Hirdetés

Intelligens konténereket gyárt egy magyar startup

Intelligens konténer rendszerének fejlesztésével mérnöki vállalatként az iKont Kft. az építőipari kivitelezés tervezés,  adminisztráció, üzemeltetés és ellenőrzés feladatainak építési területre kihelyezett helyszíni megoldását és így az építőipai logisztika és az ideiglenes infrastruktúra piacának megreformálását tűzte ki célul.

Az építőipar az egyik legösszetettebb ipari, gyártási folyamatok egyike. Három szakág (építészet, gépészet, villamos) több tucat altevékenységét kell összekoordinálni a munkavégzéstől kezdve az anyagrendelésen át a logisztika szintjéig.

Jelenleg az összes iparág közül ez az egyik – operatív és mikro szinten – legkevésbé digitalizált terület. Míg a gépgyártásban nem újdonság az automatizáltság és a robotizáltság, sőt már a mezőgazdaságban is szoftverek irányítják a vetést, trágyázást, permetezést, addig az építőiparban – a szakemberek előrejelzése szerint – a robbanásszerű fejlődés még csak a következő években várható.

Az építőipari három alapvető fázis (tervezés, kivitelezés, üzemeltetés) közül a digitális megoldásokat egyelőre inkább a tervezés területén alkalmazzák, illetve sziget-szerűen használnak szoftvert az üzemeltetés területén.  A legnagyobb hátrányban a kivitelezés területe van, hazánkban igen kis százalékban használnak szoftveres megoldásokat ezen a téren. Pedig ez a terület olyan irányítási és logisztikai problémával küzd a teljesség igénye nélkül, mint a munkaerő, anyagfelhasználás, eszközkezelés és dokumentumkezelés. 

A cégnél úgy vélik, hogy az építőiparban e hiány kiküszöbölésével könnyebben lehetne a folyamatokat kontrollálni és átlátni. Ezáltal jelentősen javítható lenne a teljesítményt, csökkenthetők a költségeket és még a környezetvédelmi szempontok is javulhatnának.

Ezért is alkottak meg az iKont csapatával egy olyan hardvert és szoftvert magába foglaló komplex konténer rendszert, amely mikro szintű kontrollt biztosít az építőipari kivitelezések számára,  közvetlenül bármilyen terepre telepíthető, mozgatható és amely kezelhető, akár csak telefonos applikációkon keresztül is.

A cég megoldásra négy területre fókuszál az ipari megvalósítások helyszínén: anyaggazdálkodás, eszköz(szerszám) kezelés, humán erőforrás kezelés, projektkezelés, szolgáltatás kezelés, dokumentálás és riportálas. 

Az elmúlt években más 3 sikeres pilot projekten és bérbeadáson vannak túl a hazai piacon. A hazai piaci terjeszkedés mellett a társaság tervei között szerepel továbbá, hogy növelje nemzetközi jelenlétét elősorban  Közép-Kelet Európában és az USA-ban.

„Az Ikont egy olyan iparágat fog elektronikusan megreformálni Magyarországon, amely hosszú évtizedek óta ugyanazon elavult technológián alapul és nem követte le a piaci trendeket, sem pedig a globálisan változó és sürgető igényeket. Szeretnénk úttörők lenni a építőipari kivitelezések digitalizációjának megreformálásában, ezért jelenleg is azon dolgozunk, hogy megnyithassuk az első hazai gyárunkat, amellyel újraindulhat az iKont intelligens konténerrendszerek tömeggyártása.” – mondta el Juhász Sándor, az iKont vezérigazgatója.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben