Hirdetés

Költsünk 10 százalékot fejlesztésekre!

A gazdasági visszaesés miatt szükséges takarékoskodás és optimalizálás mellett az újításokról sem lehet megfeledkezni. Ehhez a pénz mellett ötlet és nyitottság is kell, hogy meglássuk, meghalljuk az újító gondolatokat. A világ legnagyobb cégei ezért nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy bevonják munkatársaikat a folyamatba, és itthon is sok jó példa van már erre – tájékoztatott a K&H.

Hirdetés

Nemzetközi viszonylatban a járvány ellenére töretlenül növekednek a kutatás-fejlesztés (K+F) célra fordított összegek. A kínai cégek kiemelkednek a mezőnyből, akiknek több mint 15 százalékkal nőttek a K+F kiadásai 1995 óta, és ezzel 2020-ban már az egyesült államokbeli vállalatoknál is nagyobb összeget fordítottak erre. Ám az innováció több, mint K+F. Az, hogy mekkora összeget fordítunk fejlesztésekre, nagyban függ attól, hogy milyen iparágban tevékenykedik a cégünk. Míg termelő cégek esetében az árbevétel akár 20 százalékát is érdemes ilyen célokra fordítani, addig a kereskedelemmel foglalkozó vállalatok esetében ennél jóval kisebb összeg, akár 2-3 százalék is látványos változásokat hozhat. „Nagy eltérések vannak a különböző iparágak között a fejlesztések nagyságát illetően. Általánosan azonban azt látjuk, hogy érdemes az éves bevétel legalább 10 százalékát innovációra és korszerűsítésre költeni, különben könnyen lehagyhatnak a versenytársaink” – összegezte Ékes Ákos, a K&H üzletfejlesztési vezetője a K&H családi vállalati klub rendezvényén, amelynek fő témája az újítás és az ahhoz szükséges inspiráció volt. „Mi a K&H-nál hiszünk abban, hogy a folyamatos fejlesztés szükséges ahhoz, hogy egy vállalat versenyképes maradhasson. Ezért hirdettük meg idén is a K&H családi vállalatok kiválósági díjat innováció kategóriában, amelyre 2021. augusztus 6-ig várjuk a hazai jó példákat” – emelte ki Ékes Ákos az újítások fontossága kapcsán.

Sose tudhatod, honnan jön az inspiráció

Az innovációhoz persze nemcsak pénz kell, hanem ötlet is. A legjobb felvetések pedig gyakran nem a menedzsmentből, hanem cégen kívülről vagy az alkalmazottaktól jönnek. Ennek oka, hogy gyakran egy munkatárs jobban látja, hogy a saját környezetében mit lehet javítani, fejleszteni. Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb vállalatai, a Google vagy a Microsoft nagy hangsúlyt fektetnek a pozitív, inspiráló légkör megteremtésére és jutalmazással ösztönzik az új ötletek megosztását. Magyarországon is vannak jó példák: Boros Dávidhoz, az Oázis kertészet tulajdonos-ügyvezetőjéhez nemrég egy pénztárosa ment oda egy termékötlet rajzával, amelynek már a megvalósításán dolgoznak. Emellett külső hatásra is hozott már egészen komoly döntéseket: „Amikor sikeres lett a vállalat, megkerestek azzal, hogy olyan áruházat szeretnének nyitni, mint a miénk. Habár bennünk fel sem merült az üzletlánc gondolata, azóta sorra nyílnak az új üzletek a franchise rendszerünkben” – mondta el az ügyvezető.

Az innováció csapatmunka

Ha pedig az ötlet és a pénz is megvan, akkor már „csak” a megfelelő módon kell bevezetni az újítást. A sikeres változtatáshoz ugyanis szükségünk van a munkatársak támogatására is. Ha enélkül próbálkozunk, a dolgozók úgy érzik, hogy akaratukon kívül akarnak valamit rájuk erőltetni a feletteseik. Ez pedig ellenérzést, komolyabb esetben kilépéseket eredményezhet. A legcélszerűbb ezért már a folyamat elindításakor bevonni a kollégáinkat. Így egyrészről az észrevételeikkel sokat segíthetnek a megvalósításban, másrészről a magukénak fogják érezni a döntést, és nagyobb támogatást fog kapni az újítás.

Hirdetés

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben
Hirdetés

Innovatív gyerekjáték csere-bere platform nyerte a startup versenyt

Lezárult az országos Ideathon 4.0 by K&H verseny első fordulója: a hétvégén volt az első győri megmérettetés, amelyen a FoxToy gyerekjátékok cseréjét IT logisztikai módon támogató platformjának pályázata lett a befutó. Az Ideathon 4.0 by K&H célja, hogy a csapatok az innovációra és a fenntarthatóságra fókuszáló bankoláson túli szolgáltatásokra tegyenek javaslatokat.

Bővebben

Az Amazon az MGM filmstúdió felvásárlására készül – de vannak ellenlábasai

Meglepő helyről érkezett ellenvetés az Amazon tervezett üzlete, az MGM felvásárlása kapcsán, négy amerikai szakszervezet arra szólította fel a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságot (FTC), hogy akadályozza meg a tranzakciót. Közben úgy tűnik, az Amazon egyre komolyabban gondolja médiás terveit, hírek szerint kisebbségi részesedést szerezhetnek az NFL, a profi amerikaifutball-liga médiás érdekeltségeiben.

Bővebben

A jövő magyar startupjait díjazták az AHa!Brainstore Startup 4.0 versenyén

A Demo Day-jel és díjátadóval véget ért az egyik legjelentősebb vállalati startup program idei eseménye, az AHa!Brainstore Startup Verseny 4.0. Az Antenna Hungária által kiírt megmérettetésnek minden résztvevője nyertesnek tekinthető, miután a verseny során jelentős, a későbbiekben jól kamatoztatható, hasznos tapasztalatra tehettek szert.

Bővebben

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup, a Wenerate. A Start it @K&H inkubátorban működő fenntarthatósági startup adatalapú szoftvere a cégek teljes energia-gazdálkodását képes mérni, elemezni és megtalálni azokat a beavatkozási pontokat, amelyekkel szinte azonnal CO2-csökkenést lehet elérni, akár költséges beruházások nélkül is.

Bővebben

Magyarország vonzó a megújuló energiák alkalmazása szempontjából

Magyarország idén bekerült a megújuló energia befektetések szempontjából legvonzóbb 40 ország közé. Az EY globális rangsorán elért hazai eredményhez nagyban hozzájárult a napelemes rendszerek állami támogatása. A nemzetközi tanácsadó cég tanulmánya szerint a hálózatok fejlesztése mellett a szénalapú energiatermelés kiváltása is elengedhetetlen a karbonkibocsátás csökkentéséhez és az uniós célok eléréséhez.

Bővebben

40 millió eurós tőkeemelés a csomagolóanyagos startupnál

A Packhelp, az európai piac vezető, egyedi csomagolásokkal foglalkozó menedzselt piactere lezárta 40 millió eurós Series B tőkeemelési körét, jelentette be a befektetésben részt vevő budapesti székhelyű PortfoLion Capital Partners. A régió egyik és a lengyel piac eddigi legnagyobb Series B befektetésében a PortfoLion és a párizsi székhelyű InfraVia növekedési alapja mellett az FJ Labs

Bővebben