Hirdetés

Ne csak a sikerekről, a bukásokról és a nehézségekről is beszéljünk! – bemutatjuk a HunBAN Startup Meetup eseménysorozatát

A Hungarian Business Angel Network kezdeményezése mindenkinek szól, akit érdekelnek a startupok és az angyalok. Március 18-án például megtudhatjuk, hogy egy skálázódni vágyó startup hogyan tudja megtalálni a csapatából hiányzó kompetenciákat. Az eseménysorozat jelenéről és múltjáról kérdeztük Kollár Esztert, a HunBAN közösségi és operatív vezetőjét.

Össze tudod kérlek foglalni a HunBAN által szervezett Startup Meetup történetét? Mikor és milyen céllal indítottátok ezt az eseménysorozatot?

A HunBAN-nál láttunk egy hiányt a piacon, amit szerettünk volna betölteni: sok olyan rendezvény van az ökoszisztémában, amik a sikerekről, a jó gyakorlatokról szólnak.

Viszont arra nem volt platform, hogy a bukásokról, a nehézségekről és kifejezetten az üzleti angyalokról beszélgessünk. A 2022-től elindult Startup Meetup sorozatunk pont ezt az űrt igyekszik betölteni, edukálva úgy az angyalközösséget, mint a startupokat és a startupvilág iránt érdeklődőket.

Ezt úgy fordítom le, hogy a HunBAN szerette volna kibeszélni azokat a dolgokat is, amik nem feltétlenül szépek és jók – amiért kaphattok hideget és meleget is. Milyen volt az eseménysorozat fogadtatása az ökoszisztémában?

Abszolút pozitív visszhangot kaptunk, mindenki üdvözölte a kezdeményezést. Mindenkitől azt hallottuk vissza, hogy kell beszélnünk ezekről a témákról is. Nem emlékszem negatív visszajelzésre.

Milyen gyakran rendezitek meg ezt az eseményt?

Igyekszünk kéthavonta megszervezni: egyik hónapban pitch night-ot, másik hónapban meetup-ot, de ez nyilván a szezonalitástól is függ, nyáron például szüneteltetjük az eseményeket. 20-30 fő vett részt rajtuk az induláskor – mostanra már 50-60 főre nőtt ez a szám.

Mi alapján választjátok ki az események témáját?

Az első esemény témája az volt, hogy milyen is együtt dolgozni az angyalbefektetőkkel. Be akartuk mutatni, hogy kik az üzleti angyalok, milyen együttműködni velük, és hogyan kell elképzelni egy angyalbefektetést. Később a tematika mindig egy aktualitás vagy egy régóta kibeszélni vágyott téma köré épült. 

A következő Startup Meetup március 18-án lesz. Annak mi lesz a témája?

Skill gap a startupok körében. Sokan szembesülnek azzal, amikor a startupjukat fel akarják skálázni, hogy hiányoznak az ehhez kellő szakemberek, például értékesítés vagy operáció területén.

A mostani eseményen azt szeretnénk bemutatni, hogy hogyan lehet ezt a problémát megoldani a startupok szemszögéből, mik a tapasztalatok, illetve a piaci szakértők hogyan tudják ebben támogatni a startupokat.

A beszélgetésre meghívtunk egy VC-t, egy a témában jártas szakértőt és a problémával már szembesült startupot is. Üzleti angyal oldalról pedig a HunBAN elnöke, Csillag Péter fogja moderálni a beszélgetést.

Mennyire zárt vagy nyitott a Startup Meetup? Bárki részt vehet, de van-e olyan közösség, amire kifejezetten céloztok népszerűsítő posztokkal?

A Meetup.com-on van egy csoportunk Startup Meetup by Hungarian Business Angel Network néven, aminek már több mint 600 tagja van – itt szoktuk meghirdetni az aktuális eseményeket, illetve kiposztoljuk a közösségi média felületeinken és körbeküldjük azokat a partnereinknek is.

A Startup Meetup-ot így nem nevezném exkluzívnak: mindenkit várunk, aki a startupok és az üzleti angyalok iránt érdeklődik.

A március 18-i esemény helyszíne a Balzac utca 12. lesz. Mi a helyszínválasztás oka? 

A Startup Meetup sorozat első helyszíne a Start it @K&H irodája volt, amit elég hamar kinőttünk. Később a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány és az EIT Digital is befogadta az eseményt. Végül tavaly a HunBAN elnöke, Csillag Péter alakított ki egy rendezvényhelyszínt a Balzac utca 12. szám alatt, és azóta ott tartjuk az eseményeket. Ez egy jó helyszín arra, hogy sokan összegyűljünk, és a technikai felszereltsége is megfelelő egy színvonalas rendezvény lebonyolításához.

Angol nyelven hirdetitek az eseményt, így gondolom, a társalgás nyelve is alapvetően angol.

Igen, és ez tudatos választás a részünkről. Egyrészt a HunBAN-nak is vannak külföldi tagjai, másrészt szeretnénk megcélozni a külföldi érdeklődőket is. A résztvevők körülbelül 40 százaléka külföldről is érkezik. 

Amire külön felfigyeltem az esemény leírásában, az az a sor, hogy „a kerekasztal-beszélgetés után meghívunk titeket egy kis pizza és pia melletti kapcsolatépítésre”. Nekem az a benyomásom, hogy amíg az egyik oldalról iszonyatosan közvetlen mindenki mindenkivel az ökoszisztémában, addig vannak dolgok, amikről nem vagy csak virágnyelven merünk beszélni. Ilyen például az, hogy egy networking során alkohollal is lehet oldani a hangulatot. Tudatosan kommunikáltok erről ennyire egyenesen?

Abszolút tudatosan.

Mi egy nagyon nyitott és közvetlen szervezet vagyunk, és így soha nem volt kérdés, hogy a kommunikációnkban is közvetlenek legyünk. A tapasztalatunk, hogy nagyon csalogató az, hogy adunk teret a networking-re egy kis pizza és sör vagy bor mellett.

Sokan egy fárasztó munkanap után érkeznek az eseményünkre, akik szívesen lazítanak egy pohár sör vagy bor mellett, jókat beszélgetve és bővítve a kapcsolati hálójukat.

NYITÓKÉP: A HunBAN által szervezett Startup Meetup sorozat egy tavalyi eseménye az EIT Digital-ban. Forrás: HunBAN

Véres Halloween, ezúttal jó ügyért – közösen szólítja meg a hazai startupszektort a Magyar Vöröskereszt és a Startup Online

A Startup Online csatlakozik a Vöröskereszt önkéntes véradásához – a cél megszólítani a hazai startup-ökoszisztémát, hangsúlyozni a véradás jelentőségét és részvételre ösztönözni a szereplőket. A jó ügyet a Startup Online partnereként a Munch is aktívan támogatja.

Bővebben

Az alapító, aki végigdolgozta a saját esküvőjét – vagy mégsem?

Bejárta az internetet a kép, amin Casey Mackrell, a Thoughtly startup társalapítója a saját esküvőjén vette elő a laptopját, hogy egy kódolási feladatot elvégezzen. A fotó vegyes fogadtatást kapott, és rávilágít a startupvilág egyik dilemmájára: az alapítói és a menedzseri vezetési mód közti különbségre.

Bővebben

El kell juttatnunk a magyar tehetségeket külföldre – mondja Jonathan Medved, a HVCA Harsányi-díjasa

Az izraeli sorozatvállalkozó szerint a magyar piac fejlődésében hatalmas szerepe van annak, hogy a magyar tehetségek külföldön szerezzenek tapasztalatokat és építsenek kapcsolatokat. Képriport a HVCA befektetési konferenciájáról.

Bővebben

Régiós szinten kapcsolja össze a startup- és az IT-ökoszisztémát a Puzl CowOrKing budapesti irodahelyiségének nyitórendezvénye

A bolgár szolgáltató Óbudán nyit új coworking irodahelyiséget: az ennek apropóján szervezett ME.E.T. CEE rendezvényen a résztvevők Magyarországról, Bulgáriából, Csehországból, Ausztriából, Romániából és Lengyelországból is építhetnek kapcsolatokat a startup- és az IT-ökoszisztéma képviselőivel. A november 8-i esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Bővebben

Miért vásárolták meg Balogh Petyáék a KÜRT Akadémiát?

A komplex vállalatfejlesztési képzéseket kínáló KÜRT Akadémia megvásárlása stratégiai jelentőséggel bír a STRT Holding számára: azzal pont azt az oktatási szolgáltatási lábat erősítik, ami kulcsfontosságú portfóliócégeik sikerre vitelében. Mit hoz a gyakorlatban a tranzakció, és miért éri ez meg a Kürti Tamás nevével fémjelzett Akadémiának? A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Sokkal gyorsabban termelnek bevételt az AI-startupok, mint SaaS elődeik

A Stripe platformját használó top AI-vállalkozások csupán 11 hónap alatt képesek elérni az egymillió dolláros bevételt, míg a pár évvel korábbi SaaS-cégek csupán 15 hónap alatt. Az AI-startupok bevételnövelő képességét a mesterséges intelligencia piacának jellegzetessége magyarázza.

Bővebben

500 ezer dolláros pre-seed kört vont be a magyar AI-startup, a Voovo

A befektetők közt olyan nevek találhatók, mint az amerikai Techstars, és a magyar befektetői szcéna ismert szereplői: a Balogh Petya nevével fémjelzett STRT, a Hild Imréhez köthető Óbuda Uni Venture Capital (ÓUVC), valamint a HunBAN elnöke, Csillag Péter.

Bővebben

Hogyan építs startupot egy tabusított piacon?

Amikor egy társadalmi tabukkal övezett piacon próbálsz a startupoddal érvényesülni, nehezített pályán játszol: az ügyfeleid és a befektőid is bizalmatlanok veled szemben, és még a hatóságok is komoly fejfájást okozhatnak. Hogyan boldogulj ilyen körülmények között? A szexuális segédeszközök piacán sikeres MisteryVibe társalapítója és CEO-ja osztja meg a tippjeit.

Bővebben