A háborúkat már nem csak hagyományos fegyverekkel vívják

A háborúk ma már nem csak hagyományos fegyverekkel zajlanak, egyre nagyobb szerepet kap a kiberbiztonság és a mesterséges intelligencia is többek között. Éppen ezért a NATO számára egyre fontosabbak a startupok és a startupoknál zajló fejlesztések.

Október végétől két héten át tartott az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének Trident Juncture 18 néven indított hadgyakorlata Norvégiában, amely évtizedekre visszamenőleg a szervezet legnagyobb szabású művelete volt 50 ezer katona és 10 ezer jármű bevonásával. Az akció egy tagállam elleni elképzelt, de valószerű támadásra adott gyors reakció próbája volt, és a NATO saját leírása szerint egyszerre zajlott földön, vízen, levegőben és a kibertérben is – írja a BitPort.

A NATO már a kibertámadásokat is a kollektív védelem hatálya alá eső cselekmények közé sorolja, és elvileg a hibrid fenyegetésekre is felkészül, a digitális biztonsági incidensektől kezdve a politikai vagy gazdasági beavatkozásokon át a dezinformációs kampányokig. A GPS rendszer megzavarása, amire állítólag a mostani hadgyakorlat idején is sor került, éppen arra példa, hogy

a háborúkat már nem csak a hagyományos fegyverekkel vívják.

A NATO Szövetséges Transzformációs Parancsnokságát (ACT) vezető André Lanatavezérezredes a hét elején egy berlini konferencián beszélt róla, hogy a Trident Juncture egyéb céljai mellett két tucatnyi új, diszruptív technológiai projekt demonstrációjt is szolgálta. Az esemény apropója az volt, hogy az ACT már harmadszor szervezett innovációs versenyt, amelynek témája ezúttal a földön vagy levegőben megjelenő pilóta nélküli rendszerek (drónrajok) hatékony legyűrése volt.

A versenyen 10 startup és kisebb cég vett részt, különböző ötleteket mutatva be a kijelölt probléma megoldásra. A győztes a belga ALX Systems lett, amely civil felhasználású megfigyelő drónok építésére szakosodott. A cég vezetője szerint a NATO innovációs kezdeményezései felgyorsíthatják azokat a döntési folyamatokat, amelyek a katonai célú beszerzések esetében sokszor nehézkesek, és rengeteg erőforrását felemésztik az ALX-hez hasonló kisebb vállalkozásoknak.

Az eseményen kiderült, hogy a NATO az olyan területeken zajló fejlesztésekre koncentrál, mint amiylen a mesterséges intelligencia, a kvantum számítástechnika, a big data vagy a hipersebesség. Emiatt a hagyományos fegyveripari cégek mellett a NATO szempontjából is egyre fontosabbak a startupok és a startupoknál zajló fejlesztések, mivel a vetélytársak az ilyen technológiákhoz való gyors és egyszerű hozzáféréssel egyre csökkentik lemaradásukat a katonai szövetséggel szemben.

Bővebben: BitPort

Hogyan lesz vége a divatipar pusztításának?

360 millió tonnával kevesebb kibocsátott széndioxid 2030-ra. Ebben állapodtak meg a divatcégek a 2018 decemberében huszonnegyedik alkalommal megrendezett Felek Konferenciáján (COP) a lengyelországi Katowicében. Az eseményen az ENSZ éghajlat-változási keretegyezményét (UNFCCC) aláíró országok küldöttjei vettek részt, ahol a divatszakma több tucat meghatározó márkája elkötelezte magát, hogy 2050-re nullára redukálja a termelés során keletkező, környezetkárosító anyagok kibocsátását.

Bővebben

Jönnek a csini ügyintéző robotok

A világon elsők között alkalmaznak Ausztráliában mesterséges intelligencia alapú, digitális asszisztenst a lakáskölcsön kérelmekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati teendők ellátására – írja a ComputerWorld. A UBank nevű pénzintézetnél “dolgozó” Mia (My Interactive Agent) nevű munkatársat az új-zélandi FaceMe startup céggel közösen fejlesztették ki.

Bővebben

Okosváros ötletekkel pályázhatnak az egyetemisták

Egyetemi csapatok számára írt ki ötletversenyt a Mathias Corvinus Collegium (MCC) a T-Systems Magyarországgal közösen, melynek fődíja: részvétel a 2019-es Smart City World Congress-en, Barcelonában. Az IDC piackutató cég előrejelzései szerint a smart city megoldásokra három éven belül 158 milliárd dollárt költenek világszinten.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások