Hirdetés

Nyereséges üzleti évet zárt a Disney

Bár a bevétel csak minimális mértékben nőtt, mégis kétmilliárd dolláros nyereséget hozott össze az október elején zárult üzleti évében a The Walt Disney Company. A társaság két éve indította el Disney+ streaming szolgáltatását, aminek már 118 millió előfizetője van.

Hirdetés

Az október 2-án zárult üzleti évében 67,42 milliárd dolláros bevételt ért el a Disney, ez 3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A társaság részlegei közül a „Media and Entertainment Distribution”, amelyhez a tévécsatornák és streaming videószolgáltatások is tartoznak 50,87 milliárd dolláros forgalommal zárta az évet, ami 5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A „Parks, Experiences and Products” üzletág, ami a cég szórakoztató parkjait üzemelteti 16,55 milliárd dolláros forgalmat ért el, ami 3 százalékkal marad el az előző üzleti év eredményéhez képest.

A Disney ismét nyereségesen működik, a most zárult üzleti évben 2 milliárd dolláros profitot ért el a társaság, míg egy évvel korábban még 2,8 milliárd dolláros veszteségről számoltak be.

Az utolsó üzleti negyedévük is javuló eredményeket hozott, a bevétel például 26 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest és meghaladta a 18,5 milliárd dollárt. Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldásával újranyitó szórakoztató parkok forgalma érthető módon látványos bővült, a negyedik üzleti negyedévben például majdnem dupláztak éves összevetésben.

Az október elején zárult 3 hónapos időszak egyik érdekes trendje, hogy jelentősen lelassult a streaming előfizetők számának növekedése. Míg az előző negyedévben még több mint 12 millió új felhasználóval gyarapodott a Disney+-t használók száma, addig az október elején zárult üzleti negyedévben mindössze 2,1 milliós növekedést értek el, így az időszak végére 118,1 millió előfizetőjük volt.

A társasághoz tartozó Hulu összesen 43,7, míg az ESPN+ 17,1 millió előfizetővel rendelkezett október elején. Ez azt jelenti, hogy összességében már közel 180 millió streaming előfizetőt szolgál ki a társaság. Összehasonlításként, a piac legnagyobb szereplője, a Netflix a harmadik negyedév végén 214 millió előfizetővel bírt.
Hirdetés

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben
Hirdetés

Innovatív gyerekjáték csere-bere platform nyerte a startup versenyt

Lezárult az országos Ideathon 4.0 by K&H verseny első fordulója: a hétvégén volt az első győri megmérettetés, amelyen a FoxToy gyerekjátékok cseréjét IT logisztikai módon támogató platformjának pályázata lett a befutó. Az Ideathon 4.0 by K&H célja, hogy a csapatok az innovációra és a fenntarthatóságra fókuszáló bankoláson túli szolgáltatásokra tegyenek javaslatokat.

Bővebben

Az Amazon az MGM filmstúdió felvásárlására készül – de vannak ellenlábasai

Meglepő helyről érkezett ellenvetés az Amazon tervezett üzlete, az MGM felvásárlása kapcsán, négy amerikai szakszervezet arra szólította fel a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságot (FTC), hogy akadályozza meg a tranzakciót. Közben úgy tűnik, az Amazon egyre komolyabban gondolja médiás terveit, hírek szerint kisebbségi részesedést szerezhetnek az NFL, a profi amerikaifutball-liga médiás érdekeltségeiben.

Bővebben

A jövő magyar startupjait díjazták az AHa!Brainstore Startup 4.0 versenyén

A Demo Day-jel és díjátadóval véget ért az egyik legjelentősebb vállalati startup program idei eseménye, az AHa!Brainstore Startup Verseny 4.0. Az Antenna Hungária által kiírt megmérettetésnek minden résztvevője nyertesnek tekinthető, miután a verseny során jelentős, a későbbiekben jól kamatoztatható, hasznos tapasztalatra tehettek szert.

Bővebben

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup, a Wenerate. A Start it @K&H inkubátorban működő fenntarthatósági startup adatalapú szoftvere a cégek teljes energia-gazdálkodását képes mérni, elemezni és megtalálni azokat a beavatkozási pontokat, amelyekkel szinte azonnal CO2-csökkenést lehet elérni, akár költséges beruházások nélkül is.

Bővebben

Magyarország vonzó a megújuló energiák alkalmazása szempontjából

Magyarország idén bekerült a megújuló energia befektetések szempontjából legvonzóbb 40 ország közé. Az EY globális rangsorán elért hazai eredményhez nagyban hozzájárult a napelemes rendszerek állami támogatása. A nemzetközi tanácsadó cég tanulmánya szerint a hálózatok fejlesztése mellett a szénalapú energiatermelés kiváltása is elengedhetetlen a karbonkibocsátás csökkentéséhez és az uniós célok eléréséhez.

Bővebben

40 millió eurós tőkeemelés a csomagolóanyagos startupnál

A Packhelp, az európai piac vezető, egyedi csomagolásokkal foglalkozó menedzselt piactere lezárta 40 millió eurós Series B tőkeemelési körét, jelentette be a befektetésben részt vevő budapesti székhelyű PortfoLion Capital Partners. A régió egyik és a lengyel piac eddigi legnagyobb Series B befektetésében a PortfoLion és a párizsi székhelyű InfraVia növekedési alapja mellett az FJ Labs

Bővebben