Hirdetés

Komposztáló robot lett a Planet Bootcamp legjobbja

Papírhulladékból magbonbon, kompozitból felni, közösségi csomagszállítás és egy szerethető robot, amely kukacok és szagok nélkül oldja meg otthonunkban a komposztálást. Többek között ezeket a megoldásokat hozták a körforgásos gazdaság és piacvezető nagyvállalatok kihívásaira a Planet Bootcamp startupjai. 

Hirdetés

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal már második alkalommal fogott össze, hogy lépéseket tegyen az élhetőbb bolygóért. Aktuális kezdeményezésük, a Planet Bootcamp a körforgásos gazdaság kihívásaira kereste a legfrappánsabb, piacképes, innovatív válaszokat. Induló vállalkozásként már csak azért is érdemes volt jelentkezni a versenyre, mert olyan nagyvállalatok csatlakoztak az eseményhez, mint a BMW, a MOL Magyarország, a Nestlé Hungária, a Vajda Papír és az ALTEO Energiaszolgáltató.

A bootcampen kilenc startup vett részt, a fejlesztéseik workshopokon, mentorok segítségével végzett tökéletesítése mellett a legnagyobb értéket számukra az adta, hogy közvetlenül a nagyvállalati képviselőkkel tudtak egyeztetni megoldásaikról. A bootcamp egyik legfőbb célja ugyanis az volt, hogy a startupok és a nagyvállalatok egymás iránti nyitottságát segítse elő, bebizonyítsa, hogy eltérő méretű és kultúrájú szervezetek is tudnak közös célról, együtt gondolkodni.

A Cleango megoldása a nagyvárosi autómosásra hoz időtakarékosabb és környezetkímélőbb megoldást, a Compocity robotfejlesztése a beltéri komposztálást teszi hatékonnyá és szórakoztatóvá. A Kling Technology kompozit technológiával állít elő könnyű felniket, míg a Seed Bonbon Handmade Kft. papírhulladék újrahasznosításával készít ültethető reklámajándékokat. A Smart CapacitSystem a fogyasztóknak és a beszállítóknak segítene abban, hogy egyensúlyba hozzák az energiafogyasztásukat és -termelésüket. A tOURmix közösségi, környezetkímélő csomagszállítási megoldást fejleszt. Az Ugrinpack-Erdősi Kft. komposztálható, növényi alapanyagból készült csomagolóanyagokat állít elő. A Vilhemp is hasonló megoldással foglalkozik: természetes összetevőket tartalmazó, saját fejlesztésű alapanyagból gyártanak termékeket. A Violinda Design papírhulladék segítségével készíti el tartós minőségben táskáit, pénztárcáit.

A programot záró, november 18-i Demo Day-en Sódar Gabriella, a Kék Bolygó Alapítvány fenntarthatósági innovációs vezetője, Jónás László, a Design Terminal szakmai vezetője és Tatár Csilla szerkesztő, műsorvezető értékelte a startupok bemutatóit.

A zsűri döntése alapján a bootcamp legjobb csapata a Compocity lett,

a hatékony három nap legnagyobb hozadéka azonban kétségtelenül az a számtalan beszélgetés, ami érdemi lépéseket, együttműködéseket indíthat el a körforgásos gazdaságot illetően induló vállalkozások és nagyvállalatok között.

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben