Hirdetés

Távközlési szuperholding formálódik

Az elmúlt években intenzív terjeszkedésbe kezdő 4iG többségi tulajdonrészt szerezne az állami Antenna Hungáriában (AH). Az AH 25 százalékos részesedéssel bír a Telenorban, hamarosan hozzájuk kerül az MVM Net Zrt. és az országos digitális földfelszíni televíziós- és analóg rádiós műsorterjesztés kizárólagos szolgáltatója Magyarországon.

Hirdetés

Együttműködési megállapodást kötött Mager Andrea, az Antenna Hungária Zrt. (AH Zrt.) tulajdonosi jogait gyakorló nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter és a 4iG Nyrt. (4iG) – írja az MTI az informatikai cég közlése alapján. A megállapodás célja, hogy a felek az állami és a magántőke egyesítésével egy olyan stratégiai távközlési és telekommunikációs infrastruktúra szolgáltató vállalatot hozzanak létre, amely versenyképes piaci szolgáltatások mellett, kellő súllyal képviseli a nemzeti érdekeket az iparágon belül.

A magyar állam és a 4iG partnerségének köszönhetően Magyarország egyik legnagyobb, és a közép-kelet-európai régió meghatározó távközlési és telekommunikációs infrastruktúra szolgáltató vállalata jöhet létre. A megállapodás értelmében a tőkepiaci társaság tulajdonába kerülő távközlési profillal működő társaságokat apportálja az állammal közös társaságba, azaz az Antenna Hungária Zrt.-be – ismertették utalva arra, hogy a tranzakciókkal a 4iG többségi tulajdont szerezhet az Antenna Hungáriában. A felek a nemzeti távközlési vállalat profiljának megfelelő társaságok apportjáról várhatóan az előzetes megállapodások véglegesítését, valamint az AH Zrt. átvilágítását, és 2021. október közepéig történő vagyonértékelését követően határoznak majd.

Jászai Gellért, a 4iG Nyrt. elnök-vezérigazgatója szerint a magyar állammal kötött stratégiai partneri megállapodás a hazai távközlési piac egyik jelentős gazdaságtörténeti momentuma. Az Antenna Hungária többségi részesedésének megszerzése, illetve a két vállalat távközlési portfóliójának, szaktudásának és know-how-jának egyesítése hozzájárul majd a hazai távközlési szektor technológiai fejlődéséhez, illetve versenyképes szolgáltatások biztosításához.

Sárecz Zsolt, az Antenna Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója azt hangsúlyozta: társaságuk számára a 4iG-vel való együttműködés kínálja a hosszútávú fejlődés és piaci sikeresség lehetőségét, valamint biztosítja, hogy a megnövelt szolgáltatási palettával szélesebb lakossági, üzleti és kormányzati igényeket is magas szinten szolgáljanak ki.

A 4iG a magyarországi informatikai, illetve információs és kommunikációs technológiai piac egyik legnagyobb szereplője, több mint 25 éve jelen van az iparági, és iparágfüggetlen innovatív technológiák területén. A vállalat a Budapesti Értéktőzsdén közzétett jelentése szerint idén január-márciusban történetének a legerősebb negyedévét zárta: az informatikai vállalat árbevétele 15,27 milliárd forintot tett ki, ami 77 százalékkal meghaladta a tavalyi év azonos időszakáét.

A 4iG Nyrt. az elmúlt évet a nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) szerinti konszolidált beszámolója szerint 37,86 milliárd forint mérlegfőösszeggel és 7,68 milliárd forint saját tőkével zárta. Az 57,8 milliárd forintos bevétel 39,2 százalékos, az 5,1 milliárd forintos EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 23,9 százalékos növekedés a tavalyelőttihez képest.

Az Antenna Hungária az országos digitális földfelszíni televíziós- és analóg rádiós műsorterjesztés kizárólagos szolgáltatója Magyarországon. A társaság 25 százalékos tulajdonnal rendelkezik a magyarországi Telenorban (Telenor Magyarország és Telenor Real Estate, CETIN Hungary); a folyamatban lévő akvizíció lezárását követően pedig a tulajdonába kerül a kormányzati távközlési infrastruktúrával rendelkező, illetve azokat üzemeltető MVM NET Zrt. is.

A nyilvános cégadatok szerint tavaly a cég nettó árbevétele 41,739 milliárd forintra nőtt az előző évi 40,439 milliárdról. Üzemi szinten 7,324 milliárd forint veszteséget mutatott ki, az előző évi 3,5 milliárd forintos nyereség után, miközben korrigált adózott eredménye 1,539 milliárd forint volt a 2019-es 2,5 milliárd forint után. A mintegy 550 dolgozót foglalkoztató vállalat konszolidált saját tőkéje 2020 végén 137,455 milliárd forint volt.

Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben
Hirdetés

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben