Hirdetés

Milyen esélyei vannak egy magyar vállalkozásnak a nemzetközi piacon?

Magyar startup – magyar piac? Ez volt a témája a SMART Konferencia egyik kerekasztal beszélgetésének. A Rendi és a Tickething számold be szárnypróbálgatásairól, sikereikről és a jövő lehetőségeiről. A konklúzió minden induló vállalkozás számára tanulságos lehet.

A Rendit talán nem kell bemutatni. Magyarország első legnagyobb és legmegbízhatóbb takarítószolgálata, ahol gyorsan, olcsón és egyszerűen rendelhetsz takarítást – legyen szó magánlakásról, irodáról, egyszeri vagy rendszeres igényekről. Ugyanígy a Tickething is ismerős lehet. Ők az az online portál, amin keresztül magánszemélyek adhatnak el egymásnak e-ticket formátumú jegyeket bármilyen eseményre.

A két cég alapítója – előbbi képviseletében Bacsányi Ádám, utóbbiéban pedig Töreky Bence – számolt be a tegnapi SMART konferencián arról, hogy egy magyar startup esetében milyen lehetőségek és esélyek állnak a rendelkezésre akkor, ha a nemzetközi piacra lépés gondolata merül fel. A kerekasztal beszélgetéshez csatlakozott Bohner Tamás is a Drukka Startup Studiótól. 

A beszélgetés fő kérdése az volt, hogy milyen lehetőségeket nyújt az itthoni környezet az építkezésre, terjeszkedésre. Mindhárom megszólaló alátámasztotta azt, hogy a hazai piac a legtöbb esetben tesztelni kiváló, illetve alkalmas arra, hogy az ötletünket validáljuk. Ha a pilot projekt itthon életképes, akkor habozás nélkül próbálkozhat a startup a külföldi terjeszkedéssel.

A Rendi az elmúlt időszakban Legyenlországi nyitással kísérletezett. Bacsányi Ádám elmondta, hogy a felvetésük az volt, hogy a lengyel életszínvonal, az igények és a kultúra is megegyező – azonban a piac az ország méretéből adódóan sokszorosaaz itthoninak. A tapasztalatuk az volt, hogy a működésük kulcsa a személyes jelenlét volt. Amíg az itthoni csapat tudta kontrollálni a külföldi ág működését, addig tudott a várt ütemben haladni és növekedni, de mikor elengedték a kezét és egy country management vette át, akkor döcögősebb lett.

A Tickething egyetértett abban, hogy a személyes jelenlét elengedhetetlen a külföldi partnerek megtalálásához. Kiemelte továbbá a LinkedIn tudatos használatának jelentőségét, Töreky Bence szerint itthon még fel kell zárkóznunk a kommunikációs csatorna kihasználásában.

Bohner Tamás azt hangsúlyozta, hogy a nemzetközi piacra lépés legfontosabb tényezője, hogy a csapat gyorsan adaptálódjon az ismeretlen terep adottságaihoz. A startup érzékeny tud lenni a piaci eszközökre, így célszerű gyorsan megtalálni a számára legalkalmasabbat – hiszen mindig szem előtt kell tartani, hogy a határokat elhagyva mindig hatványozottan ég a pénz a vállalkozás beindításakor!

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások