Hirdetés

Vállalkozásoknak segít a magyar multiprogram

Elsősorban kis- és középvállalkozásoknak segít a magyar multiprogram, amelyről szerdán tartott tájékoztatót Miskolcon az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. (IFKA), és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (Bokik).

A rendezvényt megelőzően Szepesi Balázs gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkár újságíróknak azt mondta: a program segíti a nagy növekedésű, innovatív és exportképes termékeket, illetve szolgáltatásokat előállító vállalkozások további fejlődését.

A magyar multiprogramot az elmúlt évben hozta létre a kormány azért, hogy a legnagyobb növekedésű vállalkozásoknak adjanak segítséget.

Azt szeretnék, ha sok „magyar multi lenne”

– fogalmazott. A helyettes államtitkár elmondta: a programra azon cégek jelentkezhetnek, amelyek korábban már komoly eredményeket értek el, és sikeres pályázat esetén jelentős szakmai és pénzügyi támogatást kaphatnak.

Bihall Tamás, a Bokik elnöke elmondta: a program a vállalkozások gazdasági növekedési potenciálját segíti, átfogó vállalati diagnosztika keretében azonosítják a kiválasztott vállalkozások fejlesztési szükségleteit és készítenek számukra személyre szabott fejlesztési terveket.

Megemlítette: cél az is, hogy a kis- és középvállalkozások növekedjenek, ez a program ezt is szolgálja, a cégek egyedi fejlesztési terveik alapján eszköz- és technológiafejlesztéshez kapcsolódó, vissza nem térítendő pénzt kaphatnak.

 

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben