Hirdetés

Van valakinek egy Clubhouse meghívója?

Mikor először szembejött a kérdés Instagram-storyban, bevallom eufórikus izgalom fogott el, mert már eljátszottam néhányszor azzal a gondolattal, hogy a szesztilalom inspirációja nyomán megjelennek egy szép napon a kijárási korlátozások kiskapujaként az olyan speakeasy bárok, ahol teljesen törvényen kívüli körülmények között asztalosműhelyeken vagy nyilvános toaletteken keresztül megközelíthető helyeken újraindulhat a kiéhezettetett extrovertált túlmozgásosak szociális élete. De csalódnom kellett – elsőre. A Clubhouse ugyanis egy új közösségi média platform, ami ugyan a nagydumásokat célozza, de a szociális élet és a találkozások az otthonunk kényelméből (rabságából?) kivitelezhetőek egy merőben új konstrukcióban.

A pandémia estéi eseménytelenek, és akármennyire is igyekszik az ember a megnyert szabadidejét inspiráló, építő, minőségi időtöltéssel elütni, az este kilenc legtöbbször akkor is éjfélnek érződik. A régi normalitásból kieső elemek – báréjszakák, koncertek, házibulik, fesztiválok – ábrándját és hiátusát pedig egy perc alatt ragyogja be fénnyel és reménnyel egy új közösségi, minőségi beszélgetéseket ígérő platform.  Az első találkozásomat a Clubhouse feltűnésével egy rövid research követte, de az akkor fellelhető általam felületesen átfutott magazincikkek arra engedtek következtetni, hogy az új üdvöske főleg arra jó, hogy legyen esélyünk véletlenszerűen belefutni és élőszóban csevegni olyan nagyformátumú celebekkel, mint Virgil Abloh, Kevin Hart vagy Ashton Kutcher. És habár egyiküket sem rugdosnám ki a privát chatszomámból, súlyos digitális FOMO-t nem ébresztett bennem a tudat. Viszont mikor a magamfajta vállaltan early-adopter ismerősöktől jött az üzenet, hogy ha van Clubhouse meghívóm ne legyek fukar, akkor megérkezett a mélyebb kíváncsiság, letöltöttem és csodák csodájára bejutottam egy másik hasonszőrű kolléga meghívásával.

A Clubhouse világa így nagyjából 3 perc alatt tárult fel előttem – ami abból fakad, hogy brutálisan egyszerű. Egy mondatban úgy jellemzi magát, mint egy hang alapú közösségi hálózat, ahol az emberek valós időben találkozhatnak, beszélgethetnek egymással. Spontán enged beleugrani voice-chat szobákba, ahol az általunk követett emberek egymással és a saját követőikkel beszélgetnek, illetve tematikus szobák között is böngészhetünk, ahol a megadott témában idegenek osztják meg egymással az ismereteiket, vitatkoznak, csevegnek róla.  Egy élő, szabadoneresztett podcasthez hasonlít a legjobban, ahol a megszokott közösségi média kommunikáció helyébe a valódi, valós idejű interakciók lépnek. Nem kell naptárokat összenézegetni, egyeztetni, ha hasonló érdeklődésűekkel találkoznál online, legyenek ők régi ismerősök vagy új emberek – ez benne a nagyszerű.

A társalgás a Clubhouson szobákban történik, a felhasználók három szerepkörben lehetnek bennük: moderátor, speaker vagy hallgató. A beszélgetéseket egy gombnyomással kezdeményezhetünk, adhatunk neki tematikus címet, meghívhatjuk az ismerőseinket, tehetjük nyilvánossá vagy zárt szobává. A valós idejűség olyannyira szigorú, hogy a szobákat semmilyen körülmények között nem hagyja el a témázgatás – ez a fő szabály: az applikáció sem nem rögzíti, sem nem menti őket. A lehetőségeink között szerepel a Twitterhez hasonló módon követni az embereket és ugyanígy követőket gyűjteni. Követhetünk tematikus csatornákat is, ami alatt az érdeklődésünknek megfelelő beszélgetések kerülnek majd kitűzésre. A későbbre kiírt szobákat ennek nyomán böngészhetjük, átnézhetjük a meghívásainkat, és mindezeket elmenthetjük a naptárunkba. 

Jelenleg nem lehet meghívás vagy ajánlás nélkül csatlakozni a Clubhouse-hoz. Ráadásul csak akkor van lehetőséged használni, ha iPhone felhasználó vagy. Meghívó nélkül is bárki letöltheti az alkalmazást és fenntarthat egy felhasználónevet, de csak ajánlás útján tud bekerülni és élesíteni a regisztrációját. Ez azt jelenti egyébként, hogy ha megkezded a regisztrációt és várószobába tesz az app, akkor mindazoknak küld a törékvéseidről értesítést, akik már „bejutottak” és benne vagy a kontaktlistájukban a telefonjukban. A megboldogult iwiw-ről és a korai Facebook-időkből jól ismert meghívós rendszernek két nyilvánvaló oka is van: az exkluzívitás mindig remek vonzerő, a készítők lassan akarnak közösséget építeni, másrészt pedig érződik és tudvalevő is, hogy erősen béta verzióban tart a projekt.

Nagyjából ennyit tud a Clubhouse, érdemes kipróbálni, sok szempontból. Mókás például egy kedd reggel arra ébredni, hogy három olyan szakmabeli ismerős beszélget egymással, akikkel régóta tervezzük a közös kávézást külön-külön is – de így instant egy jóleső szakmázás mellett csoroghat le a napindító Nespresso – és még a hálóinget sem kell hozzá blúzra cserélni. De szintén egészen felvillanyozó a Berlini ökoszisztéma keménymagjának pre-covid hajnalokról szóló alkoholmámoros nosztalgiáiba csöppenni, vagy belefülelni abba, hogy a koronavírus hogyan hat a bebörtönzött közösségekre. Vigyázat, addiktív – de nem feltétlenül agyradír értelemben.

Kinek pattant ki a fejéből az egyszerű, ámde nagyszerű ötlet?

Paul Davison és Rohan Seth LinkedIn-profiljuk szerint 2020 év elején alapították az Alpha Exploration Co.-t, mely az anyavállalat, és  tavaszi karantén idején rúgta be az ajtót a Clubhous élesítésével. Májusra körülbelül 100 millió dollárra becsülték annak ellenére, hogy akkoriban csak 1500 felhasználójuk volt. Az akkori hírek szerint 12 millió dolláros befektetéssel járult hozzá a növekedésükhöz Andreessen Horowitz.

Ezen a héten a Techcrunch azt írta, hogy a Clubhouse megerősítette: megtörtént a következő körös befektetésük, amelyet Andreessen Horowitz vezetett a cég partnere, Andrew Chen révén. A jelentések szerint az alkalmazás egymilliárd dolláros értéken nőtt, de a befektetési összegről pontos információk nincsenek.

Hogy áll a magyar Clubhouse közösség?

Lassan de biztosan növekszik napról napra. Az első magyar startup tematikájú beszélgetés már meghirdetésre került, 2020. február 2-án kedden 16:30-tól lehet becsatlakozni az alábbi linken – szuper nagy örömmel várunk Mindenkit! https://www.joinclubhouse.com/event/jxeeOKYx
Ha valaki pedig tud titkos speakeasy bárokról, az egy zárt Clubhouse szobában kérem, hogy ossza meg velem!

Fotó: Courtesy of Bomani X // Bomani X has been one of the key innovators of Clubhouse, and now, his face serves as Clubhouse’s app icon.

 

 

 

 

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások