Hirdetés

Little Bridge: Budapestről evezett a nemzetközi vizekre a női alapítású startup

Számos startupokról szóló történet jelenik meg a magazinokban, s az olvasók többsége nem is sejti, hogy milyen események rejlenek egy-egy befektetés mögött. A Little Bridge sikere azért is izgalmas, mert, ahogy azt a szakkönyvek is rendszeresen említik, nem elegendő a saját környezetünkben megmérni az ötletünket, a validálás legjobb módja, ha ott próbáljuk ki ahol magunk sem mozgunk otthonosan.

„Nap, mint nap születnek sikerek, a Pozi.io-nál pont ezeket a sikereket szeretnénk példának állítani azoknak, akik még nem mertek belevágni a vállalkozásukba” – meséli Kovács Roland a közösségi oldal CEO-ja. Sarah projektje egy komoly megmérettetésen mutatta meg, hogy az ötlet és a csapat is sikerre született. Ennek ellenére nagyon ritka, hogy ilyen gyorsan eljusson egy startup a nemzetközi hírnévig. A startupoknak ugyanis csak töredéke éri meg az első születés napját, ezért is különleges a Little Bridge sikere.

A történet egyszerű: egy jó projekt, kiváló felkészültséggel és kellő magabiztossággal benevezett a Pozi.io nemzetközi innovációs közösség, Pitch Please! with Pozi & Draper Startup House Network versenyére, ahol a nemzetközi zsűri szavazatai alapján első helyezett lett. A zsűriben elnöklő Draper Startup House vezetője a győzteseknek egy amerikai online startup kurzust ajánlott fel.

„Nagy lendületet adott a projektünknek az a pozitív visszajelzés, amelyet versenyen kaptunk. Annak ellenére, hogy minden online történt, komoly kihívás volt egy ilyen erős versenyben az első helyezést megszerezni.”

– meséli Sarah White a Little Bridge alapítója. A piacunkat alapvetően olyan országban akartuk validálni, ahol fontos lehet az angol nyelvtanulás és az élő nyelv megismerése. A Little Bridge számára nem csak a győzelmet, hanem nagyon hasznos visszajelzéseket és elképesztő nemzetközi lehetőségeket is hozott a verseny.

A tavaszi rendezvény előtti felkészülési időszakot a Little Bridge arra használta, hogy elinduljon a kelet-európai régióban hagyományosan megrendezett női startupokat felsorakoztató Women Startup Competition versenyén is. Az ígéretes vízió, az egyre növekvő tapasztalat és a hatékony mentoráció végül itt is sikert eredményezett. A projekt két megnyert startup versennyel a háta mögött továbbfejlesztette a tudását a Draper University’s Fundamentals of Entrepreneurship januári kurzusán.
Az ekkorra már alaposan felkészült csapat a kurzus végén bátran vágott neki a lezáró prezentációnak, amelyen a Draper University alapítója, Tim Draper is részt vett. A Little Bridge ezt az akadályt is kiválóan vette és a meghívást kapott a Draper University nyári kurzusára, amely általában az előszobája egy Szilícium Völgy beli befektetésnek is. Tim Draper mottója igaznak tűnik:

„Minél több új dolgot próbálsz ki, annál több esélyed van a sikerre.”

A Draper Startup House Network legalábbis ennek a filozófiának a jegyében építi a nemzetközi startup közösséget. „A Little Bridge megoldása sok fiatal számára hozhatja el a kötetlen angol nyelvtanulás lehetőségét,, ezért láttam benne fantáziát a POZI.io verseny zsűrielnökeként, de Sarah személyisége volt az, ami a leghitelesebbé tette a bemutatót. A Draper Startup House Network közössége ezt a mentalitást szeretné nemzetközileg is terjeszteni, megosztani azokkal, akik még nem építettek hidat a nemzetközi startup központok felé” – emeli ki Vikram Bharati, a Draper Startup House Network alapítója.
„A Pozi.io online közössége kiváló lehetőséget kínál a startupjaikat gyorsan fejleszteni kívánó vállalkozók számára. A platform megtalálásától számított 2 hónapon belül több nemzetközi pitchversenyt is megnyertünk, tárgyalásokat folytathattunk potenciális befektetőkkel, és nemzetközi ösztöndíjat kaptunk egy Szilícium-völgyi akcelerátorba. Az olyan platformok, mint a Pozi.io, kiváló kapcsolatépítési és pitchelési lehetőségeket kínálnak a startupok számára, különösen az olyan cégek számára, mint a Little Bridge*, amelyek szintén online közösséget építenek.” – meséli az alapító.

*A Little Bridge újragondolja a közösségi médiát a 6-12 éves gyerekek számára, és forradalmasítja a nyelvtanulást, ezen belül is az angol nyelv tanulását.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben