Hirdetés

Virtuális túrával ismerték meg malajziai startupok Európát

Kilenc malajziai startup részvételével zajlott az első Discover Europe virtuális ökoszisztéma-túra a Startup Campus és a MaGIC malajziai innovációs központ szervezésében.

Hirdetés
A Startup Campus évek óta több országban alakít ki szoros együttműködést helyi inkubátorokkal, ezzel segítve a különböző régiók innovációs ökoszisztémái közti átjárást, és támogatva az arra kész startupok nemzetközi terjeszkedését. Idén ennek eredményeként, valamint a pandémia okozta digitális átállást kihasználva hozták létre legújabb white label programjukat, a Discover Europe virtuális üzleti túrát. A programot első alkalommal a MaGIC malajziai innovációs központtal együttműködésben, Global Market-Fit Programme: in Europe néven, kilenc malajziai startup és scaleup cég számára tartották. A résztvevő csapatok egy 7 hetes program során Budapesten, Berlinen és Londonon keresztül ismerkedhettek meg az európai startup ökoszisztémával és a számukra releváns célpiacokkal. Értékes kapcsolatokat alakítottak ki állami és piaci szereplőkkel, valamint helyi befektetők előtt prezentálhatták termékeiket, fontos visszajelzést kapva arra vonatkozóan, hogy fejlesztéseik mennyire állnák meg a helyüket Európában.

A programban résztvevő csapatok ezzel európai terjeszkedésük első lépését tették meg, amelyet a Startup Campus kínálta „soft-landing” programokkal folytathatnak.

„A Reneon Technologies csapatának nagy segítség volt, hogy beválogattak minket a Global Market-Fit Program: in Europe programba. Malajziából érkező startupként magas színvonalú, informatív és stratégiai megközelítést biztosított a startupunk európai uniós növekedéséhez. Olyan információkhoz jutottunk, amelyek egyébként, a világ másik felén nem lennének elérhetők egy cég számára. A 7 hetes program során virtuálisan Magyarországra, Németországba és az Egyesült Királyságba teleportáltunk, és Olívia (a Discover Europe programmenedzsere – a szerk.) segítségével üzleti kapcsolatokat és együttműködési lehetőségeket hoztunk létre EU-s partnerekkel. Az EU-ba készülő startupoknak és kkv-knak azt ajánljuk, hogy csatlakozzanak ehhez a programhoz, amely jelentősen fel fogja gyorsítani az ottani vállalkozásalapítás ütemét” – mondta Ashwin Menon, a programban résztvevő Reneon Techologies CEO-ja.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Startup Campus Global támogat minket a malajziai startupjaink számára 2020-ben szervezett európai piacra lépési kezdeményezéseinkben. Reméljük, hogy továbbra is kéz a kézben haladunk tovább, hogy a legjobb eredményeket érhessük el mind Európában, mind Malajziában” – tette hozzá KarSin Ng, a MaGIC Global Market-Fit programjainak menedzsere.
Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben