Hirdetés

Összefogna a BMW és a Daimler

Állítólag az autómegosztó szolgáltatásaik egyesítésére készül a két német autógyár. A fúziótól azt várják, hogy kisebb ráfordítással építhetik ki az elektromos autókhoz szükséges töltőhálózatot.

A Handelsblatt német üzleti lap beszámolója szerint a két társaság hónapok óta tárgyal a fúzióról. Első lépésként a BMW 208 millió euróért (64,5 milliárd forint) megvásárolta a Sixt autókölcsönző cég 50 százalékos tulajdonrészét a DriveNow nevű, közösen működtetett autómegosztó vállalkozásból.

A Sixt továbbra is részt vesz a DriveNow működtetésében, de csak külső partnerként. Az üzletrész kivásárlásával pedig megnyílt az út a DriveNow és a Daimler 100 százalékos tulajdonában lévő Car2Go autómegosztó vállalkozás egyesülése előtt.

Mindkét cég veszteséges, főleg a terjeszkedés nagy költsége miatt. Azonban az üzletág fejlesztése a BMW-nek és a Daimlernek egyformán fontos, mert a nagyvárosok belső kerületeiben működő autómegosztó szolgáltatásokkal könnyebben elérik a fiatal célcsoportokat, és hatékonyabban bevezethetik elektromos meghajtású modelljeiket.

A fúziótól azt is várják, hogy kisebb ráfordítással építhetik ki az elektromos kocsikhoz szükséges töltőhálózatot, és együtt jobb esélyekkel vehetik fel a versenyt a nagyvárosi közlekedés új szereplőivel. Elsősorban a sofőrszolgálatokkal, mint az Európában terjeszkedő amerikai Uber és a kínai Didi, amelyek flottája a belátható jövőben önvezető kocsikból állhat, és jelentős részt szakíthat ki a piacból.

A 2011-ben alapított DriveNow 13 európai nagyvárosban működik, összesen 6250 autóval. A 2010 óta működő Car2Go világszerte 26 városban van jelen, flottája 14 ezer kocsiból áll. Egyesülésükkel a messze legnagyobb európai autómegosztó vállalat jöhet létre. Ezért az Európai Bizottság versenyjogi főigazgatósága – az Európai Unió versenyfelügyeleti hatósága – a tervezett ügylet beható vizsgálatára készül – írta a Handelsblatt.

Biás Csongor: Nyitott kapukat döngetünk az Európai Bizottságnál a startupok páneurópai szabályozásáról

Amivel az EU döntéshozói a leginkább segíthetnék az európai startupszcénát, az egy ökoszisztémára szabott, páneurópai jogi entitás megteremtése lenne – na meg az, ha a megvalósításra is odafigyelne az EU. Hol áll most az ezt a szabályozást a zászlajára tűző EU Inc kezdeményezés, és kiket kell még meggyőzni ennek fontosságáról? Többek között erről kérdeztük Biás

Bővebben

Marketingesek, szemetek a STRT-ra vessétek!

Azt tapasztalom a hazai ökoszisztémában, hogy a szereplők döntő többsége önmagáról zeng dicshimnuszt, ha elér valamit, miközben a probléma, amit megold, olcsó díszletté silányul. Balogh Petyáék viszont pont fordított logika mentén gondolkodnak a PR-ról és a marketingről.

Bővebben

Balogh Petya: Amerika lábon lőtte magát a vámháborúval, és ebből az európai startupszektor rengeteget profitálhat

A STRT vezérigazgatója szerint a Donald Trump vezette USA pont azt az előnyét építi le a vámpolitikájával, ami őt a világ legerősebb gazdaságává tette. Ez lehetőséget teremt nemcsak arra, hogy az európai cégek a kihulló szereplők helyébe lépjenek, hanem arra is, hogy az EU nagy lépéseket tegyen a digitális és innovációs függetlenedés útján. A Startup

Bővebben

Randizz a leendő befektetőddel a NAK TechLab eseményén!

Az agrár startupok rapid randikon beszélgethetnek a hazai társaságok képviselőivel, azonnali visszajelzéseket kaphatnak egyszerre több kockázatitőke-befektetőtől, és akár a soron következő befektetési körükhöz vezető lépéseket tehetnek. Jelentkezési határidő: április 27.

Bővebben