Nem is gondolnád, milyen hatékony a Twitter!

A social media megjelenésével sok eszközünk született arra, hogy a megfelelő pillanatban elérjük a megfelelő embereket. Egy friss felmérés szerint a Twitter képes leginkább összekötni a brandeket a legbefolyásosabb közönséggel éppen akkor, amikor azok a legbefogadóbbak, így a hirdetők is pontosabban célozhatnak.

A reklámpiac örökérvényű szabálya, hogy a márkák és termékek leghatékonyabb ‘hirdetőtáblái’ mindig is maguk a vásárlók voltak. Kiváltképp igaz ez, ha olyan kedvvel osztják meg ajánlásaikat és értékeléseiket, ahogyan azt a Twitteren teszik: az európai felhasználók több mint háromnegyede (76%) szívesen osztja meg véleményét kedvenc témáiról ezen a platformon. Ez jóval magasabb arány, mint ami az általános internetezők körében megfigyelhető (69%). A kutatás több aspektusban vizsgálta a vélemény-kérés és vélemény-adás tendenciáit. Kiderült:

a twitterezők 64%-ától kérnek családtagok és barátok rendszeresen tanácsot vásárlásaik előtt, míg a tágan vett netezők esetében ez 53%.

A közösségi média portál felhasználói jellemzően aktívak a márkákhoz köthető véleménynyilvánításokban is: 66%-uk rendszeresen közli véleményét, 78%-uk pedig rendszeresen követi mások véleményét az egyes brandekről és szolgáltatásaikról. Nem véletlen, hogy a Twitter használók között nagy számban találunk nagy befolyással rendelkező véleményvezéreket minden termék&szolgáltatás kategóriában. (lásd köv. ábra)

Felfedező gondolkodásmód

Jó hír a hirdetőknek: megfelelő stratégiával a Twitteren a márkák gyorsan és hatékonyan el tudják érni a véleményvezéreket, hogy maguk mellé állítsák őket. Ez annak köszönhető, hogy a felhasználók gyakran a Twittert használják, ha követni akarják a közélettel, a sporttal, vagy a trendekkel kapcsolatos legfrissebb történéseket. Ez a leginkább “valós idejű” platform az interneten; ahol a “felfedező gondolkodásmód” a jellemző.

Az európai Twitter userek nagyobb arányban keresnek újdonságokat az átlagos internetezőknél (79% vs. 73%), nyitottabbak az új hírekre (75% vs. 70%), valamint arra is, hogy elsőként próbáljanak ki új dolgokat (58% vs. 44%). Mindez remek körülményeket biztosít a márkák számára ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak megszólítani potenciális vásárlókat.

“Miközben rengeteg oldal és alkalmazás azt mondja: ‘Nézz ide!’, a Twitter e helyett azt mondja: ‘Nézd meg azt!’ – ebben rejlik a platform különlegessége. A twitterezők nyitottak és érdeklődőek, új dolgokat akarnak felfedezni, azt megosztani és megbeszélni a közösségükkel. Ezzel a habitussal válnak olyan értékes célcsoporttá a hirdetők szemében.” – nyilatkozta Barry Collins, a Twitter Client Solutions szenior igazgatója.

A twitterezők többet fizetnek

A kutatás szerint az európai twitterezők kifejezetten vonzó célcsoport többféle márka-szempont miatt is: nagyobb hányaduk (55% vs. 46%) hajlandó magasabb árat fizetni minőségibb termékre, mint egy átlagos internetező, főként, ha az egy kedvelt márkához tartozik (52% vs. 43%). A twitterezőkre nagyobb márkahűség is jellemző: ha egy brand elnyeri a felhasználók bizalmát, a twitterezők nagyobb arányban vesznek részt különböző hűségprogramokban is (53% vs. 44%).

A fenti adatok egy átfogó európai felmérés részei, melyet a Twitter a Kantar Mediával közösen vizsgált 10500 internetező, köztük 4800 twitterező részvételével. Forrás: Httpool, a Twitter hivatalos, regionális képviselője

Egyetemisták ötletei kaptak 9 millió forintot

Sikeresen zárult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures és az Enterprise Hungary kezdeményezésében indított Startup Campus BME powered by Hiventures egyetemi inkubációs program. A sajtónyilvános záró eseményen öt egyetemi csapat mutatkozott be a Hiventures nyílt befektetési ülésén, amelyből három innováció 9 milliós befektetést is kapott.

Bővebben

Díjazzák a nonprofit szervezetek innovációit

Az animációs lézerprojektor terve, egy kórházi szolgáltatásokat értékelő online felület, illetve egy egészséges, környezettudatos táplálkozást támogató alkalmazás is az Invitech InnoMax Díjának győztesei között volt. A díj ebben az évben a nonprofit szervezetek innovációs törekvéseire fókuszált. 

Bővebben

A legújabb technológiával térképezik fel Magyarországot

A legújabb technikával felszerelt autókkal járják be az utakat, és nagy pontossággal rögzítik az útadatokat, így az útburkolati jeleket és a KRESZ-táblákat egyaránt a HERE munkatársai. A helyalapú felhőszolgáltató, áprilistól végzi a rendkívül pontos, 3D-s feltérképezést Magyarországon, hogy a világ legfejletteb térképét biztosítsa.

Bővebben

Még több közös elektromos robogó Budapesten

50 elektromos robogóval indult el tavaly nyáron az E.ON és a blinkee.city együttműködése. A kulcsnélküli, mobilalkalmazáson keresztül kezelhető közösségi elektromos robogómegosztó rendszer hamar népszerűvé vált a budapestiek körében. Ősszel 30, most pedig újabb 70 blinkee állt forgalomba, így már 150 jármű érhető el Budapesten. 40 százalékkal tovább bővül a zóna is, ahol a robogókat a használatot követően otthagyhatják a felhasználók.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások