Hirdetés

Kiderült kik a meghatározók a hazai digitális piacon

A Marketing&Media minden évben összeállítja listáját a hazai digitális piaci legmeghatározóbb 25 személyéről. Idén Palocsay Géza végzett az első helyen, aki a Jófogás.hu és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta ügyvezető igazgatója.

2019-ben is folytatódott az a korábbi években megfigyelt tendencia, hogy a legbefolyásosabb hazai digitális szakemberek között a topvezetők és az e-kereskedelemmel foglalkozók szerepelnek legtöbben a „Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon” rangsorban. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a vezető hazai e-kereskedők pozíciója tovább erősödött, így sokukról ma már elmondható, hogy régiós játékossá váltak.

A digitális piac meghatározó szakembereit képviselő zsűri által összeállított lista idén is arról tanúskodik, hogy a hazai digitális világ meglehetősen férfiközpontú: a 25 szereplő között mindössze két hölgy található, a legjobb tíz közé is bekerült D. Tóth Kriszta (WMN), valamint Grósz Judit (RTL Klub).

Tavaly óta főként a mezőny második felében történtek nagyobb mozgások. Olyan digitális szakemberek kerültek fel a listára, mint Bán Zoltán, a Portfolio.hu-t működtető Net Média Zrt. társtulajdonos vezérigazgatója, vagy Oszkó Péter, az innovatív pénzügyi vállalkozás, az OXO Csoport egyik alapító cégvezetője.

Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon

(Első tíz helyezett)

Helyezés Név Cég/Médium

1. Palocsay Géza Adevinta

2. Szigetvári József Szállás.hu

3. Várkonyi Balázs Extreme Digital

4. Sopov István Adaptive Média, IAB

5. Bíró Pál Google

6. Vinnai Balázs W.UP, Codecool

7. D. Tóth Kriszta wmn.hu

8. Pető Péter 24.hu

9. Martis István Profession.hu

10. Mészáros Dávid Ingatlan.com, Arkon

Forrás: Marketing&Média

2019-ben a szakmai zsűri ismét Palocsay Gézát, a Jófogás.hu és a Használtautó.hu oldalakat is üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját választotta az év legmeghatározóbb emberének a hazai digitális piacon. Szigetvári József, a régióban elsődleges belföldi foglalási márkává fejlődő Szállás.hu ügyvezető igazgatója a korábbi évekhez hasonlóan megőrizte második helyét. A dobogó harmadik fokát 2019-ben is Várkonyi Balázs, az eMAG-gal fúzióra lépő Extreme Digital vezérigazgatója szerezte meg.

Sopov István, a portfólióját tovább bővítő Adaptive Média tulajdonosa tavaly óta egy helyet javított, így idén a negyedik helyezett. A zsűri ötödik hellyel díjazta Bíró Pált, a Google hazai vezetőjét, a Grow with Google oktatási program első számú hazai támogatóját. Vinnai Balázs, az alternatív programozóképzést nyújtó, európai campusok megnyitását tervező CodeCool társalapítója és a banki szoftvereket fejlesztő W.UP elnöke ismét a hatodik helyen végzett. 2018 után hat helyet ugrott, és ezzel a hetedik helyre érkezett D. Tóth Kriszta, a WMN ügyvezetője, aki a vállalati struktúra átalakításával, és a kereskedelmi divízió megerősítésével növelte az oldal piaci pozícióját. Idén nyáron vette át a leglátogatottabb hazai hírportál, a 24.hu szerkesztőségének vezetését Pető Péter, amely immár a hazai digitális piac egyik meghatározó szereplője, amit a szakmai zsűri a nyolcadik hellyel ismert el.

Martis István, a piacvezető online állásportál, a Profession.hu ügyvezető igazgatója, valamint a Ringier Axel Springer állásportáljainak régiós igazgatója több év után tért vissza a tíz legjobb közé. Munkáját idén kilencedik hellyel díjazta a szakmai zsűri. 2019-ben a tizedik helyezett Mészáros Dávid, az idén 21 éves Ingatlan.com alapító tulajdonosa lett.

Bár a 2019-es tízes toplistán csupán két név képviseli a médiát, a teljes huszonötös rangsorban idén ez a szám eléri a tizenkettőt. A hazai digitális piac legbefolyásosabb szereplői közül erről a területről érkezik többek közt a tizenharmadik helyezett Tóth-Szenesi Attila, az Index főszerkesztője, a tizenkilencedik helyezett Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, vagy a huszonötödik helyezett Kardos Gábor, aki a 444.hu és a Qubit.hu kiadásáért felelős Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója.

A „Top 25 – A legmeghatározóbb emberek a hazai digitális piacon” teljes lista és ágazati elemzés a Marketing&Média frissen megjelent számában olvasható.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben