Hirdetés

Legyőzte a járványt az e-sport

Növekvő bevételek, bővülő játékostábor, egyre több szponzor és milliós nézőszám jellemzi az e-sportot, amelynek a népszerűsége megállíthatatlan. Az e-sport-fogadás bevezetésével pedig még tovább nőhet a sportág elfogadottsága.

Hirdetés

Míg a koronavírus miatt bevezetett kijárási korlátozások miatt a futballbajnokságok és az egyéb sportesemények hetekre vagy hónapokra leálltak, az e-sport igencsak jól jött ki ebből a helyzetből. „A kijárási korlátozások időszakában, párhuzamosan a sportesemények leállásával, érezhetően megnövekedett az e-sportokra, versenyekre irányuló figyelem. Az abban az időszakban zajló E-sport1 és K&H MNEB közvetítéseinek a nézőszáma közel 30 százalékkal emelkedett. Azon dolgozunk, hogy az új nézőket és a követőket mind inkább bevonjuk az aktivitásainkba, így fókuszba kerrültek az amatőrökre és kezdőkre szabott versenyek” – mondta el Bíró Balázs, az Egymillióan a magyar esportért Egyesület elnöke.

Ezt megerősíti Záránd Miklós, a PwC Magyarország technológiai, média- és távközlési csoportjának igazgatója is: „A Global Entertain-ment & Media Outlook 2020–2024 című éves felmérés szerint a járvány világszerte felgyorsította az e-sport növekedését. A hagyományos sportok szinte teljes leállása miatt három hónap alatt gyakorlatilag két év fejlődését tapasztaltuk. A hagyományos tévétársaságok (ESPN, Fox Sports, Sky Sports) is naponta többórányi e-sportot közvetítettek. Ez valószínűleg visszarendeződik a vírus után, de arra elég volt, hogy bevezesse az e-sportot a mainstreambe.”

Folyamatos növekedés

A globális e-sport-üzletág bevételei évről évre töretlenül növekednek: 2012-ben 130 millió dollárt tettek ki, 2017-re már ennek több mint ötszörösét, 655 milliót, 2018-ban pedig megközelítették a 900 milliót. Jelenleg a piac 1,3 milliárd dolláros (hardver- és szoftverköltések nélkül), 2022-re pedig a becslések szerint közel kétmilliárdosra gyarapodik az üzletág. Területileg vizsgálva, a bevételek 37 százaléka Észak-Ameri-kában, 19 százaléka Kínában, 6 százaléka Dél-Koreában keletkezik, míg a maradék 38 százalékon osztozik a világ többi része.

„Kalkulációink alapján a legfőbb bevételi forrás a szponzoráció (39 százalék), amit a médiajogok érté-kesítése (31) követ. További bevé-teli csatornák az online hirdetések (14), a fogyasztói hozzájárulás (14) és a jegyértékesítés (2)” – mondta Zaránd Miklós.

Hazai számok

Magyarországon az eNET, az E-sport1 és az E-sportmilla közös idei kutatása alapján jelenleg a felnőtt lakosság 61 százaléka, összesen mintegy 3,8 millió fő játszik videójátékokat, és az idei évre 540 ezerre nőtt azok száma, akik e-sport-játékokkal játszanak. Például a Magyar E-sport Szövetség (Hunesz) által kiírt K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság keretében zajló versenyeken ebben a szezonban 7696 egyéni és 806 csapatnevezést regisztráltak.

A hazai piac értékével kapcsolatban Bíró Balázs elmondta, hogy az e-sporthoz köthetően 42 mil-liárd forintot költöttek az emberek az elmúlt évben. „Az ágazat forgalmának összesítésében a következő területek szerepelnek: a videójáték-vásárlásra fordított összeg (10,5 milliárd forint), a játékokhoz kötődő hardver- és perifériavásárlás (23,2 milliárd), a játékban való költés (6,5 milliárd), valamint a játékokhoz kapcsolódó vásárlások, mint például ajándék-tárgyak, logózott termékek forgalma (1,6 milliárd)” – tette hozzá.

„Az e-sport-fogadási piac mintegy 15-20-szorosa az e-sport-piacnak, egy év alatt 12 milliárdosról 20 milliárdosra nőtt ez a szegmens. Ennek köszönhetően rendkívüli módon segítheti az e-sport elterjedését a fogadás népszerűsége. Fontos kiemelni azonba, hogy erős szabályozásra van szükség a játék tisztaságának és a játékosok védelmének érdekében” – jelezte Zaránd Miklós.

A következő fontos lépés lehet a hazai versenyek, bajnokságok megjelenése a fogadható események körében, ami szervezői és lebonyolítói oldalról is kihívás elé ál-lítja a versenyszervezőket. Emellett a fogadás megjelenése az e-sport társadalmi ismertségét növelheti és javíthatja a megítélését.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Hirdetés

A kízis által leginkább sújtott iparágban indult el a magyar startup

A koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult új magyar startup Everguest néven. Céljuk, hogy népszerűsítsék az országunk figyelemreméltó területeit, szállodáit és éttermeit a potenciális vendégek körében. A belföldi és külföldi közönségre egyaránt fókuszáló stratégia a magyar GDP, a szolgáltatásaik külföldre terjesztése pedig az export bevételek növeléséhez járulhat hozzá.

Bővebben
Hirdetés

Elon Musk már csak 3 évet várna a legénység nélküli űrhajó Mars expredíciójával

Elon Musk közölte, hogya SpaceX Starship missziója hamarosan elkezdődik, és már 2024-ben felküldenék az első legénység nélküli űrhajót a Marsra. Erről a 2020-as Mars Society Virtual Conference kapcsán beszélt. Azt is hozzátette, hogy a saját várakozásai szerint már a jövő évben sikerülhet bolygó körüli pályára állítani a Starshipet. 

Bővebben

A mesterséges intelligencia alkalmazását segítő központok jönnek létre az ITM közreműködésével

A Mesterséges Intelligencia stratégia egyik kiemelt célja, hogy a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) termelékenysége 2030-ig mintegy 26 százalékkal nőjön az MI technológiáknak köszönhetően; az alkalmazások használatának széles körű ösztönzése érdekében megalakul az MI Innovációs Központ, a Nemzeti MI Lab pedig a kutatói munkában kap szerepet – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel vasárnap.

Bővebben

A gazdasági változások rámutattak: a céges folyamatokat digitalizálni kell

Jó hír, hogy már a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások is hozzáférnek azokhoz az online megoldásokhoz, amelyek az üzletszerzéshez, az automatizáláshoz vagy a mindennapi háttérmunka csökkentéséhez nyújtanak segítséget. Dr. Romhány Gergely, a TrustChain Systems Kft. ügyvezetője szerint aki nyitott az informatikai újításokra, rövid időn belül nagyon sokat spórolhat az online szerződéskötés és a digitális faktoring céges bevezetésével. 

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások