Hirdetés

Szingapúrból kapott befektetést a Budapestről indult globális, fenntartható innovációs közösség

A szingapúri Ether.cards NFT platform magyar alapítója fantáziát lát a Pozi.io innovációs közösségében. A pandémia alatt elindult szolgáltatás 200.000 dolláros angyal-befektetést kapott

Hirdetés

A 2020-ban, veterán szakemberek által alapított nyílt innovációs platform a közösség építés és networking lehetőségek mellett hackathonok és startup versenyek szervezésére kínál full service megoldást. Megálmodói, egy a startup ökoszisztéma sok éve hiányzó elemét, a mindenki számára nyitott közösségi oldalt hozták létre, a pandémia alatt leállt események, rendezvények folyamatos megrendezhetőségét biztosítva ezzel.

A Pozi.io legfontosabb üzenete, hogy az innováció folyamatát is fenntarthatóvá kell tenni; alapítói felismerték, hogy hatalmas pazarlás folyik a szektorban. A világszerte közkedvelt hackathonok, demoday-ek után a versenyeken megszületett projektek többsége a nyerteseknek szóló gratulációk után néhány héten belül szétesik. A díjazásban nem részesült ötletek halandósága még ennél is nagyobb, nem tudjuk, hogy hány valósul meg végül, mert a megszületésük után legtöbbször senki sem gondozza azokat.

„A nagyvállalati rendezvényeken a sok ezer jelentkező közül csak a legjobb három kap elismerést, ez azt jelenti, hogy miközben a szektor hatalmas munkaerőhiánnyal szenved, több száz tehetséget az ötleteikkel együtt a kukába dobunk.” – meséli Kovács Roland a Pozi Network Zrt. CEO-ja.

A Pozi ezt a problémát orvosolja azzal, hogy a rendezvényeket menedzselhetővé, az ötleteket és a tehetségeket utánkövethetővé teszi. Nem csak a jelentkezőket lehet célirányosan megszólítani az épülő közösségben, hanem az ötletek, projektek is könnyen átláthatók az oldalon regisztráltak számára. Az ötlet validálás és a onepager megtervezése csak néhány kattintás, de egy teljes innovációs verseny online elindítása sem hosszabb néhány percnél. A rendezvények résztvevői egy folyamatosan épülő, immár 50 országból regisztrált innovációs közösség tagjaivá válnak, amelyben társakat, befektetőket, tanácsadókat kereshetnek a startupjukhoz.

A Pozi alapítói sok éves tapasztalattal rendelkeznek inkubációs és versenyszervezési területen is, nem csak az eddig használt Excel táblákat akarják kiváltani, hanem egy aktív mentor és befektetői közösség felépítésével további lehetőségeket kínálnak a már megszületett ötleteknek.

„A most megvalósult befektetéssel a Pozi.io egy olyan partnert választott, amely jelenleg az egyik legizgalmasabb területen, a crypto közösségben sikeres. Nem túl távoli terveink szerint a Pozi.io is használni fogja az Ether.cards technológiáját. Célunk, hogy minél több alapító indíthassa el a projektjét egy-egy nagyobb ötletverseny után. Nem csak a győzteseknek kell esélyt adni a sikeres megvalósításra. Hiszünk abban, hogy a közösségünk minden tagja értékes tehetség.” – az Ether.cards alapítója Kristóf András.

A Pozi.io saját rendezvényekkel is büszkélkedhet, a pandémia alatt indított RESTART elnevezésű startup és ötletversenye már 2020-ban is rengeteg projektet vonzott, 2021 őszén folytatódik a széria, amelyre a világ minden tájáról várják a jelentkezőket. A Pozi felkészült az őszi hackathon és startupverseny szezonra, esemény-oldalán egyre több rendezvényre jelentkezhetnek a tehetséges ötletgazdák, programozók és designerek.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben