A világ kockázati tőke befektetéseinek mindössze 2%-a van női alapítású vállalatoknál, azt a kevés kis hányadot is leginkább kis összegű, early-stage startupok teszik ki – írja a Techcrunch. Azonban a tendencia változni látszik, hiszen az elmúlt héten két igazán csajos, és női alapítású vállalkozás is az unikornisok táborába került.
Az egyik ilyen scaleup a szépségápolási termékek zászlóshajójaként ismert Glossier, akik a Sequoia Capital által vezetett D befektetési körben 100 millió dollárt húztak be. A brand 2010-ben szépségápolási blogként indult, 2018-ban pedig már egy 200 fős üzleti vállalkozás lett, 100 millió dollár éves bevétellel.
Szintén egymilliárd dolláros értéket ért el a Rent the Runway nevű cég is, ők most zárták a 125 millió dolláros fordulót, amit Franklin Templeton Investments és Bain Capital Ventures vezetett. Ez a fashion startup különleges alkalmakra ad bérbe designer darabokat az Egyesült Államokban. A befektetésből szeretnék bővíteni a kínálatukat, valamint az előfizetési rendszerüket is szeretnék fejleszteni.