Hirdetés

Influencer avat be az új generáció gondolataiba

Hogyan látja magát a Z generáció a pandémia idején, milyen ötletekkel könnyítenék meg mások életét a járványhelyzetben és milyen kilátásaik vannak a jövőre nézve – többek között ezeket a kérdéseket tette fel követőinek Trunk Tamás, Z-generációs szakértő és influenszer.

Hirdetés

A válaszadók többsége, egész pontosan 59,7%, a 15-18 éves korosztály tagjai, ám 2,7%-ban 25-35 év közöttiek válaszoltak és akadtak még 35 év feletti véleményezők is. További számadatokat tekintve 64,2 és 35,8 százalék volt a fiúk és lányok aránya.

Milyen az új generáció?

A három dobogós válasz arra a kérdésre, hogy mely tulajdonságok jellemzik az új generációt, a gyors (60,4%), márkaorientált (60,8%) és a kreatív (60,2%) lett, míg a legkevesebben választották a szorgalmas (12,8%) és a lojális (7,5%) jelzőt.

A kívánt jövő

A kérdésekre adott válaszok alapján jól látszik, hogy a legtöbbekből megfontoltságot, tudatosságot váltott ki a vírushelyzet. Kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak és fontosnak vélik ezt a szokást a későbbiekben is megtartani: a jövőben kétszer is meggondolják majd, szükségük van-e a kosárban lévő termékekre. 47,4 százalék a vírushelyzet lecsengése után sem tér vissza egyből régi hétköznapjaihoz, óvatosan, jól átgondolt döntések alapján fogják élni életüket.

A cél egy fenntarthatóbb világ megteremtése

Talán nem meglepő módon a több mint hétszáz válaszadó 73%-a úgy gondolja, maradandó hatása lesz a koronavírusnak. Legtöbbek szerint a digitalizáció a jelenlegihez képest is felgyorsul majd, növekedni fog az iskolák digitális eszköztára. Szintén sokan jelölték azt a választ, miszerint a jövőben sokkal jobban odafigyelnek majd a környezetükre. Tudatosabban élnek majd és nagyobb szerepet kap mindennapjainkban a fenntarthatóság. A kutatásból kiderül, hogy a környezetszennyezés témája nagy mértékben foglalkoztatja a fiatal generációkat, többségük kifejezetten a Z generáció feladatának tartja egy tiszta, élhető világ megteremtését.

Hangot adnának gondolataiknak

A kutatás eredményeiből az következik, hogy a Z generáció tagjai szívesen osztanák meg véleményüket különböző témákban, úgy, mint jelen könyvben is a járvány kapcsán. Arra a kérdésre, hogy mely témák foglalkoztatják leginkább a mai fiatalokat, a válaszadók 51,2%-a azt írta, hogy az a rossz hangulat, mely abból adódik, hogy a generációk nem értik egymást. Azt gondolják, fiatal koruk ellenére nagyon is konkrét, sokszor előremutató elképzeléseik vannak bizonyos ügyeket érintően, sőt, sokszor talán életkorukból fakadóan olyan új perspektívába tudják helyezni a dolgokat, amelyekre az idősebb generációk talán nem is gondolnak. A generációk közti együttműködésnek fontos szerepet tulajdonítanak, így az lenne az ideális számukra, ha többet kommunikálnának velük és kíváncsiak lennének meglátásaikra.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben