Hirdetés

A világon egyedülálló személybiztonsági alkalmazást fejlesztenek a magyarok

A világon egyedülálló, személybiztonsági alkalmazás, mely nem igényel kézi beavatkozást. A felhasználó a táskában vagy zsebben tárolt telefonjáról vészhelyzetben azonnali segítséget hívhat. Ismerd meg a Startup Campus inkubátor portfoliójában szereplő, személybiztonsági alkalmazások piacát forradalmasító SoleCall-t!

Az SoleCall alkalmazás ötlete egy olyan tragikus magyarországi esemény kapcsán született meg, mely Nagy Gergő, a cég alapítója és ügyvezetője otthonához közel történt. Két gyermekes családapa lévén minden tekintetben biztonságban szerette volna tudni kislányait, e mentén haladva egy olyan alkalmazáson gondolkozott, mellyel akkor is segítséget lehet kérni, ha már nincs idő, vagy lehetőség elővenni a telefont. Ekkor jött a kézi vezérlés nélküli, legkritikusabb helyzetekben is alkalmazható applikáció elképzelése.

Vészjelzés aktiválás három lábdobogással

Kutatást folytattak, mely során vizsgálták a pánikhelyzetben történő emberi viselkedést, szimulálták a különféle utcai támadásokat és olyan aktiváló mozdulatot kerestek, mely gyorsan és mindenki által könnyen végrehajtható és szinte minden helyzetre vészjelzési képességet biztosít. Együtt dolgoztak Kitanics Márk igazságügyi szakpszichológussal, aki ugyancsak megállapította, hogy a lábdobogás sorozat a leghatékonyabb módja a vészjelzés aktiválásnak.

Jelenleg 15 ezer vészjelző gesztus és több, mint ezer óra emberi mozgás adatból dolgoznak. A gesztus felismerés, egyedi metodikára épülő rendszer, az eljárás tekintetében szabadalmi bejelentéssel rendelkeznek.

A termékfejlesztés első fázisában kezdtem el a jelenlegi csapatot építeni. Két alapítótársammal, Dr. Németh Gézával és Dr. Gyires Tóht Bálinttal, akik a Budapesti Műszaki Egyetemen tanítanak, kiegészülve Czeba Bálinttal, aki a BME-n végzett gépi tanulási folyamatokra szakosodott hallgatóként. Ötvöztük az ötletet a technológiával és alkottuk meg azt a gesztus- felismerési eljárást, mely az applikáció jelenlegi alapjait képezi.”

Az alkalmazást a lean szemlélet mentén, a tapasztalatok, a tesztelők visszajelzései és a beérkező új adatok alapján fejlesztik tovább. Jelenleg fejlesztési stádiumnál tartanak, az app novemberben jelenik meg a magyar piacon.

A fejlesztés során szem előtt tartottuk az esélyegyenlőséget is, így a vészjelzési módok a fogyatékkal élők számára, különös tekintettel a hallássérültek számára is optimalizáltan működnek.”

A hallássérültek nem tudnak vészhívást folytatni, így olyan kommunikációs platformra van szükségük, melyet szöveges üzenet formájában a leghatékonyabban kezelhetnek. Az alkalmazással néhány érintéssel, pár másodperc alatt üzentet küldhetnek, mely minden információt tartalmaz, mely az intézkedéshez szükséges.

Az alkalmazás fejlesztői a kerekesszékkel élőkre is gondoltak, hiszen a vészjelzés működésbe hozása indirekt koppintásokkal is aktiválható.

A célcsoport az X és Y generáció, gyermekes családok és kifejezetten az ehhez a generációhoz tartozó nők.

“A 2016-os cégalapítás óta saját erőből építettük a céget kitartó munkával és akaraterővel, hiszen tudtuk, hogy amit csinálunk jó célt szolgál. 2018 márciuásban 46 millió forintos támogatást kaptunk a Startup Campus Inkubátortól, arra hogy elkészítsük az MVP-t. Az inkubátor nem csak anyagi forrással, de szakmailag is támogatta vállalkozásunkat. A nemzetközi validációhoz is hozzájárult, Berlinben, Londonban, Hong Kong-ban és Isztambulban is megjelenéssel segítette a céget. Ezeken a rendezvényeken az alkalmazással kapcsolatban számos inputot és feedbacket kaptunk, melyek az összetevők nagy mértékben hozzájárultak a cég jelenlegi fejlettségi szintjéhez”

A magyar piacra lépés után a cég globálisan is terjeszkedni kíván. Fő célpontjaik Európában a Dach-régió, a Skandináv országok, illetve Anglia és Franciaország. Komoly érdeklődést mutatnak az iskolák és állami intézmények a biztonsági alkalmazások iránt az Egyesült Államokban. A bűncselekmény statisztikákat tekintve India is kiemelt célpont, hiszen a kormány komoly intézkedéseket tesz a telefonokban elhelyezett pánikgombok elhelyezésesére.

A SoleCall céljai között szerepel a közvetített szolgálatást nyújtó, biztonsági vállalatok bekapcsolódása a munkába.

A SoleCall termékcsaládja nemrégiben az IIIBEATS Control-lal bővült.

„Az IIIBEATS Control alkalmazást elsődlegesen azért találtam ki, hogy a vészjelző mozdulat-adatokat jóval szélesebb körtől kaphassunk. Olyan alkalmazási területet kerestem, ahol hasznos lehet a mozdulat vezérlés és felhasználók tömegét lehet megszólítani.  Ezért döntöttem a játék és a zene mellett.  3 db webes játékot fejlesztettünk, amikben a karaktert a vészjelző gesztusokkal lehet az akadálypályán irányítani. Ezek a játékok a kisgyermekes családoknak szólnak, és mókát és aktivitást jelentenek az egész családnak. Abból adódóan, hogy a szülő telefonjával történik a vezérlés, a játékidő a szülő által könnyen szabályozható. A zene mód lehetővé teszi több zenél játszó, és alkalmazás vezérlését. A mozdulat vezérléssel két dolgot lehet szabályozni: adott esetben elindítható a zenél játszó, vagy a következő számra is lehet váltani.” – tette hozzá Gergő.

A SoleCall IIIBeats Control nevű alkalmazása már elérhető Android készülékekre, és kompatibilis olyan alkalmazásokkal, mint a Spotify, Deezer, Google Music, vagy akár a PowerAmp.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben