A Collectorism gyűjtőket kiszolgáló, közösségi weboldal és online piactér. A startupként induló portál már bevezető kampányát megelőző hónapokban is megduplázta a regisztrált felhasználóinak számát és közel megtízszerezte az oldal látogatottságát.
Hosszú előkészítő folyamat után az elkövetkező hónapokban hivatalosan is megkezdi működését a Collectorism weboldal. A december óta széles nyilvánosság számára is elérhető portál induló adatai kimondottan bíztatóak: egy hónap alatt megduplázta a felhasználóinak számát és 976 százalékkal növelte a látogatottságát. A legnagyobb hazai gyűjtői oldal pozícióját megcélzó site már ma is több mint 60 000 tárgyat mutat be jelenlegi és jövőbeli gyűjtőknek – akik pedig már idáig is mintegy 1 500 tárgyat cseréltek, illetve több mint 17 000 dollár értékben vásároltak az oldalon.
Az oldalt alapító tulajdonosok nem tapasztalatlanul csöppentek a képzőművészet, valamint gyűjtemények világába – írja a Marketing&Media. Valójában évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a hazai és nemzetközi műgyűjtési piacon, például a Sotheby’s aukciósháznál szereztek gyakorlatot Londonban.
Az oldal ötletgazdái úgy becsülik, hogy csak a hazai piacon megközelítőleg sok tízezer olyan gyűjtő lehet, akinek az életét könnyebbé és egyszerűbbé teheti egy ilyen oldal. A későbbi befektetők pedig már most nézegethetik a monitorjukat: a vállalkozás a siker útjára lépett. Ennek egyik fontos momentuma, hogy az alapítókat foglalkoztatja más startupok működése, sokat, tanulmányozták a hozzáférhető case study-kat és best practice-okat, valamint tudatosan megosztják egymás között a munkát és felelősségi köröket. Idén a hazai piacot kívánják lefedni, de elmondták, hogy jövőre nyitnak a nemzetközi piac felé.
„Kimondottan fontos számunkra, hogy vonzó és megnyerő felhasználói élményt és oldalt készítsünk és működtessünk a gyűjtők számára. Amikor az oldalon dolgozom a munkatársaimmal, kizárólag azt tartjuk szem előtt, hogy minden amit csinálunk a gyűjtői élményből és igényekből kiindulva építkezzen. Olyan problémákra adunk válaszokat, amik boldoggá és elégedetté teszik a gyűjtőket. Sohasem a technológiából indulunk ki, nevezetesen, hogy mi az amit meg tudunk csinálni, hanem mindig abból, hogy mi a legjobb az elhivatott gyűjtők számára.” – nyilatkozta Kováts Dávid.
„Nagyon jól ismerem a gyűjtőket, így pontosan tudom mennyire idő- és költségigényes hobbi lehet akár a legkisebb gyűjtemény összeállítása is. Viszont azzal is tisztában vagyok, hogy mindegyik gyűjtemény egy nagyon fontos szeletét jelenti a tárgyi kultúránknak és történelmünknek. Ezért egyáltalán nem mindegy milyen oldal támogatja azt a jó értelemben vett megszállottságot és elhivatottságot, amit ők képviselnek. A legjobbat akarjuk nekik adni – tette hozzá Szabó Károly.
Érdemes a weboldalra kattintani, ugyanis a Star Wars figuráktól, a kerámia bohócokon át a gyönyörű fotográfiákig és a Kinder-figura kollekciókig mindenféle érdekességbe futhatunk, és így egy egészen változatos képet kaphatunk egy laikusok számára eddig megközelíthetetlen kultúrális világról. Mi teljesen rákattantunk! A Collectorismról olvass bővebben itt.
Fotó: www.pexels.com