Hirdetés

Az Amazon és az Apple után idén a Microsoft lett a legértékesebb

Csakúgy, mint a tavalyi évben idén is a folyamatosan növekedő és terjeszkedő Amazon vezeti a WPP és a Kantar legértékesebb márkákat bemutató listáját. Az Apple megtartotta második pozícióját, a Microsoft pedig feljött a harmadik helyre.

Hirdetés

Az Amazon brand a BrandZ TOP100-as rangsor összeállítói szerint közel 416 milliárd dollárt ér, ez 32 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A márka erejét jól mutatja, hogy értéke egy év alatt közel 100 milliárd dollárra nőtt, ami a teljes top100-as mezőny növekedésének mintegy harmada.

A második helyen az Apple végzett, a márka 14 százalékos növekedést tudott felmutatni és 352 milliárd dollárt ér az áprilisban lezárt összesítés szerint. A Microsoft a tavalyi harmadik Google-t megelőzve feljött a dobogóra, ehhez 30 százalékkal kellett növelnie márkaértékét, igaz így is kevesebb mint 3 milliárd dolláros előnnyel tudta megelőzni a keresőcéget.

A rangsorban szereplő száz márka összeértéke elérte az 5000 milliárd dollárt

– ez nagyjából megfelel Japán éves GDP-jének -, ez 5,9 százalékos bővülést jelent a múlt évhez képest. Ez azért is figyelemreméltó teljesítmény, mert a rangsor összeállításakor már számoltak a Covid-19 járvány első hónapjainak hatásaival is.

A technológiai márkák továbbra is dominánsak a rangsorban, az összesített márkaérték 37 százalékát az ebben a szektorban tevékenykedő cégek adják, és éves összevetésben 10 százalékos növekedést tudtak felmutatni. Nagyon megerősödtek az ázsiai márkák, a teljes TOP100-as mezőny negyedét adják, közülük 17 kínai és az első tízben is képviseli két brand, az Alibaba és a Tencent a távol-keleti országot. A leggyorsabb fejlődést viszont a kiskereskedelmi szektorba tartozó márkák tudták felmutatni, összesítve 21 százalékos növekedést értek el. Igaz, a lista készítői az Amazont és az Alibabát is ebbe a kategóriába sorolták, ami alaposan megdobta a szegmens összesített számait.

A rangsor újoncai közül a fiatalok körében elképesztően népszerű TikTok kezdett a legjobban, egyből a 79. pozícióba került, 16,9 milliárd dolláros márkaértékkel. A teljes lista itt érhető el.

A 10 legértékesebb márka

Forrás: BrandZ

(millárd dollár)

Amazon             415,86

Apple                 352,21

Microsoft          326,54

Google               323,60

Visa                    186,81

Alibaba              152,53

Tencent             150,98

Facebook          147,19

McDonald’s     129,32

MasterCard     108,13

Hirdetés

15 milliárd forintra emelkedett a Divat és Design Pályázat keretösszege

Az Innovációs- és Technológiai Minisztérium 10-ről 15 milliárd forintra emelte a hazai divat- és designipari vállalkozások támogatására indított pályázat keretösszegét. Így jelenleg 12 milliárd forintra pályázhatnak a konvergenciarégiók vállalkozásai a GINOP 1.2.14-20 konstrukció keretében, februártól pedig 3 milliárd forintos kerettel megnyílik a jelentkezés a Közép-Magyarországi Régióban működő vállalkozásoknak szóló VEKOP 1.2.7-20-ra is. A pályázat szakmai hátterét biztosító Magyar Divat & Design Ügynökség munkájának köszönhetően évtizedek óta nem látott támogatásban részesül az ágazat.

Bővebben
Hirdetés

Ezek a technológiai trendek határozhatják meg a következő időszakot

A vállalati és a technológiai stratégiai még jobb összehangolása, a működést támogató kritikus fontosságú rendszerek jövőjének átgondolása, a felhőalapú megoldások alkalmazása a digitális bevándorlók esetében – többek között ezek a témák kerülnek középpontba a vállalkozásoknál technológiai szempontból a következő másfél-két évben a Deloitte elemzése szerint.

Bővebben

75 tonna üvegházhatású gáz kibocsátását előzték meg az Ételmentők

A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és a köztársasági elnök által létrehozott Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány (KBKA) összefogott, hogy kiválassza 2020 legfenntarthatóbb vállalkozását. A Klímavédelmi díjat az “Ételmentő alkalmazás és weboldal”, a Munch kapta, amelyen keresztül vendéglátóhelyek értékesítik minimum 40% kedvezménnyel a még jó minőségű, de hamarosan lejáró ételeket.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások