Hirdetés

Növekedési szakaszban lévő startupokat keres az OTP Bank

Az innovatív vállalkozások és az OTP Csoport közötti együttműködést elősegítő, jövő tavasszal induló nemzetközi partner programra november 22-ig jelentkezhetnek a hazai és külföldi már intenzív növekedési fázisban lévő startupok. Az OTP Startup Partner Programba bekerülő cégek lehetőséget kapnak arra, hogy a bankkal közösen tesztprojektet valósítsanak meg, és később akár a Csoport hosszú távú partnerévé is váljanak. A közös munkát banki vezetők, professzionális mentorok és szakértő partnerek is segítik majd.

Az OTP Bank ismét elindítja az OTP Startup Partner Programot, amelyre 2019. október 14-től jelentkezhetnek az érettebb, a piacon már aktív hazai és külföldi startup cégek. A harmadik alkalommal meghirdetett program két újdonságot is tartogat a jelentkezők számára. Idén először az OTP Bankcsoport öt külföldi leánybankja is bekapcsolódik a programba, vagyis a startupokkal közös fejlesztések nemcsak Budapesten, hanem a közép-kelet-európai régió számos országában is folynak majd. Emellett – mivel a kezdeményezés célja, hogy a 3 hónapos tesztidőszakot követően minél több startup a lehető leggördülékenyebben a Csoport hosszú távú partnerévé váljon -, a program kiegészül egy 6 hónapos további együttműködést támogató, ún. rollout időszakkal. Ez a lehetőség a legjobban teljesítő cégek számára lesz nyitva.

Az érettebb, már működő termékkel rendelkező, illetve intenzív növekedési szakaszban lévő startupokat megcélzó program amellett, hogy lehetőséget ad az innovatív cégek számára, hogy üzletileg releváns, mérhető eredménnyel járó projekteken dolgozzanak, nagy hangsúlyt helyez arra, hogy széles mentori hálózattal, nemzetközi kapcsolatépítési lehetőségekkel támogassa a startupok üzletfejlesztését.

Így a program partneri köre is bővül. Számos elismert hazai és nemzetközi nagyvállalat, innovációs ökoszisztémát támogató szereplő állt a program mellé.

Az OTP Startup Partner Program az alábbi 5+1 kategóriában várja a pályázókat:

-kifinomult adatelemzési megoldások,
-ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás,
-belső hatékonyság,
-termékspecifikus innovációk,
-vállalati bankolás,
-a fenti kategóriákba nem sorolható, bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű és diszruptív megoldások

A startupok kiválasztása idén is három lépcsőben történik majd. Az online jelentkezési lap kitöltését követően a továbbjutó jelöltek egy online interjúra kapnak meghívást az OTP Banktól, amelyen már a kapcsolódó szakterületek képviselői is részt vesznek, végül a legerősebb jelöltek egy kétnapos Selection Camp esemény keretében jövő januárban személyesen is találkoznak a Csoport döntéshozóival Budapesten. A három hónapos pilot és mentoring időszakra 2020 március eleje és május vége között kerül sor. Ez idő alatt főként online csatornákon zajlik majd a közös munka, a cégek képviselőinek csak pár napra szükséges Budapestre vagy a velük kísérleti projektet megvalósító más leánybank székhelyére utazniuk.

A közös tesztprojektek eredményeit a május végi Demo Day-en mutatják majd be a startupok a bankcsoport vezetése, befektetők, valamint számos hazai és nemzetközi partner nagyvállalat képviselői előtt. Az ezt követően kiválasztott, leginkább ígéretes startupok a 6 hónapos rollout fázisban folytathatják a Csoporttal való együttműködést.

„Az előző két programunk során összesen közel 500 startup esetében vizsgáltuk meg az együttműködés lehetőségét, és közülük 17-tel valósítottunk meg pilot projekteket. Egy új program meghirdetése előtt mindig törekszünk arra, hogy a korábbi tapasztalatokat beépítsük, ezért vezetjük be idén először a 3 hónapos mentoring időszakot követően a 6 hónapos, kifejezetten a hosszú távú együttműködést támogató, ún. rollout szakaszt. A most induló programunk előkészítése során a Csoport több külföldi leánybankja is jelezte csatlakozási szándékát. Így részvételüknek és támogatásuknak köszönhetően az idei program már nem csupán a jelentkező startupokat tekintve lesz nemzetközi.” – mondta el a program indulása kapcsán Fischer András, az OTP Bank Retail Innovációs Főosztályának vezetője.

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben