Hirdetés

Két magyar startup cég is díjat nyert a fenntarthatósági törekvéseiért

Két magyar startup cég, a Skillio.net és Colibri Charity is díjat nyert idén az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak teljesüléséért létrehozott World Summit Awards-on. Többek között a magyar nyertesek bemutatkozhatnak a WSA Globális Kongresszusán, mely idén online kerül megszervezésre március 22. és 24. között.

Hirdetés

A tavalyi évben immár a 13. alkalommal került megrendezésre, a környezeti-, társadalmi és fenntarthatósági innovátorok számára a világ első számú versenye, a World Summit Awards. A World Summit Awards győztes pályamunkái, olyan digitális megoldások, amelyek hozzájárulnak az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak eléréséhez. Az idei versenyben 29 ország 45 megoldását díjazta a nemzetközi zsűri. A salzburgi székhelyű szervezet évről évre keresi a legjobb digitális termékeket és szolgáltatásokat, ahol 8 kategóriában lehet benyújtani a jelentkezést.

Az elmúlt évek eseményei kifejezetten rámutattak a digitális megoldások fontosságára, és az idei nyertesek kiváló példát mutatnak arra, hogy ezek a megoldások és alkalmazások, hogyan segíthetnek a környezet védelmében, az egészségügyi ellátás támogatásában, a befogadó és magas színvonalú oktatás biztosításában, az emberek összekapcsolásában és a releváns információk megosztásában.

A legújabb évad győztes csapatainak kihirdetésére februárban került sor. Az idei versenyre 69 ENSZ-tagállamból érkeztek jelölések, Kanadától Indonéziáig, Finnországtól Mozambikig; a beérkezett projektek száma pedig meghaladta a 290-et. A zsűri több hónapos munkát követően – egy két körös értékelési folyamatban, melynek része volt a shortlistre került cégek élő online bemutatkozása a nemzetközi, 41 fős WSA Grand Jury részére –, kiválasztotta a 45 legkiemelkedőbb digitális megoldást, ami két magyar csapat kategória győzelmével zárult. Az üzleti modell innováción keresztül ingyenes közösségi tanulási platformot nyújtó Skillio.net a Learning & Education kategóriában győzedelmeskedett, míg a Colibri Charity az online adakozás ingyenessé tételével és megreformálásával a World Summit Award speciális, Young Innovators kategória győzteseként végzett a több mint 377 beérkezett pályázat közül.

“Skillio elindítása óta az a misszió lebeg a szemünk előtt, hogy találjunk egy olyan “disruptive” közösségi média üzleti modellt, amin keresztül egy teljesen ingyenes, viszont minőségi szakmai tanulási platformot nyújthatunk az élethosszig tartó tanuláshoz. Ez a mostani elismerés is megerősített abban, hogy ez egy fontos út, amin jól haladunk előre. És mondhatni az időzítése is tökéletes: épp most csaptunk bele a fundraisingünkbe, talán pár “social impact” befektető felfigyel majd ránk WSA miatt.” – jegyezte meg Kaizer Gábor, a Skillio társalapítója.

Az aktuális versenysorozat hivatalos zárásaként, március 22-24 között rendezik meg a WSA Globális Kongresszusát, ahol a győztes csapatok mutatják be innovatív megoldásaikat. Az online esemény keretében, ami egyben egy díjátadó gálaműsor is, a két hazai győztessel is megismerkedhet a közönség. A kategória nyertesek pitch-eit, kapcsolódó tematikájú panelbeszélgetések követik többek között olyan témákban, mint egészség és jólét, kultúra és turizmus, okos városok, környezetvédelem és zöld energia, fenntartható üzlet és kereskedelem, inclusion & empowerment, e-kormányzat, illetve a kongresszus “Connect 4 Impact” szlogenjének megfelelően a networking lehetőségek sem maradhatnak el természetesen. A világjárvány miatt a kongresszus a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is online kerül megrendezésre, a rendezvényhez így bárki teljesen ingyenesen csatlakozhat nézőként. Az eseményre az alábbi oldalon van lehetőség regisztrálni.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben