Hirdetés

Kreativitás, bátorság és kitartás: ezek nélkülözhetetlenek egy startup indításához

Erős jövőképpel, magabiztos digitális tudással rendelkeznek a hazai fiatalok, a legtöbben saját vállalkozásban vagy cégvezetőként dolgoznának – derült ki a Hiventures reprezentatív felméréséből. A legtöbben szívesen dolgoznának startupban, a fiatalok fele szívesen indítana is ilyen céget, ehhez azonban bátorság, kreativitás és kitartás kell. A vállalkozó kedvű fiataloknak november 12-én a Hiventures szervezésében megrendezésére kerülő 4.  Regional Startup and Innovation Day-en lesz lehetőségük inspirálódni, a rendezvény – a koronavírus járványra tekintettel – idén egy rendhagyó, több digitális kreatív technológiát ötvöző, páratlan esemény lesz.

Hirdetés

A magyar fiatalok közül legtöbben saját vállalkozásban szeretnének dolgozni, vezetőként vagy cégtulajdonosként – derült ki az MFB csoporthoz tartozó Hiventures megbízásából készített, 18-35 éves fiatalok körében végzett reprezentatív felmérésből.

Vállalkozó szellem, saját lábon állás

A magyar fiatalok 83%-a erős vállalkozó szellemmel rendelkezik és megfelelő alázattal néz a jövő kihívásai elé, állapítja meg a felmérés. A fiatalok közül a legtöbben – 38% -, egyértelműen saját vállalkozásban szeretnének dolgozni, KKV-ban vagy külföldi nagyvállalatnál 16%-uk, hazai nagyvállalatnál 15%, míg állami cégnél a válaszadók 12%-a dolgozna. Pozíciókat tekintve a megkérdezettek közel fele vezetőként képzelik el magát, alkalmazottként pedig 31% vállalna munkát szívesen. A válaszadók negyede mondta, hogy cégtulajdonos szeretne lenni, de közel egytizedük influenszerként is el tudja képzelni magát. A 18-35 éves ambiciózus fiatalok 61%-a középtávon világosan látja a céljait, 16%-uk ennél hosszabb távra is megtervezi az életét.

A koronavírus hatása a digitális kompetenciákra

Minden negyedik fiatal munkáját, jövőjét nagyobb, minden harmadikét kisebb mértékben érintette, ill. érinti most is a koronavírus járvány: az elmúlt időszakot viszont minden második fiatal értékelte úgy, hogy digitális kompetenciában fejlődni tudott. Saját bevallásuk szerint az elmúlt időszakban a legtöbben (63%) a munkavégzés hatékonyságában fejlődtek, ezt követi a modern technológiák használata 28 százalékkal, és a digitális eszközök használata és szoftverhasználati kompetencia 21-21 százalékkal. Erősségnek 71% a munkavégzés minőségét, 68% a hatékonyságát jelölte meg.

Jól cseng a startup

A megkérdezettek fele állította magabiztosan, hogy tudja, mit jelent a startup, 30% bizonytalan volt ebben. A fiatalok 63% állította azt, hogy szívesen dolgozna egy startup cégben, 49% pedig indítana startupot. Ehhez alapvetően három dolog kell a fiatalok szerint. Bár a válaszadók közel fele fontosnak tartja az anyagiakat az induláshoz, de egy startuphoz valójában elég egy kreatív ötlet és a bátorság, amit a válaszadók 47 és 39 százaléka szintén nagyon fontosnak jelölt meg.  A szükséges forrásokhoz a többség (40%) EU-s vagy más nemzetközi pályázatokból jutna, de minden ötödik vállalkozó szellemű megkérdezett pénzintézetet, vagy befektetőt keresne meg finanszírozásért.

Iparágakat tekintve a legvonzóbb startup cél a fiatalok körében a kereskedelem (37%), ezt követi a design (21%), a technológia/mérnöki tudomány (18%) és a marketing (17%). A fiatalok szerint a három legfontosabb terület, ahol innovációra, új ötletekre lenne szükség az egészségügy (75%), az oktatás (62%) és a környezetvédelem (45%).

A kutatás eredményeiből is jól látszik, hogy jelentősen növekedett a vállalkozókedv, másfélszer annyian gondolkodnak saját vállalkozás indításában, mint két évvel ezelőtt. Továbbá az utóbbi időben robbanásszerűen begyorsuló digitalizáció korábban sosem tapasztalt igényeket és lehetőségeket jelent a jó ötleteknek és a leendő startupereknek. A Hiventures az ötletek megvalósítása mellett inspirációban és szakmai támogatásban is segíti a startupereket: erről szól a már évek óta legnagyobb hazai startup rendezvénynek számító Regional Startup and Innovation Day is” – mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

Digitális platformon a régió legnagyobb startup eseménye

Idén negyedik alkalommal rendezi meg az MFB csoporthoz tartozó Hiventures a Regional Startup And Innovation Day-t (RSID), amely évek óta a közép-kelet-európai régió legnívósabb startup networking eseménye. A 2020-as esztendő a startup ökoszisztémában is a COVID-19 világjárványról és a vele járó korlátozásokról szól, így az idei esemény rendhagyó módon, online kerül megrendezésre november 12-én. Az érdeklődőknek a napjaink legmodernebb és legművészibb technológiáinak köszönhetően páratlan vizuális élményt ígérnek a szervezők. A nézőknek a formabontó Get In The Ring! startupverseny regionális döntőjének izgalmairól sem kell lemondaniuk, mert a megmérettetést komoly egészségügyi óvintézkedések mellett ugyan, de megrendezik.

Nemzetközi előadók, kapcsolatépítés és verseny

A konferencián szokás szerint több neves nemzetközi előadó vesz részt, az egyik keynote beszédet Jason Williamson, az Oracle alelnöke, a társaság startup programjának globális vezetője tartja. Az Oracle for Startups program nagyvállalati megoldásokkal segíti a startupok fejlődését világszerte, céljuk, hogy összekössék a startupok által adott innovációt és rugalmasságot a nagyvállalati erőforrásokkal.

Az RSID egyik legfontosabb része a személyes megbeszélések, találkozók, ami idén sem marad el, az esemény online mivolta ellenére sem. A rendkívüli helyzetre való tekintettel különös figyelmet szentelnek a szervezők a startupok és befektetők kapcsolatépítésére, tapasztalatcseréjére, online befektetői Speed Dating formájában. A körönként 10 perces 1-on-1 beszélgetéseken komoly nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező cégek képviselői segítik szakmai eszmecserével a startupokat.

Az RSID csúcspontja idén is a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadó lesz, amelyet ezúttal online stream-en követhetnek figyelemmel az érdeklődők. Három kategóriában kerülnek kiválasztásra a legjobbak: „The Best Female Startupper of the Year” (Az év női startup vállalkozója) az OTP Bank támogatásával, a „The Best Crisis-Agile Startup” (A Covid-19 krízisre legkiválóbban reagált startup) a Microsoft Magyarország jóvoltából, valamint a „Founder of the Year” (Év startup alapítója).

Az est második felének meghatározó eseménye pedig a Get int he Ring! startup verseny regionális döntője lesz a Szerencsejáték Zrt., az esemény főszponzorának támogatásával. A versenyzőknek idén az e-sport, sport digitalizáció, sporttechnológiai iparág forradalmasítás hívószavakra, ezen területek kihívásaira kell majd innovatív megoldásokat találniuk.

A rendezvény további partnerei még a Vodafone Magyarország, valamint a Solus Capital.

A november 12-én megrendezésre kerülő 4. Regional Startup and Innovation Day-el kapcsolatos további részletek és regisztráció elérhető itt: www.rsid.hu

Hirdetés

A hibrid munkavégzés lehet a jövő

Home office, vagy irodai munka? Esetleg a kettő kombinációja? A CBRE átfogó tanulmányt készített, amely alaposan körbejárva a témát számos javaslattal áll elő, és amelyből világosan kirajzolódik, hogy a siker feltétele – a koronavírust követő korszakban is – a hibrid stratégia, egészen pontosan az irodai és otthoni munka okos ötvözése lehet. Máskülönben a költségmegtakarításokból származó rövid távú nyereség szinte biztosan hosszú távú veszteségekhez vezet.

Bővebben
Hirdetés

Új tudományos podcasttal jelentkezik a Műegyetem: fókuszban a magyar innovációk!

Új, jövőformáló podcast sorozat indult: az Inno Sapiens a legaktuálisabb tudományos témákkal foglalkozik. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakértői és ipari partnerei a tudomány, az oktatás és a gazdasági élet együttműködéséből létrejött hazai innovációkról beszélnek. Az évad nyolc epizódjában szó lesz a járműiparról, a modernizálódó gyógyszergyártásról, az energetika és a telekommunikáció jövőjéről is.

Bővebben

Átfogó felmérés készül a hazai KKV szektor digitális érettségéről 

A járványhelyzet hatására felgyorsult a digitalizáció, mely különösen is érinti a vállalatokat – éppen ezért az OXO Technologies Holding portfóliójába tartozó Servergarden új szolgáltatásokkal bővül. Célja pedig, hogy ezen újdonságokat és innovációkat a piac és a meglévő, valamint potenciális ügyfeleik igényeikhez szabják. Ennek érdekében indították el átfogó piackutatásukat, melyben helyzetképet igyekszenek kapni a magyar KKV szektor digitális fejlettségéről.

Bővebben

2021-ben kiderül, kik az ország legígéretesebb startupjai!

A 2020-as év mindannyiunk számára kevésbé volt mozgalmas, keveset találkoztunk, és talán a hazai startup ökoszisztéma szinergiái is lazultak. Éppen ezért egy közösségélénkítő kampány keretében elindítjuk új kezdeményezésünket, és 2021 első negyedévében első alkalommal publikáljuk a „TOP 25 legígéretesebb magyar startup” listát. 

Bővebben

A díjnyertes babakocsi startup berobbant a családosok körében

Az üzleti kategória arany helyezése mellett a különdíjat is elhozta Nyári Fruzsina és a Flora MiniWash babakocsi startup a Vodafone és a Kreatív Ready néven meghirdetett versenyében. A Ready célja az volt, hogy ösztönözze, és elismerje azokat a vállalkozásokat, akik a legjobban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz és a nehézségeiket sikerré formálták. Nyári Fruzsina nyáron nyitotta meg Magyarország első babakocsi-mosodáját.

Bővebben

Színre lépett a magyar ingatlanpiac jótündérkeresztanyja, a Livlia!

Az ingatlanpiac ígéretes szereplőjeként a Livlia célja a legmodernebb technológiai eszközök és professzionális szakértők segítségével egy olyan szolgáltatás nyújtása, amely forradalmasítja a hazai és régiós ingatlanközvetítést. A platform ma indul útjára és feltett szándéka az ingatlanpiac digitalizációja, újraértelmezése.

Bővebben

Magyar fejlesztés is szerepelt az az Apple Keynote rendezvényen

Magyar szereplője is volt az Apple teljesen online tartott fejlesztői konferenciájának, az Apple Keynote-nak. A Shapr3D vezetője és az általuk fejlesztett 3D modellező szoftver is helyet kapott ugyanis az Apple legfrissebb fejlesztéseinek képességeit demonstráló filmben. A Shapr3D ráadásul már több ízben kapott komoly elismerést a technológiai óriástól.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások