Hirdetés

Influencer avat be az új generáció gondolataiba

Hogyan látja magát a Z generáció a pandémia idején, milyen ötletekkel könnyítenék meg mások életét a járványhelyzetben és milyen kilátásaik vannak a jövőre nézve – többek között ezeket a kérdéseket tette fel követőinek Trunk Tamás, Z-generációs szakértő és influenszer.

A válaszadók többsége, egész pontosan 59,7%, a 15-18 éves korosztály tagjai, ám 2,7%-ban 25-35 év közöttiek válaszoltak és akadtak még 35 év feletti véleményezők is. További számadatokat tekintve 64,2 és 35,8 százalék volt a fiúk és lányok aránya.

Milyen az új generáció?

A három dobogós válasz arra a kérdésre, hogy mely tulajdonságok jellemzik az új generációt, a gyors (60,4%), márkaorientált (60,8%) és a kreatív (60,2%) lett, míg a legkevesebben választották a szorgalmas (12,8%) és a lojális (7,5%) jelzőt.

A kívánt jövő

A kérdésekre adott válaszok alapján jól látszik, hogy a legtöbbekből megfontoltságot, tudatosságot váltott ki a vírushelyzet. Kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak és fontosnak vélik ezt a szokást a későbbiekben is megtartani: a jövőben kétszer is meggondolják majd, szükségük van-e a kosárban lévő termékekre. 47,4 százalék a vírushelyzet lecsengése után sem tér vissza egyből régi hétköznapjaihoz, óvatosan, jól átgondolt döntések alapján fogják élni életüket.

A cél egy fenntarthatóbb világ megteremtése

Talán nem meglepő módon a több mint hétszáz válaszadó 73%-a úgy gondolja, maradandó hatása lesz a koronavírusnak. Legtöbbek szerint a digitalizáció a jelenlegihez képest is felgyorsul majd, növekedni fog az iskolák digitális eszköztára. Szintén sokan jelölték azt a választ, miszerint a jövőben sokkal jobban odafigyelnek majd a környezetükre. Tudatosabban élnek majd és nagyobb szerepet kap mindennapjainkban a fenntarthatóság. A kutatásból kiderül, hogy a környezetszennyezés témája nagy mértékben foglalkoztatja a fiatal generációkat, többségük kifejezetten a Z generáció feladatának tartja egy tiszta, élhető világ megteremtését.

Hangot adnának gondolataiknak

A kutatás eredményeiből az következik, hogy a Z generáció tagjai szívesen osztanák meg véleményüket különböző témákban, úgy, mint jelen könyvben is a járvány kapcsán. Arra a kérdésre, hogy mely témák foglalkoztatják leginkább a mai fiatalokat, a válaszadók 51,2%-a azt írta, hogy az a rossz hangulat, mely abból adódik, hogy a generációk nem értik egymást. Azt gondolják, fiatal koruk ellenére nagyon is konkrét, sokszor előremutató elképzeléseik vannak bizonyos ügyeket érintően, sőt, sokszor talán életkorukból fakadóan olyan új perspektívába tudják helyezni a dolgokat, amelyekre az idősebb generációk talán nem is gondolnak. A generációk közti együttműködésnek fontos szerepet tulajdonítanak, így az lenne az ideális számukra, ha többet kommunikálnának velük és kíváncsiak lennének meglátásaikra.

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások