Hirdetés

Összefonódik az Apple és a Shazam?

Az Európai Bizottság vizsgálatát követően jóváhagyta, hogy az Apple informatikai óriáscég felvásárolja a Shazam nevű okostelefonokra kifejlesztett zenefelismerő alkalmazást. Az áprilisban kezdődött vizsgálata megállapította, hogy a tervezett felvásárlás összeegyeztethető az Európai Unió versenyszabályaival.

Az Európai Bizottság korábban aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a két nagyon hasonló területen tevékenykedő gazdasági szereplő egyesülése csökkentheti a zenei streaming szolgáltatások választékát, amely hátrányosan érinti a felhasználókat – írja beszámolójában az MTI.

A brüsszeli testület megállapítása szerint felvásárlás esetén az amerikai cég a jelenlegi versenytársa, a brit bejegyzésű Shazam felhasználóinak kereskedelmi szempontból érzékeny adataihoz való hozzájutása nem ellentétes az uniós szabályozással. Noha az ilyen adatokhoz való hozzáférés lehetővé teszi az Apple számára, hogy közvetlenül célozza versenytársa ügyfeleit és arra ösztönözze őket, hogy váltsanak az általa nyújtott Apple Music szolgáltatás használatára, az ilyen törekvés elhanyagolható hatással járna – állapították meg. A Shazam adatbázisának az Apple felhasználói adatai közé integrálása nem nyújt számottevő előnyt az összefonódással létrejött vállalkozás számára azokon a piacokon, amelyeken működnek, az előbbi cég adatbázisa ugyanis nem egyedi jellegű – tették hozzá.

A vizsgálat rámutatott arra is, hogy a konkurens zenei streaming szolgáltatások nem kerülnek versenyhátrányba, a szolgáltatások ugyanis elsősorban kiegészítő jellegűek – közölte az uniós bizottság.

Az Apple még tavaly decemberben jelentette be, hogy 400 millió dollárért megveszi a Shazamot.

Két magyar csapat is dobogón végzett az EIT Jumpstarter program döntőjében

A nemzetközi versenyen a vállalatok ESG-stratégiájának fejlesztését segítő VeridianIQ, illetve a kiterjesztett valóságot használó, navigációs alkalmazást fejlesztő ARport is második helyezést ért  el a kategóriájában. Fotóriportunk az Európai Innovációs és Technológiai Intézet startupversenyéről.

Bővebben

Sírhelygondozó platformot kidolgozó csapat nyert az MCC és a Design Terminal inkubátorprogramjában

Az Ötlet Inkubátor program célja, hogy tehetséges fiatalok számára vállalkozásépítési ismereteket, alapvető gazdasági tájékozottságot, üzleti tudást, gyakorlati tapasztalatot és értékes kapcsolati hálót nyújtson.

Bővebben

Újabb Vespucci Partners siker: orvostechnológiai startup kapott befektetést

A Vespucci Partners tőkealapkezelő befektetési portfóliójába tartozó innoMask Kft. egy újabb tőkebevonásnak köszönhetően továbblépett a magvető fázisból. A magyar startup egy olyan újgenerációs, altatásnál használt laringeális maszkot fejleszt, amely páratlan lesz az orvosi eszközök piacán. A tőkét a Széchenyi Alapok Zrt., az Óbuda Uni Venture Capital (OUVC) Zrt. és egy magánbefektető biztosította.

Bővebben

Biobubi: magyar cég rajzolja át a háztartási tisztítószerek piacát

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégéptisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

Bővebben

Ne lokálisan, hanem regionálisan gondolkodjunk, és tegyük közösen sikeressé Közép-Kelet-Európát – mondja a Puzl CowOrKing vezetője

A Puzl CowOrKing novemberben Budapesten nyitotta meg második közösségi irodaházát. Hogyan jutott el ide a bolgár szolgáltató? Miért pont Budapesten kezdik meg a regionális terjeszkedést, és milyen hatást kívánnak gyakorolni az IT- és startup-ökoszisztémára? Erről kérdeztük Thibaut Taittingert a Puzl CEO-ját.

Bővebben

Amerikai piacra segítené az ÓUVC az ütős sportolókat segítő DinkMate startupot

Az ÓUVC-től kapott 100 millió forintos befektetést a DinkMate csapata a pickleball játékosok fejlődését segítő technológiájának fejlesztésére és márkaépítésre is szeretné felhasználni. A hosszú távú célok között szerepel, hogy a startup a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnerévé váljon.

Bővebben