Hirdetés

Magyarországon is elérhető startup az európai sikertörténetek között

A Magyarországon is egyre népszerűbb GLAMI nevű divatkereső 2015 és 2018 között 820 százalékos növekedést ért el, vagyis mintegy nyolcszorosára növelte bevételét. Ennek eredményeképpen a vállalat a Deloitte Technology Fast 50® ranglistájának 20. helyére került az közép-európai régióban, Csehországban pedig a 9. helyen végzett a leggyorsabban növekvő vállalatok közti versenyben.

A Deloitte Technology Fast 50® nevű felmérés a Deloitte vállalathoz kapcsolódik, amellyel a világ minden tájáról független cégek többtízezer elkötelezett szakembere működik együtt, hogy biztosítási, tanácsadási, pénzügyi tanácsadói, kockázati tanácsadói, adóügyi és további kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtson. A Deloitte Technology Fast 50® Közép-Európában egy olyan program, mely profilozza, illetve elismeri a régió gyorsan növekvő technológiai vállalatait immáron 20 éve.

A vállalatoknak idén is meg kell felelniük számos kritériumnak, a nyerteseket ezután a jövedelemnövekedés sorrendjében választják ki.

A rangsorolás kritériumai 2019-ben

  • 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben a működési jövedelemnek legalább évi 50 000 eurónak, 2018-ban pedig legalább 100 000 eurónak kellett lennie.
  • Saját szellemi tulajdon vagy szabadalmaztatott technológia kifejlesztése, amelyet a vállalat az ügyfeleknek értékesít olyan termékek révén, amelyek hozzájárulnak a működési bevételéhez.
  • Olyan tulajdonosi struktúra birtoklása, amely kizárja a leányvállalatokat, amelyekkel a stratégiai szervezetek többsége rendelkezik.
  • Közép-európai országban található központ (Albánia, Bulgária, Bosznia és Hercegovina, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Magyarország, Koszovó, Lettország, Litvánia, Macedónia, Moldova, Montenegró, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia vagy Szlovénia).

Fókuszban a fenntartható fejlődés és a vásárlói élményszerzés

A GLAMI amellett, hogy innovatív eszközökkel kívánja egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a vásárlást többek közt a vizuális keresés vagy az úgynevezett fenntarthatósági szűrő bevezetésével, évente kétszer online kutatást végez. A Fashion (Re)search projekt a vállalat azon törekvését szolgálja, hogy friss és releváns információkat szolgáltasson a médiának és a kereskedelem szereplőinek az online divatpiac trendjeiről, folyamatairól, továbbá tájékoztatást nyújtson a divatipar fenntartható működésének lehetőségeiről.

,,A 2019. évi Fashion (Re)Search kutatásunk tükrében elmondhatjuk, hogy a jobban kell tájékoztatni a fogyasztókat a termékek környezeti hatásairól és az e-kereskedelmi webhelyek által nyújtott szolgáltatások színvonaláról. Ezért adtunk hozzá rendszerünkhöz számos új keresési feltételt, valamint olyan funkciókat, mint például az anyag útmutató és a fenntarthatósági szűrő” – nyilatkozta Tomáš Hodbod, a divat startup ügyvezető igazgatója.

Elképesztő eredmények néhány év alatt

A 2013-ban alapított GLAMI idén ünnepli 6. születésnapját. A vállalat eddig többmillió rendelést generált az egyes partner márkáknak és üzleteknek, felülete pedig 9000 brand csaknem 900 000 termékéhez nyújt hozzáférést – csak Magyarországon. Partnerei közt az Ecipo, Bonprix, Answear, Reserved, Fashiondays, Fashionup, Spartoo, Orsay is megtalálható. Összesen 7 millióan követik a közösségi médiában, és havonta mintegy 45 millió egyedi látogatója van.

A Deloitte Technology Fast 50® listán a GLAMI-t csak olyan vállalatok előzték meg, mint a Kiwi.com, a Dyntell Magyarország Kft. vagy a Q Ltd.

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben