Petróczi Rafael

Petróczi Rafael

A Startup Online vezető újságírója, szerkesztője. Pályáját közéleti újságíróként kezdte az Azonnali hírportálnál, majd az egykori Express Innovation Agency-ben merült el a startupok világában. Lenyűgözőnek tartja le a szféra színességét és merész, kockázatvállaló magatartását. A két világ között mozogva kamatoztatja újságírói tapasztalatát és a startup-ökoszisztémáról megszerzett tudását.

Rovat: Hot topic

Több mint egymilliárd dollárért vásárolta meg az amerikai HR-nagyvállalat az ígéretes svéd startupot, a Sanát

Több mint egymilliárd dollárért vásárolta meg az amerikai HR-nagyvállalat az ígéretes svéd startupot, a Sanát
#Sana Labs #M&A #Sana #Workday #Joel Hellermark
A jövőben a Sana a Workday részeként, de saját csapatát és stockholmi székhelyét megtartva fogja tovább fejleszteni az alapvető termékeit.

2024 októberében jelentette be a svéd Sana, hogy a NEA amerikai kockázatitőke-társaság vezetésével 55 millió dollárt vont be, amivel a cég értéke 500 millió dollárra növekedett.

 

A startup a vállalati életre optimalizált AI-megoldásával nyerte el a befektetők bizalmát: platformján keresztül egyedi igényekre szabható és integrálható vállalati tudásasszisztens érhető el, amely lehetővé teszi a vállalati információk kereshetőségét és hozzáférhetőségét a munkavállalók számára, ezzel is növelve a munkavégzés hatékonyságát és az elért eredmények értékelését.

A cég akkori értékelésének most több mint duplájáért, 1,1 milliárd dollárért vásárolja meg a Sanát az amerikai HR-nagyvállalat, a Workday – jelentették be 2025 szeptemberében a szereplők.

Ezzel a startup értéke – a Dealroom becslése szerint – elérte az egymilliárd dollárt, azaz a Sana is belépett az európai unikornisok klubjába.

 

De mit jelent ez a gyakorlatban?

 

Mint kiderült, a jövőben a Sana a Workday részeként, de saját csapatát és stockholmi székhelyét megtartva fogja tovább fejleszteni az alapvető termékeit.

 

A különbség az lesz, hogy innentől kezdve a Sana az őt felvásárló felhőalapú vállalatiszoftver-szolgáltató, a Workday ügyfeleire optimalizálja a tevékenységét. Mint azt Joel Hellermark, a Sana alapítója kifejtette:

az a céljuk, hogy minél több ügyfél elérésével sikeresen skálázzák az üzletüket, és ehhez találták meg a partnert a Workday-jel és annak 11 ezer ügyfelével.

A Sana tranzakciója egyébként illeszkedik abba a mintázatba, amiben amerikai szereplők vásárolják fel az ígéretes európai projekteket.

 

Tavaly nyáron 665 millió dollárért vásárolta meg az amerikai techmulti AMD az AI monitoring és előrejelző rendszert fejlesztő, finn Silo AI-t. Idén májusban szakértői becslések szerint mintegy 200 millió dollárért vehette meg az amerikai felhőalapú szoftvercég, a Saleforce az AI-ügynököket fejlesztő, londoni Convergence-t, július végén pedig az ügyfélkapcsolati rendszereket fejlesztő, amerikai nagyvállalat, a NiCE 955 millió dollárt fizetett a német ügyfélszolgálati AI-startupért, a Cognigyért.

 

NYITÓKÉP: Joel Hellermark, a Sana alapítója. Forrás: A Sana honlapja

Olvasd el ezt is!