Hirdetés

Meglepő fordulat jöhet a tartalomfogyasztásban

A világjárvány és a lezárások idején soha nem látott mértékben nőtt az online tartalom fogyasztása. Az EY több mint 20 000 háztartás megkérdezésével készült nemzetközi felmérése alapján azonban most visszavonulót fújhatnak az emberek, sokan érzik úgy, hogy túl sokat költenek digitális előfizetésekre, a válaszadók jelentős része ráadásul a szolgáltatók ajánlataival sem teljesen elégedett.

A világszerte egyre erősödő infláció tudatosabb költésre ösztönzi a fogyasztókat. Az EY felmérésében megkérdezettek több mint fele aggódik amiatt, hogy internet (60%) és televíziós (55%) szolgáltatója emelni fogja az előfizetési díjakat, miközben 45 százalékuk úgy véli, túl sokat fizet olyan tartalmakért, amelyeket valójában nem is fogyaszt. A felmérés szerint a pandémiából kilábalva normalizálódik a digitális eszközök használata, sokan igyekeznek kevesebb időt tölteni az interneten (34%). A megkérdezettek közel harmada (27%) ezért nem fizetne elő annyi különböző streaming szolgáltatásra, 21 százalékuk pedig arra is nyitott, hogy csökkentse az otthonában lévő lejátszó eszközök számát.

„Ahogy a világon szinte mindenhol, Magyarországon is egyre magasabb az infláció. Az áremelkedéssel kapcsolatos aggodalmak az első között áshatják alá az online tartalmak iránti igényt. Mivel ezekről a szolgáltatásokról sok esetben könnyen le- és fel lehet iratkozni, a cégeknek tudatosan kell alakítaniuk ajánlataikat. Ami egy vagy akár félévvel ezelőtt még megérte az embereknek, könnyen lehet, hogy holnap már nem fogja” – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője.

A kutatás azt is kiemeli, hogy a fogyasztók véleménye szerint túlságosan összetett a szolgáltatók kínálata. A válaszadók kétharmada (33%) nehezen értelmezi a különböző digitális csomagok tartalmát, 38 százalékuk pedig nagyon kevés különbséget lát a konkurens szolgáltatók ajánlatai között.

Van élet a KATA után?

Augusztus 31-gyel megszűnik az eddigi kata, a korábbinál csak egy jóval szűkebb kör választhatja az új katát. A következő hetekben ezért közel 400 ezer vállalkozónak kell eligazodni a lehetőségek között és megtalálni a számára megfelelő adózási formát. A K&H és a Vállalkozás Okosan szakértői mutatják, mik a következő lépések.

Bővebben

Egyre több vásárló fordul a hazai webshopok irányába

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos árucikkek iránt. Emellett most jött el az ideális pillanat a külpiacok felé való nyitásra is a hazai e-kereskedelemben – véli Surányi Ferenc webshop-szakértő, az M. I. Solution Kft. ügyvezetője.

Bővebben

Magyarországot is beválasztotta neves innovációs programjába az MIT

A világ legjobb egyetemével dolgoznak együtt a magyar innovációs ökoszisztéma szereplői a következő két évben. A bostoni MIT vállalkozói akcelerációs program célja, hogy együttműködésre sarkallja a nemzetközi résztvevőket, akik aztán hatékonyabban segíthetik saját régiójuk fejlesztését. Magyarországnak ezzel lehetősége nyílik arra, hogy a világ innovációs élvonalába kerüljön. 

Bővebben

Várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés piaca – magyarok is kiveszik a részüket

Korábban sokan idegenkedtek a digitális arcfelismerő rendszerektől, de ma már egyre többen ezzel a megoldással oldják fel az okostelefonjukat, a következő évtizedben pedig várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés jelenleg 4 milliárd dolláros piaca. A rendezvényszervezéstől a vendéglátáson át a biztonságtechnikáig számos iparág húzhat hasznot a technológiából, és ebből magyar szakemberek is kivehetik a részüket.

Bővebben

Újabb külföldi irodát nyitott a Green Fox Academy Pozsonyban

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második külföldi központját, Pozsonyban. A Magyarországról indult bootcamp látványos eredményeket ér el: Csehországban és Szlovákiában is piacvezető az állásgaranciás rövid ciklusú IT képzések terén, a felvett és a munkaerőpiacon elhelyezett hallgatók száma alapján. A cég eközben elindította eddigi legnagyobb létszámú, nemzetközi képzését és erősíti regionális szintű vállalati partnerségeit.

Bővebben

Megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon

Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk – derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek

Bővebben

Utazási élményekre irányuló hackathonra regisztrálhatnak az érdeklődők

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és az Európában egyik legnagyobbnak számító designer és kutató csapata arra törekszik, hogy az utazás zökkenőmentes legyen, még a világszerte számos repülőtéren tapasztalható bizonytalanság és utazási káosz idején is.

Bővebben

Tíz magyar női startup egy európai programban

10 női vállalkozó egy 5 hónapos pre-inkubációs programon vesz részt, amelyben az agrár-élelmiszeripari ágazat sajátos kihívásaira való megoldások létrehozásához kapnak segítséget. Ez a program a női vállalkozókat támogatja vállalkozásuk fejlődésének korai szakaszában, általában még a cég megalapítása előtti szakaszban.

Bővebben

A fenntarthatóság többet jelent a zöld megoldásoknál

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését jelenti, míg a társadalmi kérdések háttérben maradnak. Az inkubátor ezért a most induló jelentkezési időszakában a környezetvédelmi megoldásokat hozó csapatok mellett a nemi esélyegyenlőséget és a női egyenjogúságot segítő startupokra is kiemelt figyelmet fordít.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások