Hirdetés

Tesla karosszériaműhely nyílt Óbudán

14 évvel a márka indulása után a hazai utcaképhez is egyre inkább hozzátartozik a Teslák látványa, annak ellenére, hogy a stabil szervizháttér hiánya általában visszatartó erő az autóvásárlástól. Ám az amerikai márka esetében ez már nem jelent akadályt: a Duna Autó ugyanis megnyitotta Magyarországon az első, hivatalos Tesla karosszériaműhelyt, illetve a Tesla márkaszerviz is az óbudai Autóváros területén működik.

Az újonnan megnyílt hivatalos karosszériaműhely lehetővé teszi a modern technológiával készülő alumíniumöntvény karosszériaelemek gyári állapotúra történő javítását, amire idáig Magyarországon nem volt lehetőség.

Simon Péter, a Duna Autó műszaki igazgatója elmondta: „Az Autóváros Tesla karosszériaműhelyének szakembereit az amerikai márka oktatta és minősítette. Így hamarosan – a Duna Autó többi ügyfeléhez hasonlóan -, a Tesla tulajdonosok is megtapasztalhatják a márkaszervizünk előnyeit. A ’Tesla Approved’-minősítés garanciát jelent arra, hogy a sérült autó úgy gurul ki a gyári technológiával azonos javítási folyamat végén, mintha a szalonból jönne.”

Miért fontos márkaszervizt választani, ha máshol is vállalkoznak a Tesla járművek javítására? A válasz az amerikai gyártó modelljeinek egyedi technológiai megoldásaiban, és a már említett alumíniumöntvény karosszériaelemek használatában rejlik. Ez a technika teszi lehetővé a biztonságos, kényelmes és – a mindenkori közlekedési szabályok betartása melletti – gyors közlekedést. „A Tesla gépkocsik vizuális- és ultrahangos érzékelők tucatjaival figyelik meg a körülöttük lévő világot. 360 fokban, és akár 250 méter távolságban képesek elemezni a forgalmi viszonyokat, és azokat pillanatok alatt értelmezve tökéletesen alkalmazkodnak a folyamatosan változó környezethez. Így teszik lehetővé, hogy a velük való közlekedés a lehető legkényelmesebb és legbiztonságosabb legyen” – avat be a technikai részletekbe az Autóváros szakembere. Ezeknek az eszközöknek a beállítása nagy precizitást igényel. Az optimális végeredmény eléréséhez nélkülözhetetlen a Tesla által előírt eszközök megléte és a gyári utasítások pontos betartása.

Elsőre meglepőnek tűnhet a karosszériajavító hivatalos elnevezése: Tesla Approved Body Shop. A név azonban nem véletlen, mivel a Teslák karosszériája számtalan olyan megoldást egyesít, amely csak az amerikai márkára jellemző. Ilyen az autóiparban eddig ismeretlen karosszériaformálási és -gyártási technológia, mely rendkívül alacsony légellenállást eredményez (ez az egyedülállóan nagy hatótáv egyik feltétele), vagy az alumínium öntvények használata a gyártás folyamán. A Tesla a karosszériamegmunkáláson túl, a biztonsági rendszerek tekintetében is egyedülálló. Az autó hibátlan üzemelésének tehát legalább annyira kulcsa a karosszéria állapota, mint az autóban működő szoftverek és szenzorok összehangolt működése. Éppen ezért a hagyományos karosszérialakatosi munkákat a szoftveres háttérhez is értő specialisták tevékenysége teszi teljessé a Body Shopban. Az Autóváros Tesla-specialistái az amerikai márka modelljeinek sérült karosszériáját az ipar legfejlettebb alumíniumtechnológiai módszereivel állítják helyre. Ez nem csak a lemezek eredeti formájának visszanyerése miatt szükséges (amely csak ezzel az eljárással lehetséges), hanem az alattuk lévő szenzorok optimális működése, illetve a gyárival megegyező mértékű csavarodási szilárdság visszaállítása miatt is. „Az autó szenzorainak pontos kalibrálása azonban egyáltalán nem csak kényelmi szempontokat szolgál: egy ráfutásos baleset elkerülésénél, vagy ha például hirtelen egy gyerek lép le elénk az útra, a biztonsági rendszerek minimális eltérése is az élet és halál közti különbséget jelentheti” – teszi hozzá Simon Péter.

Mivel a Tesla Approved Body Shopok máig ritkaságszámba mennek a közép-kelet-európai régióban, a környező országok Tesla-tulajdonosai számára is jó hír a magyar műhely megnyitása, amelynek a honlapja természetesen angol nyelven is elérhető.
A Duna Autó által Magyarországra hozott Tesla Approved Body Shop megnyitásával tehát eljött a lehetőség, hogy bárki, aki a máig nagyhatású tudós-feltalálóról elnevezett, és annak újító szellemiségét képviselő márka autójával szeretné meghódítani az utakat, az nyugodt szívvel megtehesse. Az óriási hatótáv, lenyűgöző technológia, kortárs formanyelv és a biztos karosszériajavító- és szervizháttér együttesen végre lehetővé teszik a feszültségmentes Tesla-tulajdonosi élményt.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások