Hirdetés

Nagy átrendezőség jöhet az e-kereskedelem piacán

Bár csak tavaly nyáron jelent meg Magyarországon a Google képes hirdetési megoldása, a Google Shopping, de máris alapvetően formálja át a hazai e-kereskedelmi piacot. A Google-ról érkező, a hirdetett termékekre való kattintásoknak már csupán a fele érkezik szöveges hirdetésből, az év végére pedig a Google Shopping részaránya várhatóan a 70 százalékot is meghaladja majd.

Az a webshop tehát, amelyik nem veszi időben igénybe ezt az új szolgáltatást, teljesen versenyképtelenné válik – mutat rá az Olcsóbbat.hu közleménye. „A 2019-es nagyon erős év végi szezonban (Black Friday és karácsony) a Google Shopping még nem okozott jelentős átrendeződést a webshopok piacán, az idei évben azonban erre már nagyon komoly esélyt látunk” – magyarázza Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője.

A későn ébredőknek nem csupán azzal kell szembesülniük, hogy a forgalmuk folyamatosan elmarad az elvárttól, hanem azzal is, hogy az időközben egyre több becsatlakozó miatt később már egy, a mostaninál sokkal élesebb Shopping-hirdetési árversenybe kell majd belecsöppenniük. Ezért minden webáruháznak célszerű mielőbb elkezdeni a Shopping-hirdetések futtatását, így szerezve kellő tapasztalatot a szolgáltatáshoz kapcsolódóan.

A Google Shoppingban a webáruházaknak nem csupán közvetlenül, hanem összehasonlító oldalakon (Google CSS partnereken) keresztül is lehetősége nyílik hirdetni, ez utóbbi esetében a Google jelentős hirdetési árkedvezményt is biztosít.

Az Olcsobbat.hu árösszehasonlító oldal Magyarországon elsőként vált a Google CSS partnerévé, és jelenleg már több mint 500 partnerének hirdetése zajlik a közreműködésével. Nagy dobással indult az idei év is, ugyanis az Olcsóbbat.hu azon partnerei számára, akik nem rendelkeznek online ügynökséggel, közös, forradalmi terméket dolgozott ki az Intren digitális marketingügynökséggel együtt. A mai napon megkötött szerződésnek köszönhetően az Olcsóbbat.hu az Intrennel közösen immár kampánymenedzsment szolgáltatást is biztosít, mely segítségével a webshopok olcsóbban és jóval hatékonyabban tudnak a jövőben Shopping kampányokat futtatni.

„A Google Shopping formátuma véleményünk szerint mára nagyjából kiforrottá vált, mind elérhetőségben, mind a keresési algoritmust tekintve. Néhány kiegészítő szolgáltatás (például az akciós árak vagy az értékelések) itthon még nem elérhetők, de bevezetésük a későbbiekben sem fog jelentős változással járni” – teszi hozzá az Olcsobbat.hu szakértője.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben