Hirdetés

Tovább terjeszkedik az elektromos roller cég

Pontosan egy éve érkezett meg a TIER szolgáltatása Magyarországra, ekkor került ki az első 150 darab, cserélhető akkumulátorral felszerelt elektromos roller Budapest utcáira. A környezettudatos közlekedési megoldás azóta elérhetővé vált Siófokon is, a vállalat pedig további városok autósforgalmának csökkentéséhez is szeretne hozzájárulni. Az első év tapasztalatai kiemelkedően pozitívok, hiszen az alkalmazásnak több mint 110.000 felhasználója volt hazánkban, akiknek 80 százaléka helyi. A világ vezető mikromobilitási szolgáltatójának járművei jól illeszkednek a magyar közlekedési rendszerhez, amit a felhasználási adatok is jól mutatnak.

A TIER mindenki számára könnyen hozzáférhető alternatívát kínál, amely a városi környezetben kiválóan kiegészíti a közösségi közlekedési formákat. A mindennapi utazások utolsó kilométerére tervezett szolgáltatással a vállalat célja, hogy hozzájáruljon a városi közlekedési kultúra fejlődéséhez, valamint az autósforgalom és a vele járó károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez.

A TIER adatai szerint már az első 12 hónapban is népszerű volt ez az alternatív közlekedési forma a magyarok körében, akik naponta átlagosan 1400-nál is több bérlést indítanak és közel 2,2 kilométert tesznek meg a környezetbarát e-rollerrel, a kijelölt mobilitási pontok között. A felhasználók összesen 1.076.512 kilométert tettek meg a magyar utakon, amely közel háromszorosa a Föld és Hold közötti távolságnak, és akár 10.000, Budapestről Siófokra vezető utazásra is elég lenne. A szolgáltatás kiemelkedő sikerét jelzi, hogy a felhasználók közel 80 százaléka helyi, és átlagosan 4,5-szer bérelt már e-rollert, amely jól mutatja, hogy a TIER a mindennapi közlekedés részévé vált hazánkban. Az első évben az összesített utazási idő 5.872.432 perc volt, ez 11 évnek felel meg, vagyis olyan, mintha valaki a Minecraft című videójáték 2011-es megjelenése óta folyamatosan rollerezne.

„Nagyon büszkék vagyunk a 2021. szeptember 9-i magyarországi indulás óta eltelt egy évben elért eredményeinkre. Az e-roller szolgáltatásunk gyorsan rendkívül népszerűvé vált Budapesten és Siófokon is, az elmúlt hónapokban pedig egyre több új érdeklődő próbálta ki a szolgáltatást, akik közül sokan rendszeres felhasználókká váltak – mondta el Lendvai Tímea, a TIER Regionális City Managere. – Fontos kiemelni, hogy a főváros mellett nagyon sikeres volt az első vidéki indulásunk is, Siófokon is nyereségesen működik a TIER, és reméljük, hamarosan több vidéki városban is bemutathatjuk klímasemleges mikromobilitási megoldásainkat.”

A társaság piacra lépésének részeként fejlesztőközpontot is nyitott Budapesten, a Makery szoftverfejlesztő ügynökség felvásárlása után hazánkban jött létre az egyik első TIER Tech Hub. Az elmúlt több mint másfél évben a magyar szakemberek folyamatosan optimalizálták a TIER alkalmazását, dolgoztak többek között a beépített térképen és a parkolási megoldásokon, így azok tökéletesen illeszkednek a budapesti adottságokhoz is. “A mi szempontunkból is nagyon sikeres a TIER magyarországi szerepvállalása, a nemzetközi csapattal közösen globális kezdeményezéseken dolgozunk és részt vállalunk minden új szolgáltatási terület vagy új megoldás integrálásában. Ennek megfelelően folyamatosan növekszünk és keressük a tehetséges termékfejlesztőket.” – mondta el Zsédely Balázs, a TIER Tech Hubok igazgatója.

A TIER szolgáltatása jelenleg két városban, Budapesten és Siófokon érhető el Magyarországon. A vállalat célja, hogy 2022 második felében és a következő években tovább növekedjen és más európai országokhoz hasonlóan hazánkban is vezető szerepet töltsön be a mikromobilitási szektorban. A vállalat bővülésének és a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően a legmodernebb e-rollerek mellett hamarosan akár az elektromos kerékpárok is elérhetővé válhatnak a magyar flottában is.

A TIER célja, hogy 2022-ben világszerte tovább erősítse piaci helyzetét és ahogy Európában, Magyarországon is újabb városokban indítsa el fenntartható szolgáltatását. A siófoki terjeszkedés megmutatta, hogy a magyar felhasználók szívesen próbálják ki a mikromobilitási megoldásokat, azok jól illenek a meglévő helyi közlekedési hálózatokba.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások