Hirdetés

Az Amazon és az Apple után idén a Microsoft lett a legértékesebb

Csakúgy, mint a tavalyi évben idén is a folyamatosan növekedő és terjeszkedő Amazon vezeti a WPP és a Kantar legértékesebb márkákat bemutató listáját. Az Apple megtartotta második pozícióját, a Microsoft pedig feljött a harmadik helyre.

Az Amazon brand a BrandZ TOP100-as rangsor összeállítói szerint közel 416 milliárd dollárt ér, ez 32 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A márka erejét jól mutatja, hogy értéke egy év alatt közel 100 milliárd dollárra nőtt, ami a teljes top100-as mezőny növekedésének mintegy harmada.

A második helyen az Apple végzett, a márka 14 százalékos növekedést tudott felmutatni és 352 milliárd dollárt ér az áprilisban lezárt összesítés szerint. A Microsoft a tavalyi harmadik Google-t megelőzve feljött a dobogóra, ehhez 30 százalékkal kellett növelnie márkaértékét, igaz így is kevesebb mint 3 milliárd dolláros előnnyel tudta megelőzni a keresőcéget.

A rangsorban szereplő száz márka összeértéke elérte az 5000 milliárd dollárt

– ez nagyjából megfelel Japán éves GDP-jének -, ez 5,9 százalékos bővülést jelent a múlt évhez képest. Ez azért is figyelemreméltó teljesítmény, mert a rangsor összeállításakor már számoltak a Covid-19 járvány első hónapjainak hatásaival is.

A technológiai márkák továbbra is dominánsak a rangsorban, az összesített márkaérték 37 százalékát az ebben a szektorban tevékenykedő cégek adják, és éves összevetésben 10 százalékos növekedést tudtak felmutatni. Nagyon megerősödtek az ázsiai márkák, a teljes TOP100-as mezőny negyedét adják, közülük 17 kínai és az első tízben is képviseli két brand, az Alibaba és a Tencent a távol-keleti országot. A leggyorsabb fejlődést viszont a kiskereskedelmi szektorba tartozó márkák tudták felmutatni, összesítve 21 százalékos növekedést értek el. Igaz, a lista készítői az Amazont és az Alibabát is ebbe a kategóriába sorolták, ami alaposan megdobta a szegmens összesített számait.

A rangsor újoncai közül a fiatalok körében elképesztően népszerű TikTok kezdett a legjobban, egyből a 79. pozícióba került, 16,9 milliárd dolláros márkaértékkel. A teljes lista itt érhető el.

A 10 legértékesebb márka

Forrás: BrandZ

(millárd dollár)

Amazon             415,86

Apple                 352,21

Microsoft          326,54

Google               323,60

Visa                    186,81

Alibaba              152,53

Tencent             150,98

Facebook          147,19

McDonald’s     129,32

MasterCard     108,13

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások