Hirdetés

Little Bridge: Budapestről evezett a nemzetközi vizekre a női alapítású startup

Számos startupokról szóló történet jelenik meg a magazinokban, s az olvasók többsége nem is sejti, hogy milyen események rejlenek egy-egy befektetés mögött. A Little Bridge sikere azért is izgalmas, mert, ahogy azt a szakkönyvek is rendszeresen említik, nem elegendő a saját környezetünkben megmérni az ötletünket, a validálás legjobb módja, ha ott próbáljuk ki ahol magunk sem mozgunk otthonosan.

Hirdetés

„Nap, mint nap születnek sikerek, a Pozi.io-nál pont ezeket a sikereket szeretnénk példának állítani azoknak, akik még nem mertek belevágni a vállalkozásukba” – meséli Kovács Roland a közösségi oldal CEO-ja. Sarah projektje egy komoly megmérettetésen mutatta meg, hogy az ötlet és a csapat is sikerre született. Ennek ellenére nagyon ritka, hogy ilyen gyorsan eljusson egy startup a nemzetközi hírnévig. A startupoknak ugyanis csak töredéke éri meg az első születés napját, ezért is különleges a Little Bridge sikere.

A történet egyszerű: egy jó projekt, kiváló felkészültséggel és kellő magabiztossággal benevezett a Pozi.io nemzetközi innovációs közösség, Pitch Please! with Pozi & Draper Startup House Network versenyére, ahol a nemzetközi zsűri szavazatai alapján első helyezett lett. A zsűriben elnöklő Draper Startup House vezetője a győzteseknek egy amerikai online startup kurzust ajánlott fel.

„Nagy lendületet adott a projektünknek az a pozitív visszajelzés, amelyet versenyen kaptunk. Annak ellenére, hogy minden online történt, komoly kihívás volt egy ilyen erős versenyben az első helyezést megszerezni.”

– meséli Sarah White a Little Bridge alapítója. A piacunkat alapvetően olyan országban akartuk validálni, ahol fontos lehet az angol nyelvtanulás és az élő nyelv megismerése. A Little Bridge számára nem csak a győzelmet, hanem nagyon hasznos visszajelzéseket és elképesztő nemzetközi lehetőségeket is hozott a verseny.

A tavaszi rendezvény előtti felkészülési időszakot a Little Bridge arra használta, hogy elinduljon a kelet-európai régióban hagyományosan megrendezett női startupokat felsorakoztató Women Startup Competition versenyén is. Az ígéretes vízió, az egyre növekvő tapasztalat és a hatékony mentoráció végül itt is sikert eredményezett. A projekt két megnyert startup versennyel a háta mögött továbbfejlesztette a tudását a Draper University’s Fundamentals of Entrepreneurship januári kurzusán.
Az ekkorra már alaposan felkészült csapat a kurzus végén bátran vágott neki a lezáró prezentációnak, amelyen a Draper University alapítója, Tim Draper is részt vett. A Little Bridge ezt az akadályt is kiválóan vette és a meghívást kapott a Draper University nyári kurzusára, amely általában az előszobája egy Szilícium Völgy beli befektetésnek is. Tim Draper mottója igaznak tűnik:

“Minél több új dolgot próbálsz ki, annál több esélyed van a sikerre.”

A Draper Startup House Network legalábbis ennek a filozófiának a jegyében építi a nemzetközi startup közösséget. “A Little Bridge megoldása sok fiatal számára hozhatja el a kötetlen angol nyelvtanulás lehetőségét,, ezért láttam benne fantáziát a POZI.io verseny zsűrielnökeként, de Sarah személyisége volt az, ami a leghitelesebbé tette a bemutatót. A Draper Startup House Network közössége ezt a mentalitást szeretné nemzetközileg is terjeszteni, megosztani azokkal, akik még nem építettek hidat a nemzetközi startup központok felé” – emeli ki Vikram Bharati, a Draper Startup House Network alapítója.
“A Pozi.io online közössége kiváló lehetőséget kínál a startupjaikat gyorsan fejleszteni kívánó vállalkozók számára. A platform megtalálásától számított 2 hónapon belül több nemzetközi pitchversenyt is megnyertünk, tárgyalásokat folytathattunk potenciális befektetőkkel, és nemzetközi ösztöndíjat kaptunk egy Szilícium-völgyi akcelerátorba. Az olyan platformok, mint a Pozi.io, kiváló kapcsolatépítési és pitchelési lehetőségeket kínálnak a startupok számára, különösen az olyan cégek számára, mint a Little Bridge*, amelyek szintén online közösséget építenek.” – meséli az alapító.

*A Little Bridge újragondolja a közösségi médiát a 6-12 éves gyerekek számára, és forradalmasítja a nyelvtanulást, ezen belül is az angol nyelv tanulását.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben