Hirdetés

Magyarországon is elérhető startup az európai sikertörténetek között

A Magyarországon is egyre népszerűbb GLAMI nevű divatkereső 2015 és 2018 között 820 százalékos növekedést ért el, vagyis mintegy nyolcszorosára növelte bevételét. Ennek eredményeképpen a vállalat a Deloitte Technology Fast 50® ranglistájának 20. helyére került az közép-európai régióban, Csehországban pedig a 9. helyen végzett a leggyorsabban növekvő vállalatok közti versenyben.

Hirdetés

A Deloitte Technology Fast 50® nevű felmérés a Deloitte vállalathoz kapcsolódik, amellyel a világ minden tájáról független cégek többtízezer elkötelezett szakembere működik együtt, hogy biztosítási, tanácsadási, pénzügyi tanácsadói, kockázati tanácsadói, adóügyi és további kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtson. A Deloitte Technology Fast 50® Közép-Európában egy olyan program, mely profilozza, illetve elismeri a régió gyorsan növekvő technológiai vállalatait immáron 20 éve.

A vállalatoknak idén is meg kell felelniük számos kritériumnak, a nyerteseket ezután a jövedelemnövekedés sorrendjében választják ki.

A rangsorolás kritériumai 2019-ben

  • 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben a működési jövedelemnek legalább évi 50 000 eurónak, 2018-ban pedig legalább 100 000 eurónak kellett lennie.
  • Saját szellemi tulajdon vagy szabadalmaztatott technológia kifejlesztése, amelyet a vállalat az ügyfeleknek értékesít olyan termékek révén, amelyek hozzájárulnak a működési bevételéhez.
  • Olyan tulajdonosi struktúra birtoklása, amely kizárja a leányvállalatokat, amelyekkel a stratégiai szervezetek többsége rendelkezik.
  • Közép-európai országban található központ (Albánia, Bulgária, Bosznia és Hercegovina, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Magyarország, Koszovó, Lettország, Litvánia, Macedónia, Moldova, Montenegró, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia vagy Szlovénia).

Fókuszban a fenntartható fejlődés és a vásárlói élményszerzés

A GLAMI amellett, hogy innovatív eszközökkel kívánja egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a vásárlást többek közt a vizuális keresés vagy az úgynevezett fenntarthatósági szűrő bevezetésével, évente kétszer online kutatást végez. A Fashion (Re)search projekt a vállalat azon törekvését szolgálja, hogy friss és releváns információkat szolgáltasson a médiának és a kereskedelem szereplőinek az online divatpiac trendjeiről, folyamatairól, továbbá tájékoztatást nyújtson a divatipar fenntartható működésének lehetőségeiről.

,,A 2019. évi Fashion (Re)Search kutatásunk tükrében elmondhatjuk, hogy a jobban kell tájékoztatni a fogyasztókat a termékek környezeti hatásairól és az e-kereskedelmi webhelyek által nyújtott szolgáltatások színvonaláról. Ezért adtunk hozzá rendszerünkhöz számos új keresési feltételt, valamint olyan funkciókat, mint például az anyag útmutató és a fenntarthatósági szűrő” – nyilatkozta Tomáš Hodbod, a divat startup ügyvezető igazgatója.

Elképesztő eredmények néhány év alatt

A 2013-ban alapított GLAMI idén ünnepli 6. születésnapját. A vállalat eddig többmillió rendelést generált az egyes partner márkáknak és üzleteknek, felülete pedig 9000 brand csaknem 900 000 termékéhez nyújt hozzáférést – csak Magyarországon. Partnerei közt az Ecipo, Bonprix, Answear, Reserved, Fashiondays, Fashionup, Spartoo, Orsay is megtalálható. Összesen 7 millióan követik a közösségi médiában, és havonta mintegy 45 millió egyedi látogatója van.

A Deloitte Technology Fast 50® listán a GLAMI-t csak olyan vállalatok előzték meg, mint a Kiwi.com, a Dyntell Magyarország Kft. vagy a Q Ltd.

Hirdetés

Engedélyt kapott Európa első blokklánc alapú neobankja – magyarok fejlesztik

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában: a technológián keresztül garantál teljes kontrollt és önrendelkezést ügyfeleik pénzügyeik felett.

Bővebben
Hirdetés

A bankrendszer digitalizációjának állóvizét a pandémia és a fintech innovációk is felkavarták

A Liferay Hungary tudásmegosztó, különböző iparágak digitalizációs trendjeit bemutató videó sorozatának legújabb adásában a bankszektor pandémia alatti és az ezt követő digitalizációs kihívásait ismertetjük a 2019. október 31-én a 120 takarékszövetkezetből álló Takarékbank csoport és az FHB Bank cégjogi egyesülésével létrejövő Takarékbank Zrt. példáján keresztül. Digitális rock and roll Míg előtte leginkább a személyes kapcsolatokra

Bővebben

Érkezik a metaverzum a munkahelyekre az iskolákba, de még az egészségügybe is

Az elmúlt évtizedben számos ígéretes virtuális- és kiterjesztett valóság (VR/AR) alapú megoldás született, a mindennapjainkat azonban mégsem szőtte át eddig a technológia. A világjárvány viszont ezen a területen is lényeges változást hozott, hiszen miközben a négy fal közé szorultunk, minden eddiginél jobban vágytunk a valóságot hűen imitáló vásárlás, közösségi programok vagy éppen utazás élményére. Az eredmény: érkezik a metaverzum a munkahelyekre és az iskolákba, de még az egészségügybe is, vírusként terjed a VR a kereskedelemben és az ingatlanpiacon is. A Protechtor szakértői összeszedték a következő évek legfontosabb trendjeit a területen, hiszen az egyik legdinamikusabban fejlődő tech szegmensről van szó: 2030-ra ugyanis már közel 1200 milliárd dolláros piacon osztozhatnak a VR/AR fejlesztések úttörői.

Bővebben

Három Vespucci Partners cég vett részt a CES-en

A CES a világ legnagyobb szabású, egyben legbefolyásosabb technológiai rendezvénye, az átütő erejű technológiák és a globális innovátorok próbatere, ahol a világ legismertebb márkái kötnek üzleteket és találkoznak új partnerekkel. Ez a lehetőség vonzotta a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő vezetőit is, akik három portfóliócégükkel – Haris Digital, Mollia és IMM-DATA – együtt vettek részt az eseményen.

Bővebben

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok, amelyek a tevékenységük jellegéből adódóan kriptovalutákkal és okos szerződésekkel, decentralizált finanszírozással (DeFi), blokklánc technológiával és a FinTech iparággal foglalkoznak.

Bővebben

A környezettudatosságra helyezi a hangsúlyt a házigazda MATE az idei EFOTT fesztiválon

Az EFOTT idei házigazdája a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem – jelentették be az Educatio Oktatási Szakkiállítás megnyitóján. Az agrárfókuszú intézmény profiljában központi szerepet kap a fenntartható jövő biztosítása, így a koncertek és a szórakozás mellett ehhez illeszkedő témákkal és praktikus tippekkel ismerkedhetnek majd a fesztiválozók 2022. július 13-17. között Velencén.

Bővebben