Hirdetés

Közösségi közlekedés az Uberen túl

Az Y generáció újszerű gondolkodásával nem csak hogy létrehozta, de egyszeriben fel is virágoztatta a közösségi gazdaságot. Ők azok, akik már nem értéktárgyakat, hitelre vásárolt lakást vagy autót szeretnének leginkább és legelőször magukénak tudni, fogyasztási szokásaikat valami egészen más motiválja: az élményeket keresik.

Ők nem azért élnek, hogy dolgozzanak, hanem azért dolgoznak, hogy éljenek. Ennek köszönhetően számtalan, általuk generált mobilitáshoz kapcsolódó újítással találkozhatunk globálisan és lokálisan egyaránt, amelyek a digitális eszközök segítségével még egyszerűbbé és rugalmasabbá teszik az utazást, mi több, a csomagszállítást is.

Amerikában  a Lyft közlekedési óriásvállalat felvásárolta a Motivate-et, így már Lyft közbringákat is igénybe lehet venni.

Ennek hatására legnagyobb versenytársuk, az Uber is hasonló lépéseket tett – ezek az erőfeszítések is bizonyítják, milyen nagy lehetőségek rejlenek a közösségi közlekedés területén belül. A becslések szerint a 2012-ben még csupán 1 milliárd dolláros éves bevétellel rendelkező autómegosztó iparág 2020-ra át fogja lépni a 6 milliárd dollárt is, és a 2015-ös 7 millióhoz képest várhatóan több mint 12 millió aktív felhasználója lesz világszerte.

Az imént említett cégek újabb ötlete a bérelhető e-rollerek bevezetése, amelyek dokkoló-mentesen elérhetőek, tehát nem kell fix állomáson kikölcsönözni és leadni őket. Egyes források szerint ezek az eszközök még a közbicikliknél is nagyobb népszerűségnek fognak örvendeni, ami nem csoda, hisz könnyebben és praktikusabban lehet majd őket használni, a nagy dugókban is egyszerű lesz velük az előrejutás.

De természetesen hazánkban is használhatunk hasonló megoldásokat.  Az ismertebbek között ilyen a fővárosi kerékpáros közlekedést megkönnyítő MOL Bubi szolgáltatás, de a nemrég a GreenGo járműmegosztó vállalkozás versenytársaként elindult MOL Limo-t is ide sorolhatjuk.

Ráadásul már nem csak bicikli- és autómegosztó szolgáltatás üzemel, mivel az E.ON tulajdonában lévő Blinkee.City-nek köszönhetően segéd-motorkerékpárral utazva is élvezhetjük e közlekedési mód előnyeit Budapesten.

A felsoroltak mellett számtalan lehetőség található az ország különböző pontjain, például Győrben, Esztergomban, Debrecenben.

A technológiai fejlődés azonban sokszor megelőzi a társadalom fejlettségi szintjét, ezért olykor a közönség, néha pedig a szabályozási háttér és a piaci szereplők is nehezebben fogadják az újdonságokat. Így történt ez az Uber hazai megjelenésekor is, hiszen a nem megfelelő jogi környezet miatt kevesebb, mint két évnyi fuvarozás után – Törökországhoz, Szlovákiához vagy akár Londonhoz hasonlóan – befejezték magyarországi tevékenységüket. De nem csak ők találkoztak ellenállással: a MOL Bubi például szeretett volna Budapest belvárosában új állomásokat létesíteni, ezt azonban műemlék- és településkép-védelmi szempontokra hivatkozva egyelőre nem engedélyezik. A belvárosból egyébként minden más elektromos közlekedési eszközt is kitiltottak, ennek a segway, az elektromos rollerek és gördeszkák is áldozatul estek. De vajon indokolt lehet a hivatalokban tapasztalt ellenállás?

Olvasd tovább ITT.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások