Hirdetés

Magyarországon is elérhető startup az európai sikertörténetek között

A Magyarországon is egyre népszerűbb GLAMI nevű divatkereső 2015 és 2018 között 820 százalékos növekedést ért el, vagyis mintegy nyolcszorosára növelte bevételét. Ennek eredményeképpen a vállalat a Deloitte Technology Fast 50® ranglistájának 20. helyére került az közép-európai régióban, Csehországban pedig a 9. helyen végzett a leggyorsabban növekvő vállalatok közti versenyben.

Hirdetés

A Deloitte Technology Fast 50® nevű felmérés a Deloitte vállalathoz kapcsolódik, amellyel a világ minden tájáról független cégek többtízezer elkötelezett szakembere működik együtt, hogy biztosítási, tanácsadási, pénzügyi tanácsadói, kockázati tanácsadói, adóügyi és további kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtson. A Deloitte Technology Fast 50® Közép-Európában egy olyan program, mely profilozza, illetve elismeri a régió gyorsan növekvő technológiai vállalatait immáron 20 éve.

A vállalatoknak idén is meg kell felelniük számos kritériumnak, a nyerteseket ezután a jövedelemnövekedés sorrendjében választják ki.

A rangsorolás kritériumai 2019-ben

  • 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben a működési jövedelemnek legalább évi 50 000 eurónak, 2018-ban pedig legalább 100 000 eurónak kellett lennie.
  • Saját szellemi tulajdon vagy szabadalmaztatott technológia kifejlesztése, amelyet a vállalat az ügyfeleknek értékesít olyan termékek révén, amelyek hozzájárulnak a működési bevételéhez.
  • Olyan tulajdonosi struktúra birtoklása, amely kizárja a leányvállalatokat, amelyekkel a stratégiai szervezetek többsége rendelkezik.
  • Közép-európai országban található központ (Albánia, Bulgária, Bosznia és Hercegovina, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Magyarország, Koszovó, Lettország, Litvánia, Macedónia, Moldova, Montenegró, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia vagy Szlovénia).

Fókuszban a fenntartható fejlődés és a vásárlói élményszerzés

A GLAMI amellett, hogy innovatív eszközökkel kívánja egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a vásárlást többek közt a vizuális keresés vagy az úgynevezett fenntarthatósági szűrő bevezetésével, évente kétszer online kutatást végez. A Fashion (Re)search projekt a vállalat azon törekvését szolgálja, hogy friss és releváns információkat szolgáltasson a médiának és a kereskedelem szereplőinek az online divatpiac trendjeiről, folyamatairól, továbbá tájékoztatást nyújtson a divatipar fenntartható működésének lehetőségeiről.

,,A 2019. évi Fashion (Re)Search kutatásunk tükrében elmondhatjuk, hogy a jobban kell tájékoztatni a fogyasztókat a termékek környezeti hatásairól és az e-kereskedelmi webhelyek által nyújtott szolgáltatások színvonaláról. Ezért adtunk hozzá rendszerünkhöz számos új keresési feltételt, valamint olyan funkciókat, mint például az anyag útmutató és a fenntarthatósági szűrő” – nyilatkozta Tomáš Hodbod, a divat startup ügyvezető igazgatója.

Elképesztő eredmények néhány év alatt

A 2013-ban alapított GLAMI idén ünnepli 6. születésnapját. A vállalat eddig többmillió rendelést generált az egyes partner márkáknak és üzleteknek, felülete pedig 9000 brand csaknem 900 000 termékéhez nyújt hozzáférést – csak Magyarországon. Partnerei közt az Ecipo, Bonprix, Answear, Reserved, Fashiondays, Fashionup, Spartoo, Orsay is megtalálható. Összesen 7 millióan követik a közösségi médiában, és havonta mintegy 45 millió egyedi látogatója van.

A Deloitte Technology Fast 50® listán a GLAMI-t csak olyan vállalatok előzték meg, mint a Kiwi.com, a Dyntell Magyarország Kft. vagy a Q Ltd.

Hirdetés

Már a Tesla a legértékesebb az autóiparban

Úgy fest, a befektetők teljesen meg vannak győződve arról, hogy a Tesla teljesen átalakítja az autóipart a jövőben, s ennek az átalakulásnak a kaliforniai elektromos autókat gyártó cég lesz a nyertese. Az elmúlt időszak áremelkedésével ugyanis a Tesla piaci kapitalizációja megelőzte a Toyota Motor Corp. piaci értékét.

Bővebben

Jön a családi vállalkozások kiválósági díja

A hazai startupok között is ismerünk jó néhány családi kezdeményezést, de hazánkban a vállakozások közel 40%-át jelenti ez a kategória. Nem mindegy tehát, hogy a családi cégek hogyan tudtak most reagálni a koronavírus-járvány okozta kihívásokra. A túlélés kulcsát a stabil stratégiai alapok, a folyamatos fejlődésre törekvés és gyors döntések adhatták, de a kesztyűt a családi vállalatok a válság ellen sokféleképpen felvették.

Bővebben
Hirdetés

Az érintésmentes parkolásé a jövő?

Átfogó kutatás készült a parkolás jelenéről, jövőjéről valamint az elmúlt időszakban bekövetkezett változásokról. A kifejezetten autósokra fókuszáló adatgyűjtésből kiderült: a díjmentesség megszűnését követően is szimpatikusabb opció marad az utcai parkolás, bár nőtt az igény az autósokban a parkolóházak iránt is. A magyar fejlesztésű Parkl alkalmazás által megkérdezettek döntöttek a fizetés jövőjéről is: fontosabb lett az érintésmentes parkolási ügyintézés, mint eddig valaha.

Bővebben

Hiánypótló kezdeményezésként segíti a hazai ökoszisztémát a Startup Hungary

Tudásbázis, érdekképviselet, közösség és tájékozódási pont lesz a hazai startup szektor számára a Startup Hungary, melyet a magyarországi ökoszisztéma ismert és nemzetközi szinten bizonyított szereplői alapítottak. Most először fogalmazta meg a közös szándékot egyszerre 12 startup alapító valamint a Google Magyarország, az IVSZ és a Design Terminal. A szervezet legfőbb célja, hogy több és jobb, nagyhatású  startup jöjjön létre és működjön Magyarországon.

Bővebben

Innovatív megoldásban működik együtt a Microsoft a közlekedésbiztonságért

A Microsofttal kialakított partnerség keretében a Bridgestone kifejlesztett egy egyedülálló abroncssérülés-figyelő rendszert, melyhez a Microsoft hálózatba kapcsolt járműplatformját (Microsoft Connected Vehicle Platform – MCVP) használják. A rendszer célja a közlekedésbiztonság javítása és a műszaki hiba miatt bekövetkező balesetek számának csökkentése.

Bővebben

Elsőként kapott magyar startup elismerést az Apple-től

Tegnap hirdették ki az idei Apple Design Awards elismeréseket, ahol ezúttal elsőként magyar vállalkozás is felkerült a listára, mely egy iPadeken futó modellező szoftver (a CAD, azaz számítógép által segített tervezés kategóriában), mellyel internetkapcsolat nélkül, akár utazás közben, gyorsan és egyszerűen lehet térbeli modelleket készíteni.

Bővebben

Átadták a 2019-es Magyar Innovációs Nagydíjat

A 2019-es Magyar Innovációs Nagydíjat a 3DHISTECH Kft. kapta a digitális patológiai diagnosztika céljára kifejlesztett Pannoramic termékcsaládért. A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) által alapított elismerést 1992 óta adják át azoknak a Magyarországon bejegyzett társaságoknak, amelyek a díjátadást megelőző évben nagy jelentőségű innovációt valósítottak meg és ennek révén kiemelkedő hasznot értek el. Bódis József az elismerés

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások