Hirdetés

Mesterséges intelligencia segíti a szépségápolást

Magyarországra érkezett a a L’Oréal által kifejlesztett nyakláncként is hordható szenzor és a virtuális hajszín kipróbáló alkalmazás is, de hamarosan jön a problémás bőrt elemző applikáció is. Ezek az innovációk alapjaiban változtathatják meg a szépségipart és a fogyasztói szokásokat.

Tomáš Hruška, a L’Oréal Magyarország, Csehország és Szlovákia ügyvezető igazgatója az alábbi szavakkal üdvözölte a hazánkban is elérhető újításokat: „Izgalmas látni, hogy ezek az új technológiák Magyarországra is megérkeztek. A kiterjesztett valóság és a mesterséges intelligencia lehetővé teszi számunkra, hogy egyre több személyre szabott és kifinomult szolgáltatást nyújtsunk, és hogy bármikor, bárhol hozzáférhető élményt adjunk fogyasztóinknak. A technológia és a szépség tökéletes párost alkotnak. Most a magyar fogyasztók is többet tudhatnak meg a bőr egészségének védelméről, és valós időben, virtuálisan, 3D-ben kipróbálhatnak különböző hajszíneket.”

Mérjük a káros anyagokat

A My Skin Track UV az első áramforrásmentes, magunkon hordható elektromos szenzor és alkalmazás – az UV-sugárzásnak, légszennyezésnek, páratartalomnak és polleneknek való egyéni kitettség mérésére. A díjnyertes szenzor méri az UVA- és az UVB-sugárzást, és azonnali állapotjelentéseket biztosít, miközben akár három hónapnak megfelelő adatot is tud tárolni. Az érzékelőt a nap aktiválja, a felhasználó okostelefonja pedig az NFC rövid hatótávú kommunikációval tölti fel.

A diszkrét, 12 mm széles és 6 mm magas szenzor vízálló, és egy erős kapoccsal könnyedén ruhára vagy kiegészítőre erősíthető. A szenzor segíti a fogyasztókat abban, hogy megértsék környezetüket és tudatos döntéseket hozzanak a bőrükkel kapcsolatban. Az eszközt a nap aktiválja, a tárolt adatokat pedig egyszerűen továbbítja a társalkalmazásnak.

Mesterséges intelligencia akné-teszt

A bőrgyógyászokkal kifejlesztett webes alkalmazás professzionális pontossággal, kiterjedt adatbázison alapuló, mesterséges intelligencia segítségével megállapítja az akné fokozatát, egy 0-tól 4-ig terjedő skálán. Amennyiben az érték 2-nél nagyobbat mutat, az alkalmazás javasolja a bőrgyógyász konzultációt. A diagnózis alapján személyre szabott Effaclar termékekből álló rutint, valamint speciális bőrápoló tippeket és tanácsokat kap a felhasználó.

A technológia megkönnyíti a hajszín kiválasztását

A fodrászszalonokban nyújt kiváló élményt a 3D mesterséges intelligencián alapuló virtuális hajszín felpróbáló technológia a fodrászok és ügyfeleik számára. A Style My Hair Pro nem csupán egy app, hiszen Pinterest „mood board” jellegű, gazdag képgalériájának köszönhetően inspirációt is jelent. A ModiFace 3D technológiája biztosítja a hajszín azonnali kipróbálását – 560 szín és árnyalat közül – anélkül, hogy kockázatot vállalna a fogyasztó.

A menő

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben