tartalmakat találhatjuk meg, amik minket valóban érdekelnek. A T-Systems által fejlesztett digitális beszédleíró a podcast epizódokat – vagyis a hangot – írott szöveggé alakítja át.

Az elmúlt években a podcast-kultúra elképesztő, robbanásszerű fejlődésnek indult Magyarországon is. A könnyű előállíthatósága és a még könnyebb hozzáférhetősége miatt mára már egymást érik a különböző tematikus adások, a gazdasági kisokokostól a pszichológiai tudattágításon át egészen a némafilm kritikákig. A podcast.hu eddig is élen járt abban, hogy ebből a sokszínűségből a legjobb merítést kínálja a felhasználóknak, azonban az is várható volt, hogy a bőség előbb utóbb nehézséget is okozhat. Mert miközben a kínálat egyre bővül, a ráfordítható időnk továbbra is véges. Ezért nagyon fontos, hogy megkapjuk a választás valódi szabadságát és azt hallgassuk, ami minket valóban érdekel.

Gyakori, hogy egy rövid leírás vagy egy jól hangzó cím miatt kezdünk bele egy hosszabb előadásba, de az igazán fontos rész, a minket érdeklő téma még a negyvenedik percnél sem akar megérkezni. Az sem ritka, hogy csak az elköszönés után derül ki, hogy bizony a “pergetés” kifejezést ebben az esetben inkább a logopédiai, semmint a horgászati értelemben járták körbe. Ezt kivédeni idáig nem volt lehetőségünk, ezzel az új funkcióval azonban ez egy csapásra megváltozik.

A Telekom egy Magyarországon egyedülálló digitális fejlesztéssel teszi még jobb élménnyé a podcast hallgatást, amellyel nem csak nevek, címek és leírások alapján szűrhetünk majd a tartalmakra.
Egy szövegfelismerő algoritmus a műsorokban elhangzó beszélgetést írott szöveggé alakítja, így elég egy kulcsszó vagy mondatrész ahhoz, hogy újabbnál újabb epizódokra találhassunk rá, és így minél jobban elmélyedhessünk a minket valóban érdeklő témákban. A találatokat ráadásul a szövegkörnyezettel együtt láthatjuk, így gyorsan kiderül a valódi tartalom, még akkor is, ha többértelmű szóra keresünk.

A T-Systems által fejlesztett digitális beszédleíró a podcast epizódokat – vagyis a hangot – írott szöveggé alakítja át. Ezek a szövegek bekerülnek a podcast.hu keresőjébe, így, ha egy olyan szóra keres valaki, ami elhangzott az egyik adásban, akkor az a rész azonnal megjelenik a találati listában.

A Telekom nem kis feladatra vállalkozott, hiszen ezt a digitális megoldást magyar nyelven podcastekhez még nem használták. Ráadásul a műfaj rengeteg kihívást rejt magában, mert sokszor többen beszélnek egyszerre, nem azonos artikulációval és angol szavak is keverednek a beszélgetésbe, ezért előfordulhat hibás ragozás, egy-egy félreértett szó, vagy az egyszerre történő beszélésből fakadóan összeakadt mondatok.

“A Telekom már évek óta azon van, hogy a digitális világ innovációit közelebb hozza az emberekhez. Ezt megtettük akkor, amikor a podcast.hu-val megteremtettük ezt az epicentrumot, ahol mindenki könnyedén felfedezheti azt, ami őt igazán érdekli. Most viszont egy még merészebb ambíciót követve megvalósítottuk azt a tervünket, hogy a hallgató minél könnyebben megtalálja azt a témát vagy gondolatot, ami igazán érdekli” – mondta Szabó Béla, a Telekom kereskedelmi és márkakommunikációs igazgatója.

A Telekom egyelőre 28 podcast csatornával működik együtt. Ez azt jelenti, hogy elsőként az ő adásaikat alakították írott szöveggé digitális megoldásukkal. A leiratokat 2021. októberi adásokig visszamenőleg készíttetik el, és ezzel párhuzamosan az újabb epizódokat is folyamatosan feldolgozzák. A tervek szerint az együttműködő podcastek listáját a későbbiekben bővítik majd.

 

Forrás: MMOnline

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben