Hirdetés

Újrahasznosított halászhálókból készítenek autóalkatrészeket

A tengeri hulladékokból egyedülálló újrahasznosítási folyamat során hoznak létre újrahasznosított műanyagokat., az alkatrészek gyártása során keletkező emisszió így a hagyományos eljáráshoz képest mintegy 25 százalékkal csökken. A BMW iX és a BMW X1 szőnyegeit tengeri műanyagokból állítják elő. A BMW Group célja, hogy új modelljeiben 2030-ra átlagosan 40 százalékban újrahasznosított anyagokból készült, hőre lágyuló műanyagokat használjon.

A 2025-ben érkező NEUE KLASSE modellgeneráció debütálásával az autóiparban elsőként mutatkoznak be olyan műanyagból készült karosszéria- és utastér-alkatrészek, amelyek gyártásához körülbelül 30 százalékban újrahasznosított halászhálókból és kötelekből előállított nyersanyagokat használnak. A világ kikötőiben már idő előtt, proaktív módon megkezdik az elhasználódott halászhálók és kötelek beszerzését, hogy azok ne kerüljenek a tengerekbe.

A tengeri halászat során keletkező hulladékokból egyedülálló újrahasznosítási folyamat során hozzák létre a jövő modelljeiben használt karosszéria- és utastér-alkatrészeket, amelyeknek előállítása a hagyományos gyártási folyamathoz képest mintegy 25 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár.

Az erőforrások megőrzése, az ökológiai lábnyom csökkentése és az óceánszennyezés elkerülése

Az értékes erőforrások megőrzése és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében a BMW Group számos aspektusban dolgozik azon, hogy a tengeri halászat során keletkező műanyaghulladékokat sorozatgyártásban kínált modelljei alapanyagaként használja fel. Az újrahasznosítás ezen formája lehetővé teszi a kőolajalapú, elsődleges műanyagok iránti szükséglet csökkentését, amellyel párhuzamosan az óceánok szennyezését is ellensúlyozza.

A BMW iX és a BMW X1 szőnyegei például újrahasznosított nejlonhulladékból előállított, szintetikus fonálból készülnek. Az ECONYL néven ismert anyag alapját a kidobott halászhálók, az elhasználódott padlóburkolatok és a műanyaggyártásból származó hulladékmaradványok adják.

Csak a BMW Group kínál modelljeiben olyan látható alkatrészeket, amelyek a tengeri halászat során keletkező hulladékokból készülnek

A dán PLASTIX vállalattal együttműködésben kidolgozott, új kezdeményezésével a BMW Group új szintre emeli a tengeri halászat során keletkező hulladékok újrahasznosítását. A kiválogatási fázist követően a halászhálók és a kötelek egy innovatív eljáráson esnek át, amely során műanyag granulátumot állítanak elő. Amíg az újrahasznosított tengeri műanyagokat az autóiparban kínált új modellek alkatrészeihez eddig csak szálak formájában használták fel, addig az új, innovatívan újrahasznosított anyag már fröccsöntési eljárásra is alkalmas – most először. Az így előállított alkatrészek alapanyaga mintegy 30 százalékban tartalmazhat tengeri halászat során keletkező hulladékot.

Az újrahasznosított műanyagok számára ez új alkalmazási és felhasználási lehetőségeket teremt. A fröccsöntési eljárás során ugyanis olyan alkatrészek készülhetnek, amelyeket a 2025-ben érkező NEUE KLASSE modellgeneráció karosszériáján és utasterében nem csupán láthatatlan, de látható helyeken is alkalmazhatnak a tervezők. A BMW Group összességében azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a sorozatgyártásban kínált új modelljeiben felhasznált, hőre lágyuló műanyagokban 2030-ra a jelenlegi mintegy 20 százalékról átlagosan 40 százalékra növelje a másodlagos anyagok alkalmazási arányát.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások