Hirdetés

A világon egyedülálló személybiztonsági alkalmazást fejlesztenek a magyarok

A világon egyedülálló, személybiztonsági alkalmazás, mely nem igényel kézi beavatkozást. A felhasználó a táskában vagy zsebben tárolt telefonjáról vészhelyzetben azonnali segítséget hívhat. Ismerd meg a Startup Campus inkubátor portfoliójában szereplő, személybiztonsági alkalmazások piacát forradalmasító SoleCall-t!

Az SoleCall alkalmazás ötlete egy olyan tragikus magyarországi esemény kapcsán született meg, mely Nagy Gergő, a cég alapítója és ügyvezetője otthonához közel történt. Két gyermekes családapa lévén minden tekintetben biztonságban szerette volna tudni kislányait, e mentén haladva egy olyan alkalmazáson gondolkozott, mellyel akkor is segítséget lehet kérni, ha már nincs idő, vagy lehetőség elővenni a telefont. Ekkor jött a kézi vezérlés nélküli, legkritikusabb helyzetekben is alkalmazható applikáció elképzelése.

Vészjelzés aktiválás három lábdobogással

Kutatást folytattak, mely során vizsgálták a pánikhelyzetben történő emberi viselkedést, szimulálták a különféle utcai támadásokat és olyan aktiváló mozdulatot kerestek, mely gyorsan és mindenki által könnyen végrehajtható és szinte minden helyzetre vészjelzési képességet biztosít. Együtt dolgoztak Kitanics Márk igazságügyi szakpszichológussal, aki ugyancsak megállapította, hogy a lábdobogás sorozat a leghatékonyabb módja a vészjelzés aktiválásnak.

Jelenleg 15 ezer vészjelző gesztus és több, mint ezer óra emberi mozgás adatból dolgoznak. A gesztus felismerés, egyedi metodikára épülő rendszer, az eljárás tekintetében szabadalmi bejelentéssel rendelkeznek.

A termékfejlesztés első fázisában kezdtem el a jelenlegi csapatot építeni. Két alapítótársammal, Dr. Németh Gézával és Dr. Gyires Tóht Bálinttal, akik a Budapesti Műszaki Egyetemen tanítanak, kiegészülve Czeba Bálinttal, aki a BME-n végzett gépi tanulási folyamatokra szakosodott hallgatóként. Ötvöztük az ötletet a technológiával és alkottuk meg azt a gesztus- felismerési eljárást, mely az applikáció jelenlegi alapjait képezi.”

Az alkalmazást a lean szemlélet mentén, a tapasztalatok, a tesztelők visszajelzései és a beérkező új adatok alapján fejlesztik tovább. Jelenleg fejlesztési stádiumnál tartanak, az app novemberben jelenik meg a magyar piacon.

A fejlesztés során szem előtt tartottuk az esélyegyenlőséget is, így a vészjelzési módok a fogyatékkal élők számára, különös tekintettel a hallássérültek számára is optimalizáltan működnek.”

A hallássérültek nem tudnak vészhívást folytatni, így olyan kommunikációs platformra van szükségük, melyet szöveges üzenet formájában a leghatékonyabban kezelhetnek. Az alkalmazással néhány érintéssel, pár másodperc alatt üzentet küldhetnek, mely minden információt tartalmaz, mely az intézkedéshez szükséges.

Az alkalmazás fejlesztői a kerekesszékkel élőkre is gondoltak, hiszen a vészjelzés működésbe hozása indirekt koppintásokkal is aktiválható.

A célcsoport az X és Y generáció, gyermekes családok és kifejezetten az ehhez a generációhoz tartozó nők.

“A 2016-os cégalapítás óta saját erőből építettük a céget kitartó munkával és akaraterővel, hiszen tudtuk, hogy amit csinálunk jó célt szolgál. 2018 márciuásban 46 millió forintos támogatást kaptunk a Startup Campus Inkubátortól, arra hogy elkészítsük az MVP-t. Az inkubátor nem csak anyagi forrással, de szakmailag is támogatta vállalkozásunkat. A nemzetközi validációhoz is hozzájárult, Berlinben, Londonban, Hong Kong-ban és Isztambulban is megjelenéssel segítette a céget. Ezeken a rendezvényeken az alkalmazással kapcsolatban számos inputot és feedbacket kaptunk, melyek az összetevők nagy mértékben hozzájárultak a cég jelenlegi fejlettségi szintjéhez”

A magyar piacra lépés után a cég globálisan is terjeszkedni kíván. Fő célpontjaik Európában a Dach-régió, a Skandináv országok, illetve Anglia és Franciaország. Komoly érdeklődést mutatnak az iskolák és állami intézmények a biztonsági alkalmazások iránt az Egyesült Államokban. A bűncselekmény statisztikákat tekintve India is kiemelt célpont, hiszen a kormány komoly intézkedéseket tesz a telefonokban elhelyezett pánikgombok elhelyezésesére.

A SoleCall céljai között szerepel a közvetített szolgálatást nyújtó, biztonsági vállalatok bekapcsolódása a munkába.

A SoleCall termékcsaládja nemrégiben az IIIBEATS Control-lal bővült.

„Az IIIBEATS Control alkalmazást elsődlegesen azért találtam ki, hogy a vészjelző mozdulat-adatokat jóval szélesebb körtől kaphassunk. Olyan alkalmazási területet kerestem, ahol hasznos lehet a mozdulat vezérlés és felhasználók tömegét lehet megszólítani.  Ezért döntöttem a játék és a zene mellett.  3 db webes játékot fejlesztettünk, amikben a karaktert a vészjelző gesztusokkal lehet az akadálypályán irányítani. Ezek a játékok a kisgyermekes családoknak szólnak, és mókát és aktivitást jelentenek az egész családnak. Abból adódóan, hogy a szülő telefonjával történik a vezérlés, a játékidő a szülő által könnyen szabályozható. A zene mód lehetővé teszi több zenél játszó, és alkalmazás vezérlését. A mozdulat vezérléssel két dolgot lehet szabályozni: adott esetben elindítható a zenél játszó, vagy a következő számra is lehet váltani.” – tette hozzá Gergő.

A SoleCall IIIBeats Control nevű alkalmazása már elérhető Android készülékekre, és kompatibilis olyan alkalmazásokkal, mint a Spotify, Deezer, Google Music, vagy akár a PowerAmp.

Európában az energiaiparba áramlik leginkább a kockázati tőke

2024-ben eddig 5,7 milliárd dollár értékben kaptak a startupok európai kockázatitőke-befektetést energiaipari innovációk fejlesztésére. Ez egy viszonylag új, 2023-ban kezdődött trend: annak előtte az energiaipart megelőzték a pénzügyi és az egészségügyi innovációk, valamint a vállalati szoftverek. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Europe Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll az európai

Bővebben

Mit jelent impact alapon befektetni, és miért fontos a startupoknak, hogy mérjék a társadalmi hatásukat?

A Startup Safari 0. napján Bedő Beatrix, Szakacsits Szabolcs, Károlyi Antal és Eszter Elemér járták körbe, hogy milyen félreértések övezik a társadalmi hatásokat fókuszba helyező, úgynevezett impact befektetéseket, milyen nehézségei vannak itthon egy impact alapon építkező vállalkozónak, és mire van szükség a fejlődéshez.

Bővebben

A fejlett ökoszisztémák húzzák fel a kockázatitőke-befektetéseket 2024 első felében

A kockázatitőke-befektetések számát és mértékét az olyan fejlett ökoszisztémák húzzák felfelé 2024-ben, mint az USA, Kína és az Egyesült Királyság. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Global Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll a globális kockázati tőke.

Bővebben

Bátrabb vállalkozókat nyernénk azzal, ha nyíltan beszélnénk a term sheetekről

Bedő Beatrix szerint nem szabadna, hogy tabu legyen a befektetések pénzügyi és egyéb feltételeit összefoglaló dokumentum, a term sheet. Ha erről nyíltabban beszélnénk, olyan vállalkozókat nevelnénk, akik tájékozottabbak és nem kiszolgáltatottak a befektetőknek.

Bővebben

Hogyan ne égj ki, ha startupot építesz?

A startupszféra fokozottan kitett a kiégésnek: ott, ahol a munka nagyfokú elköteleződést, odaadást kíván meg, könnyű elveszítenie az embernek saját magát, és nehéz határt vonni. Hogyan csapja be magát a startupper, és hazudja ünnepnek a munkát? Hogyan tehetünk a kiégés ellen csapatszinten és egyénileg? Erről beszélgetett a Startup Safarin Bélavári Virág, a Munch marketingmenedzsere, valamint

Bővebben

Befektetői találkozót tart július 10-én a jótékonysági applikációt fejlesztő Sharity

A tőkével rendelkező cégeket, a jó ügyekért síkra szálló civil szervezeteket és az adományozó magánszemélyeket összekötő startup célja, hogy kilépjen a nemzetközi piacra – ehhez keres a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányán keresztül befektetőket.

Bővebben

Eszter Elemér: Nagyon utálom, amikor valaki a Hiventures-t piszkálja

Az angyalbefektető szerint a Hiventures egy, a nemzetközi gyakorlatban szokványos gazdaságélénkítő eszköz, ami betölti a funkcióját: megtanítja a vállalkozónak, hogy milyen az, amikor van pénze, és hozzájárul a tapasztalatot szerző vállalkozói réteg gyarapításához. Azt a szellemi munkát ugyanakkor nem spórolhatja meg az ökoszisztéma, hogy hogyan születhet minél több magyar sikersztori.

Bővebben

Nemzetközi franchise lehet a MyFarm-ból annak új befektetője, az első hazai McDonald’s tulajdonosa jóvoltából

Egy családi cégnek indult közösségi kert modellt vinne az európai piacra a McDonald’s korábbi marketing igazgatótanácsi elnöke, Kercsmár András, aki a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.

Bővebben