Hirdetés

Vajon mibe fektette a Szigetért kapott vagyonát Gerendai Károly?

Gerendai Károly két évvel ezelőtt adott túl tulajdonostársaival a Sziget Kft. 70%-án, ám ezidáig bizonytalan volt abban, hogy mibe fektesse ebből származó jelentős vagyonát. Kő Róbert javaslatára az általa vezetett 3 éve nemzetközi terjeszkedésben lévő, Dorsum nevű fintech vállalatra esett a választása a szigetes tulajdonostársaival együtt. 

A Dorsum külföldön elsősorban digitális vagyonkezelési megoldásokat fejleszt bankoknak, a mostani befektetésből a cég további nemzetközi terjeszkedést finanszíroz majd, megtartva a korábbi core bizniszét. A Portfóliónak adott interjúban Gerendai arról számol be, hogy befektetése nagyobb részt érzelmi dontés volt, de tudatosan körüljárta a lehetőségek a többi tulajdonossal – Fülöp Zoltán, Lobenwein Norbert és Takács Gábor – együtt. Erős pro érvnek számít az, hogy magyar sztoriba szállnak be, ami már most is sikeresnek bizonyul, ráadásul nemzetközi relevanciával bír.

“Az innováció új lehetőséget kínálnak, de a hozamot nem kell miattuk kockáztatni, mert ott van a több, mint 20 éve működő core biznisz, ami a stabilitást biztosítja.”

– részletezte a fesztiválalapító a döntését.

A Dorsumot az a Kő Róbert alapította, aki más vonalon eddig is Gerendai üzlettársa volt, ő volt ugyanis a Costes luxusétterem egyik eredeti befektetője. A Dorsumot vezérigazgatóként továbbra is Kő fogja irányítani, de a fintech vonalhoz és szoftverekhez egyátalán nem értő Gerendai elmondta, hogy nagyon derűlátó azzal kapcsolatban, hogy a befektetett pénzen túl tudnak még hozzáadott értéket garantálni a csapat számára: “Én kifejezetten hiszek abban, hogy ha valaki kívülről jön egy új szektorba, akkor outsiderként lehetnek olyan meglátásai, amelyeken érdemes azoknak is elgondolkodni, akik már régóta űzik az ipart, mivel a szakértelem hajlamos együtt járni egyfajta csőlátással is.”

“A hatékonyság keresése sokszor a nyitott látásmód rovására megy, ezért még a legprofibb szervezetekbe is néha jól jön egy kívülről jövő, friss gondolat.”

– mondta el az interjúban. Hozzátette, hogy ezen kívül még a nemzetközi kapcsolati rendszerük is sokat érhet majd, viszont a napi ügymenetbe és a cég vezetésébe új tulajdonostársként semmiképp nem szeretnének beleszólni.

Kő Róbert megerősítette azt, hogy a Dorsum a kategóriájában egy nagyon látványos növekedést produkáló cég, és ebben az évben elérheti az 5 milliárd forintos árbevételt.

“Lényeges a növekedési ütem is, amit a Dorsum leírt az elmúlt három évben. Évről évre két számjegyű növekedést tudunk elérni árbevételben, profitban, és folyamatosan nő az ügyfélszám is, így új piacok felé is tudunk nyitni.”

A fejlesztés nagy része Magyarországon – Budapesten és Miskolcon – folyik, de vannak fejlesztőközpontok Erdélyben, Bukarestben, és Szófiában is. Magyarország, Románia és Bulgária mellett vannak ügyfeleik Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Horvátországban és Szlovéniában is. Nemrég a Közel-Keleten, az Egyesült Arab Emirátusokban alapítottak egy helyi free zone vállalatot, a Dorsum azon keresztül működik, így egyre több helyre kerülnek a cég ajánlatai. Ezek mellett egyre több megkeresést kapnak a Benelux államokból, Finnországból, Norvégiából is.

Bővebben: Portfólió

Kép: commons.wikimedia.org

 

 

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások