Hirdetés

Jobban teljesít az iskolában, akinek naponta olvasnak mesét

Sikeres évet zárt az iskolákkal is együttműködő Bookr Kids magyar könyvstartup és a tavalyi 1 milliós könyvletöltés az idén szeretné megduplázni. Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures portfólió cégének tavalyi eredménye az is, hogy magyar általános iskolák is megismerkedhettek a BOOKR formátummal: 1000 diák próbálhatta ki államilag fenntartott, vidéki, túlnyomórészt kistérségi intézményekben a BOOKR Suli programot.

Hirdetés

A BOOKR Kids célja, hogy a mai gyerekek számára is izgalmas és élvezetes formában mutassa be a modern és klasszikus irodalom kiválóságait. Az elmúlt 5 évben több mint 700 digitális interaktív könyvet készítettek, jelenleg 5 piacon vannak jelen különböző oktatási megoldásokkal, de a módszertan alapja minden esetben a könyv és a betű, hiszen a 21. század egyik legnagyobb kihívása a legfiatalabb korosztály olvasóvá nevelése.

A BOOKR Kids módszertanának sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint a könyvtár- alkalmazásaikban, 2019. során megvalósult 1 millió könyv letöltés és a közel 5 évnyi idő, amit a BOOKR mesekönyvek olvasásával töltöttek a gyerekek az elmúlt évben.

2019-ben a magyar általános iskolák is megismerkedhettek a BOOKR formátummal, hiszen szeptembertől 1000 gyerek próbálhatta ki államilag fenntartott, vidéki, túlnyomórészt kistérségi intézményekben a BOOKR Suli programot. A Nemzeti Alaptantervhez igazodó, klasszikus, kötelező és ajánlott irodalmi olvasmányokat tartalmazó alkalmazás iskolai keretek között is nagy sikert aratott: a pilot programban résztvevő gyerekek 98%-a nyilatkozott úgy, hogy szívesen olvas klasszikus irodalmat a BOOKR Suli tálalásában.

Jobban teljesít, akiknek a szülei rendszeresen olvasnak

Az Európai Unió írásbeliséggel foglalkozó szakértői csoportja az Act now! avagy Cselekedjünk most! című kiadványában ismertette először azt a számadatot, amelyre azóta több kutatás hivatkozik: az EU tagországok adatközlése szerint az Európai Unióban minden ötödik 15 évnél idősebb ember komoly szövegértési problémával küzd, ami a mindennapi boldogulását is veszélyezteti. Nincs ez másként Magyarországon sem.

A hazai és nemzetközi olvasásértési mérések (kompetenciamérés, PISA, PIRLS) során bebizonyosodott, hogy a magyar tanulók esetében szoros összefüggés van a szövegértési képesség és a család szociokulturális háttere között. Ez azt is jelenti, hogy a méréseken jobban teljesít az, aki könyves környezetben nő fel, szülei rendszeresen olvasnak könyvet.

A Ohio Állami Egyetem kutatása szerint “plusz 1,4 millió hallott szó” előnnyel kerülnek iskolába azok a gyerekek, akiknek a szülei naponta 5 mesét olvasnak.

Az intézmények mellett a szülők felelősségét hangsúlyozza és számukra több tucat olvasóvá nevelési szakértői tanácsot nyújt a BOOKR 2019-ben kiadott Így mesélj, hogy olvasson című kötete.

A BOOKR nemzetközi szinten is egyre sikeresebb, stabil cseh és német partnereik mellett, 2019-ben megkezdték az együttműködést török, pakisztáni és görög oktatási ügynökségekkel is, akiket elsősorban a jelenleg zászlóshajó termékük, az angol nyelvtanulást irodalmi művekkel segítő BOOKR Class terjesztésével bíztak meg. A BOOKR Class Kínában pedig már sikert aratott: 2019. szeptember óta napi szinten használják Guangzhou régió egyik legnagyobb presztízsű nyelviskola-hálózatában.

A jövő generációjának is szüksége van az olvasásra

A BOOKR Kids válasza az egyértelmű igen, hiszen az olvasás egyet jelent az elmélyült figyelemmel, az információ különböző jelentéseinek együttes értelmezésével és nem utolsó sorban az érzelmi intelligencia magas szintű fejlesztésével. Mindez segíti a kritikai gondolkodást, amely nélkülözhetetlen lesz a robotizált világban is.

Az új évtized küszöbén, a következő generáció olvasóvá nevelésére építő startup nem kisebb célt tűzött ki maga elé mint, hogy 2020-ban az 1 milliós könyv letöltési eredményt megduplázzák. Ennek első lépéseként, januárban Beirutba utaznak, ahol kormányzati képviselőknek mutatják be oktatási megoldásaikat.

Kép: https://www.facebook.com/bookrkids

Hirdetés

Vírus megállító webshopot nyitott egy autókereskedő cég

Tavaly még 1 milliárdos forgalmat bonyolítottak, márciusban viszont nullára esett vissza minden. A WOOWW Cars egy hét leforgása alatt teljes profilváltáson ment át, jelenleg minden munkatársukat megtartva higiéniai termékekkel kereskednek. De nem ők az egyetlen cég, amely extrém sebességgel váltott a koronavírus miatt: sörgyárak kezdtek fertőtlenítőt gyártani, rendezvényesek zöldséget kiszállítani, autógyárak maszkokat előállítani.

Bővebben
Hirdetés

Virtuális showroom indult az innovatív magyar ötletek támogatására

Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere, az Első Magyar Virtuális Tőkebefektetési Showroom (EMVITIS), amely kifejezetten azoknak az innovatív magyar startupoknak és cégeknek nyújt bemutatkozási lehetőséget, amelyek megoldást kínálnak a koronavírus-járvány okozta helyzetre, és segíthetik az ország gazdaságának újraindítását. A digitális platformot már a közeljövőben tőzsdére tervezik vinni – közölte az EMVITIS az MTI-vel.

Bővebben

Online ügyintézés kezdőknek

A kialakult járványügyi helyzet miatt sokan csak most ismerkednek az ügyintézések elektronikus formáival. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő vlogsorozatával és játékosan tanító vigyázz#KáPé mobilapplikációjával már az előző tanévben megkezdte a digitális átállást. A témák között az online vásárlással és netbankolással is játékosan ismerkedhetünk meg, így jó alkalom ez arra, hogy szülők és gyerekek, akik mostanra már belerázódtak az otthoni tanulásba, együtt bővítsék ismereteiket.

Bővebben

Napról napra növekszik a rendelkezésre álló tehetségek száma

A magyar vállalkozások egy hónapja számos szektorban még munkaerőhiányról számoltak be, a munkaerőpiaci változások miatt viszont mára napról napra nagyobb tehetségbázis érhető el a hazai elbocsátások és a külföldről hazatérő munkavállalók miatt is. Bár az álláshirdetések száma globálisan csökken, a versenyképes szektorok vállalatai már rájöttek, a hosszútávú munkaerőpiaci siker kulcsa az, ha a lehető legjobb megfelelőséggel rendelkező emberek csatlakoznak hozzájuk.

Bővebben

Virtuális mentorprogramot indít a Design Terminal

A megváltozott gazdasági környezetben a megszokottnál is nagyobb segítséget nyújt a startupoknak a Design Terminal. Hamarosan induló, tavaszi Mentorprogramjában kiemelt hangsúly kerül arra, hogyan élhetik túl a válságot a vállalkozások. Az inkubációs program az online térbe költözik, ez azonban a közösségépítésben sem akadályozza majd a társadalmi kihívásokra innovatív megoldást kínáló startupokat.

Bővebben

Ragadd meg innovatívan a gyerkőcök figyelmét!

Mindenki a legjobb tudása szerint igyekszik megtalálni azt a területet, ahol még zavartalanul folyik a munka és van lehetőség segíteni. Az általánosságban vett „felesleges, mert úgy sem értek hozzá” felfogás sok emberen lett úrrá, de szerencsére még mindig van jó pár olyan cég, ahol szuperhősként küzdenek a dolgozók. Az egyik ilyen cég a győri székhelyű Szintézis-NET is, amely az informatika világában él, mozog és alkot kiemelkedő minőségben.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások