Hirdetés

A kínai fast fashion cég lesz a világ harmadik legértékesebb startupja?

A kínai fast fashion e-kereskedelmi startup, a Shein 100 milliárd dolláros értékelés mellett készül tőkebevonásra. Már potenciális befektetőkkel tárgyalnak, köztük a General Atlantic-kel, mintegy 1 milliárd dollárról – derítette ki a Bloomberg. A 100 milliárd dolláros érték elérésével a világ harmadik legértékesebb startupja lenne a szintén pekingi ByteDance Ltd. és a SpaceX után a CB Insights szerint.

A Shein tavaly májusban úgy nyilatkozott, hogy a vállalatot több milliárd dollárra értékelik, de ennek ellenére nem terveznek tőzsdei bevezetést. A jelenlegi híreket egyelőre sem ők, sem a potenciális befektetők nem kommentálták. A Shein a beszállítói láncok lerövidítésével és az adatvezérelt ruhatervezéssel és kivitelezéssel szerzett versenyelőnyt, majd az Egyesült Államok és Kína adózási kiskapui is az ő malmukra hajtották a vizet.

A vállalatnak Guangzhouban, Szingapúrban és Los Angelesben is van telephelye, és több mint 600 000 terméket kínálnak vásárlóiknak csaknem 150 országban. A startup korábbi befektetői között van a Tiger Global Management, az IDG és a Sequoia is.

Izgalmas kérdés, valóban eléri-e az álomszerű értékelést a következő körben, mert a források még nem megerősítettek.

Forrás: Bloomberg

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben