Hirdetés

Növekedett a digitális szereplők befolyása a médiaiparban

Idén is megjelent a Marketing&Media magazin „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” rangsora. A listán évről-évre növekszik a digitális szegmensben dolgozó vezetők száma. Az első helyezett 2021-ben Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett, Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke és Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport ügyvezetője előtt.

Hirdetés

Miközben a reklámköltések csökkentek a koronavírus-járvány hatására, a pandémia a médiapiac legbefolyásosabb vezetőinek személyeire nem volt jelentős befolyással – derül ki az idén tizennegyedik alkalommal összeállított rangsorból. A 23 fős zsűri szavazatai alapján készített Top 50-es rangsorba idén is a médiaiparág szempontjából legmeghatározóbb médiatulajdonosok, médiavállalatok irányítói, tartalomgyártók, ügynökségvezetők, szakmai szervezetek vezetői, illetve nagyvállalatok topvezetői és marketingigazgatói kerültek.

A legbefolyásosabb médiaipari szereplőket tartalmazó listán a televíziós és digitális területen dolgozó vezetők aránya 2021-ben már 70 százalékos, ami jól mutatja ennek a két szegmensnek a dominanciáját. A korábbi évhez képest nőtt valamelyest az ügynökségi vezetők súlya, és némileg csökkent a telekommunikációs szakemberek részaránya. Idén tovább bővült a nők száma a befolyásosnak ítélt vezetők között, így arányuk már elérte a 30 százalékot. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a listán viszonylag sok járványállónak bizonyult médiavállalat vezetője szerepel, ezért is érintette kevésbé a pandémia a befolyásos médiaszereplőket. Miközben ugyanis bizonyos területeken (így például a rádiós és nyomtatott szegmensben, valamint különösen a mozis piacon) jelentősebb volt a reklámköltések csökkenése, a Top 50-ben meghatározó televíziós és digitális piacot kevésbé érintette a reklámköltések pandémia miatti csökkenése.

A korábbi évekhez hasonlóan a lista vezető helye idén is a legnagyobb kereskedelmi televíziók első emberei között dőlt el.

A szakmai zsűri végül ismét Vidus Gabriellának, az RTL Magyarország vezérigazgatójának ítélte meg a toplista első helyét. „A hirtelen megváltozott munkakörnyezetben sokat tanultunk a szervezetről, s ezt már a közeljövőben is tudjuk hasznosítani a folyamataink és a szervezet átalakításakor. A digitális termékeink felgyorsult megerősödése által nyert adatok segítenek, hogy még mélyebben kezdjük megérteni a fogyasztóinkat, s ez a tudás meghatározza a jövőbeli tartalmi és technológiai terveinket” – nyilatkozta Vidus Gabriella az elmúlt időszak történései kapcsán. A rangsor eddigi történetében a 2018-as esztendő volt az egyetlen kivétel, amikor nem RTL-es vezér szerepelt az élen: ekkor a néhai Andy Vajna lett az első, aki nem pusztán a TV2 Csoport, hanem a Rádió1 és a Lapcom tulajdonosa is volt.

Mivel a TV2 Csoport jelentősen megerősödött az elmúlt évben, szoros küzdelemben végzett a második helyen Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke, az Index.hu-t tulajdonló Indamedia társtulajdonosa. A tavalyi harmadik és negyedik helyek cseréjével lett dobogós Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport ügyvezetője. A negyedik idén Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője, aki a Magyar Reklámszövetség elnöke is.

Balásy Gyula, a Lounge Group ügyvezető-tulajdonosa négy pozíciót előre lépve szerezte meg az ötödik helyet, és Rékasi Tibor a Magyar Telekom vezérigazgatója is javított tavalyhoz képest, idén a hatodik helyet foglalja el a ranglistán. Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa megőrizte hetedik helyét. Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója ezúttal a nyolcadik helyet tudta megszerezni. A top tíz másik RTL-es szereplőjét, Kolosi Péter programigazgatót ezúttal kilencediknek szavazta meg a zsűri. Újonnan került be az összeállításba Szabó László, a Mediaworks Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki az idei Top 50 legjobb helyen kezdő „újoncaként” a tizedik helyen debütált.

 

 

Az idén is az RTL Magyarország részéről került be a legtöbb szakember a Top 50-be, de alig maradt el tőlük a GroupM ügynökségi csoport. Előbbi társaságot öten, utóbbit négyen képviselik a rangsorban. Három olyan vállalat is van, ahonnan 3-3 személy is felkerült a listára, ezek a Central Médiacsoport, a Magyar Telekom és a TV2 Csoport.

Médiacégek, ügynökségek és távközlési vállalatok

Idén a médiavállalatok, ügynökségek és telekommunikációs cégek adják a listán szereplő vezetők 80 százalékát. Ezen belül a médiavállalatok aránya meghatározó, jelenleg a rangsor 42 százaléka tartozik ide, a média- és reklámügynökségi vezetők 26 százalékot, a telekommunikációs cégek szakemberei pedig 12 százalékot tesznek ki a rangsorból.

A telekom cégek médiaipari befolyásának magyarázata, hogy jelentős hirdetők, valamint a műsorterjesztési piac uraiként jelentős hatásuk van arra, hogy mely tévécsatornák, milyen áron juthatnak el a közönséghez.

Miközben tavaly növekedett valamelyest, idén ismét csökkent a kifejezetten tartalomkészítéssel foglalkozó szakemberek száma a listán, ezúttal már csak ketten vannak: Munk Veronika, a Telex társfőszerkesztője elsőként került a Top 50-be, valamint Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője is ebbe a körbe sorolható.

Rekordot döntöttek a nők

Soha nem volt még ennyi nő a rangsorban, mint az idén: összesen tizenöt, azaz

a lista harminc százalékát hölgyek teszik ki.

Közülük Vidus Gabriella immár hatodik alkalommal lett a legbefolyásosabb médiapiaci szereplő, ketten pedig – a már említett Munk Veronika, a Telex társfőszerkesztője, valamint Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. társvezérigazgatója most először szerepelnek a Top 50-ben.

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a 2021. május 27-én megjelenő Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható, ami már elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.

A Top 50 rangsorról

A Marketing&Media „Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsora a lap szerkesztőbizottságából és meghatározó újságíróiból álló 23 fős zsűri szavazatai alapján készült el 2021. áprilisban és májusban. A szerkesztőbizottság tagjai nem pontozták saját magukat, cégük tulajdonosait, más vezető munkatársait és a cégcsoporthoz tartozó egyéb érdekeltségek vezetőit. Csak azok kerülhettek fel a listára, akik a szavazás pillanatában is pozícióban voltak. A rangsor két forduló eredményei alapján állt össze. Az első körben a zsűritagok ajánlásai alapján készült egy 130 fős lista, amelyről 1–10-ig terjedő skálán titkosan szavazott a zsűri az egyes emberekre, több szempont alapján.

Hirdetés

Így épített a Vacuumlabs és ügyfele virtuális bankot a nulláról Hongkongban

Marcel Klimo, a Vacuumlabs tervező és értékesítési mérnöke a november közepén Budapesten megrendezett Design Summit 2021 konferencián beszélt a szakmai közönségnek azokról a tényezőkről, amelyek biztosítják a 21. századi ügyféligényekre hangolt szolgáltatás sikerét.A Vacuumlabs egy dinamikusan növekvő vállalat, amely 8 irodát működtet világszerte, köztük egyet Budapesten, székhelye pedig a szlovákiai Pozsonyban található. A bankszférára és a kriptovalutákhoz kapcsolódó fejlesztésekre specializálódva mérnöki, tervezési és adattudományi szolgáltatásokat nyújtanak a fintech iparág számára. Tapasztalt szoftvermérnökökből álló csapatuk segített a Moxot a nulláról felépíteni, miközben időzónákon átívelve hangolták össze a projekten dolgozó szakemberek munkáját. Az okostelefonos alkalmazás az ötlet megszületésétől számított 18 hónapon belül, 2020 szeptemberében készen állt a hongkongi bevezetésre. A neobank indulása után mindössze egy évvel már 160 000 ügyféllel büszkélkedhetett, ami azt jelenti, hogy Hongkong felnőtt lakosságának több mint 1,5%-a használja azt pénzügyei tervezéséhez. A Mox a YouGov nemrégiben végzett felmérése alapján a legmegbízhatóbb virtuális bank Hongkongban. A Mox alkalmazás az egyik legjobbra értékelt pénzügyi alkalmazás, az Apple App Store-ban 5-ből 4,8-as, a Google Play Store-ban pedig 5-ből 4,6-os értékeléssel. De mi vezetett a Mox sikeréhez?

Bővebben

Langár Bence: egy álom megvalósulása egyben egy kihívásokkal teli út kezdete is

 A TLF Capital a hazai kockázati tőkepiac egyik legfrisebb szereplője, a száz százalékban saját tulajdonú family office életre hívásával egy hosszú ideje megfogalmazódott álom vált valóra. Ők maguk is igazi álommegvalósítókat várnak, akik számára rendkívül sokszínű nemzetközi tapasztalatukat és magas szintű üzleti jártasságukat kamatoztatva, valódi intelligens tőkével nyújthatnak komplex támogatást a vállalkozás elindításában vagy növekedésében.​ Langár Bencével beszélgettünk.

Bővebben
Hirdetés

A kkv-k felét érte már kibertámadás

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben a középvállalkozások vannak, de a K&H kutatásából az is kiderül, hogy a kkv-k mindössze tizedének okoztak anyagi kárt a rosszindulatú támadások.

Bővebben

A hazai agilitás két úttörője állt össze, hogy megreformálja a nagyvállalatokat

Janovszki Zsolt és Szmola Roland portfóliójában már olyan cégek is megfordultak, mint a Wizzair, az EGIS, az OTP és az E.ON. Habár már külön-külön is jelentős eredményeket és szakmai elismerést értek el, most úgy döntöttek, hogy közös hajóban evezve reformálják meg a legnagyobb multikat, akik teljesen szabad kezet adtak nekik. 

Bővebben

A digitális faktoring úttörője, a Péntech lízing szolgáltatással jelentkezik

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan és gördülékenyen, mindössze néhány kattintással igényelhető konstrukció.

Bővebben

A cégen belüli bizalom erősödését segítheti elő az új EU-s szabályozás

A legújabb uniós direktíva szerint azoknak a vállalatoknak, akik legalább 250 főt foglalkoztatnak kötelezettségeik közé sorolódik a névtelenséget biztosító etikai forródrót bevezetése. A jogszabályi megfelelés és jövedelmezőség mellett fontos szerepet kap a vállalati működés és kultúra fejlesztése, ehhez azonban megfelelő stratégiára és eszközökre van szüksége a vállalatoknak.

Bővebben

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben