Nem is gondolnád, milyen hatékony a Twitter!

A social media megjelenésével sok eszközünk született arra, hogy a megfelelő pillanatban elérjük a megfelelő embereket. Egy friss felmérés szerint a Twitter képes leginkább összekötni a brandeket a legbefolyásosabb közönséggel éppen akkor, amikor azok a legbefogadóbbak, így a hirdetők is pontosabban célozhatnak.

A reklámpiac örökérvényű szabálya, hogy a márkák és termékek leghatékonyabb ‘hirdetőtáblái’ mindig is maguk a vásárlók voltak. Kiváltképp igaz ez, ha olyan kedvvel osztják meg ajánlásaikat és értékeléseiket, ahogyan azt a Twitteren teszik: az európai felhasználók több mint háromnegyede (76%) szívesen osztja meg véleményét kedvenc témáiról ezen a platformon. Ez jóval magasabb arány, mint ami az általános internetezők körében megfigyelhető (69%). A kutatás több aspektusban vizsgálta a vélemény-kérés és vélemény-adás tendenciáit. Kiderült:

a twitterezők 64%-ától kérnek családtagok és barátok rendszeresen tanácsot vásárlásaik előtt, míg a tágan vett netezők esetében ez 53%.

A közösségi média portál felhasználói jellemzően aktívak a márkákhoz köthető véleménynyilvánításokban is: 66%-uk rendszeresen közli véleményét, 78%-uk pedig rendszeresen követi mások véleményét az egyes brandekről és szolgáltatásaikról. Nem véletlen, hogy a Twitter használók között nagy számban találunk nagy befolyással rendelkező véleményvezéreket minden termék&szolgáltatás kategóriában. (lásd köv. ábra)

Felfedező gondolkodásmód

Jó hír a hirdetőknek: megfelelő stratégiával a Twitteren a márkák gyorsan és hatékonyan el tudják érni a véleményvezéreket, hogy maguk mellé állítsák őket. Ez annak köszönhető, hogy a felhasználók gyakran a Twittert használják, ha követni akarják a közélettel, a sporttal, vagy a trendekkel kapcsolatos legfrissebb történéseket. Ez a leginkább “valós idejű” platform az interneten; ahol a “felfedező gondolkodásmód” a jellemző.

Az európai Twitter userek nagyobb arányban keresnek újdonságokat az átlagos internetezőknél (79% vs. 73%), nyitottabbak az új hírekre (75% vs. 70%), valamint arra is, hogy elsőként próbáljanak ki új dolgokat (58% vs. 44%). Mindez remek körülményeket biztosít a márkák számára ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak megszólítani potenciális vásárlókat.

“Miközben rengeteg oldal és alkalmazás azt mondja: ‘Nézz ide!’, a Twitter e helyett azt mondja: ‘Nézd meg azt!’ – ebben rejlik a platform különlegessége. A twitterezők nyitottak és érdeklődőek, új dolgokat akarnak felfedezni, azt megosztani és megbeszélni a közösségükkel. Ezzel a habitussal válnak olyan értékes célcsoporttá a hirdetők szemében.” – nyilatkozta Barry Collins, a Twitter Client Solutions szenior igazgatója.

A twitterezők többet fizetnek

A kutatás szerint az európai twitterezők kifejezetten vonzó célcsoport többféle márka-szempont miatt is: nagyobb hányaduk (55% vs. 46%) hajlandó magasabb árat fizetni minőségibb termékre, mint egy átlagos internetező, főként, ha az egy kedvelt márkához tartozik (52% vs. 43%). A twitterezőkre nagyobb márkahűség is jellemző: ha egy brand elnyeri a felhasználók bizalmát, a twitterezők nagyobb arányban vesznek részt különböző hűségprogramokban is (53% vs. 44%).

A fenti adatok egy átfogó európai felmérés részei, melyet a Twitter a Kantar Mediával közösen vizsgált 10500 internetező, köztük 4800 twitterező részvételével. Forrás: Httpool, a Twitter hivatalos, regionális képviselője

Tízezer takarítónő hiányzik, pedig már a 250 ezres fizetés is elérhető

Egyre nagyobb a hiány a takarítókból, miközben a területen egy év alatt közel 20 százalékos volt a díjemelés, így a nettó 250-270 ezres kereset sem ritka – derült ki a Rendi friss elemzéséből. A Rendi idén már megduplázta árbevételét, bár az akár négyszer akkora is lehetne, ha lenne elérhető képzett munkaerő. A tevékenységet nem főállásként űzők legnagyobb részét egyébként a gyermekükkel otthon lévő anyukák teszik ki.

Bővebben

Nem működhetnek a cégek kiberbiztonsági stratégia nélkül

A digitális átalakulás tovább növelte a vállalatok kiberfenyegetettségét, mégsem tesznek eleget a cégek a kockázatok ellen – mutat rá az EY Globális Információbiztonsági felmérése. A 60 országból összesen 1400 vezető, IT-menedzser és információbiztonsági szakértő bevonásával készült kutatásból kiderül, hogy egyre több szervezet ismeri fel az adatvédelmi veszélyek súlyosságát, mégsem költenek eleget informatikai biztonságuk fejlesztésére.

Bővebben

Egy hétre Szilícium-völggyé válik Debrecen

Az INPUT Program és a Startup Campus Incubator közös szervezésében, a helyi ökoszisztéma szereplőinek közreműködésével, 2018. november 19-23 között, már negyedik alkalommal rendezik meg a Startup Hét Debrecent. Az rendezvényen 18 előadás  várja az érdeklődőket, a munkaerőpiacot érintő megoldásokról nemzetközi kitekintéssel és sikertörténetekkel.

Bővebben

Már Németországban is egyszerűen kijuthatunk a reptérre

A régió vezető reptéri közösségi autómegosztója, a BeeRides újabb óriási forgalmú repülőtereken, Berlinben és Frankfurtban nyitotta meg carsharing pontjait, 2018 végéig pedig Münchenben is elérhető lesz szolgáltatásuk. A németországi terjeszkedést a Düsseldorfi Magyar Főkonzulátus is segíti. A hazai központú BeeRides észak- és nyugat-európai terjeszkedési céljainak elérésében kiemelt szerepet játszik, hogy közel 200 cég közül, egyedüli magyarként beválasztották őket a nemzetközi ScaleUp Hub mentorprogramba.

Bővebben

Percenként hányat pislogjunk a szemünk egészségéért?

Sok egyéb mellet a pislogásra és a monitor-szem távolságra figyelmeztet az a magyar fejlesztésű szoftver, amelynek használatával az eddigi tapasztalatok szerint 10-30 százalékkal csökkenthető a táppénzes napok száma, és 15-20 százalékkal növelhető a monitor előtt dolgozók hatékonysága.

Bővebben

Lopásgátló magyar találmány jutott a Szilícium-völgybe

A magyar SafeSkin tartolt az idei Global Forum koppenhágai pitch versenyén. A magyar startup hét tagú zsűri előtt mutatkozott be, akik között szilícium-völgyi befektetők, amerikai egyetemi professzorok, sőt, a Világbank egyik vezető beosztású munkatársa is helyet foglalt. A lenyűgöző teljesítménynek köszönhetően a csapat többek között részt vehet egy inkubátor programban az Egyesült Államokban.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások