Gerendai Károly két évvel ezelőtt adott túl tulajdonostársaival a Sziget Kft. 70%-án, ám ezidáig bizonytalan volt abban, hogy mibe fektesse ebből származó jelentős vagyonát. Kő Róbert javaslatára az általa vezetett 3 éve nemzetközi terjeszkedésben lévő, Dorsum nevű fintech vállalatra esett a választása a szigetes tulajdonostársaival együtt.
A Dorsum külföldön elsősorban digitális vagyonkezelési megoldásokat fejleszt bankoknak, a mostani befektetésből a cég további nemzetközi terjeszkedést finanszíroz majd, megtartva a korábbi core bizniszét. A Portfóliónak adott interjúban Gerendai arról számol be, hogy befektetése nagyobb részt érzelmi dontés volt, de tudatosan körüljárta a lehetőségek a többi tulajdonossal – Fülöp Zoltán, Lobenwein Norbert és Takács Gábor – együtt. Erős pro érvnek számít az, hogy magyar sztoriba szállnak be, ami már most is sikeresnek bizonyul, ráadásul nemzetközi relevanciával bír.
„Az innováció új lehetőséget kínálnak, de a hozamot nem kell miattuk kockáztatni, mert ott van a több, mint 20 éve működő core biznisz, ami a stabilitást biztosítja.”
– részletezte a fesztiválalapító a döntését.
A Dorsumot az a Kő Róbert alapította, aki más vonalon eddig is Gerendai üzlettársa volt, ő volt ugyanis a Costes luxusétterem egyik eredeti befektetője. A Dorsumot vezérigazgatóként továbbra is Kő fogja irányítani, de a fintech vonalhoz és szoftverekhez egyátalán nem értő Gerendai elmondta, hogy nagyon derűlátó azzal kapcsolatban, hogy a befektetett pénzen túl tudnak még hozzáadott értéket garantálni a csapat számára: „Én kifejezetten hiszek abban, hogy ha valaki kívülről jön egy új szektorba, akkor outsiderként lehetnek olyan meglátásai, amelyeken érdemes azoknak is elgondolkodni, akik már régóta űzik az ipart, mivel a szakértelem hajlamos együtt járni egyfajta csőlátással is.”
„A hatékonyság keresése sokszor a nyitott látásmód rovására megy, ezért még a legprofibb szervezetekbe is néha jól jön egy kívülről jövő, friss gondolat.”
– mondta el az interjúban. Hozzátette, hogy ezen kívül még a nemzetközi kapcsolati rendszerük is sokat érhet majd, viszont a napi ügymenetbe és a cég vezetésébe új tulajdonostársként semmiképp nem szeretnének beleszólni.
Kő Róbert megerősítette azt, hogy a Dorsum a kategóriájában egy nagyon látványos növekedést produkáló cég, és ebben az évben elérheti az 5 milliárd forintos árbevételt.
„Lényeges a növekedési ütem is, amit a Dorsum leírt az elmúlt három évben. Évről évre két számjegyű növekedést tudunk elérni árbevételben, profitban, és folyamatosan nő az ügyfélszám is, így új piacok felé is tudunk nyitni.”
A fejlesztés nagy része Magyarországon – Budapesten és Miskolcon – folyik, de vannak fejlesztőközpontok Erdélyben, Bukarestben, és Szófiában is. Magyarország, Románia és Bulgária mellett vannak ügyfeleik Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Horvátországban és Szlovéniában is. Nemrég a Közel-Keleten, az Egyesült Arab Emirátusokban alapítottak egy helyi free zone vállalatot, a Dorsum azon keresztül működik, így egyre több helyre kerülnek a cég ajánlatai. Ezek mellett egyre több megkeresést kapnak a Benelux államokból, Finnországból, Norvégiából is.
Bővebben: Portfólió
Kép: commons.wikimedia.org