Hirdetés

Ideathon 4.0: fókuszban a pénzügyi innováció és a fenntarthatóság

Elindul az országos IDEATHON 4.0 by K&H verseny, melyre csapatok és egyéni indulók jelentkezését várják. A pályázóktól az innovációt támogató megoldásokat és bankoláson túli szolgáltatásokra vár javaslatokat a szakmai zsűri. Az ötleteket november 17-ig lehet benyújtani.

Negyedik alkalommal rendezik meg Győrben az Ideathon 4.0. by K&H ötletversenyt november 19-21. között, a K&H szakmai támogatásával. Az idén a fenntarthatóság és a “beyond banking”, azaz a bankoláson túli szolgáltatásokra fókuszál, de bármilyen más témában is ötletelhetnek a nevező egyéni indulók és csapatok. Az idei ötletverseny egy 3 részes programsorozat első önálló állomása lesz, amelyet további 2 esemény követ jövő év első felében.

Novemberben az intenzív, háromnapos közösségi gondolkodáson a megoldandó probléma beazonosításán, értelmezésén és az erre megoldást jelentő ötletek kifejlesztésén dolgozhatnak a csapatok a tervezői gondolkodás (design thinking módszertan) segítségével. A háromnapos esemény szakmai vezetői Csernátony Fanni és Barna Máté designerek és trénerek.

„A bankoláson túli szolgáltatások és a fenntarthatóság számunkra két olyan zászlóshajó, ami jövőbiztossá teszik a mindennapi pénzügyeinket. Az elsősorban a mobilunkra kerülő megoldásaink a hétköznapi élet megkönnyítésére, pénzügyeink átláthatóságára szolgálnak, hogy valóban a zsebünkben legyen a bank- és biztosító is, minden bankoláson túli, pénzügyi vonatkozású szolgáltatásával.” – tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Kiemelte: “A novemberi ötletbörzét követően második és harmadik lépésként, 2022-ben, online eseménysorozat veszi majd kezdetét, ahol már foglalkozunk az ötletek üzleti oldalával is, azaz miként lehet piacra vinni a megoldást azok irányába, akiknek valóban szükségük van rá?”

A legjobb ötletek rövid- és hosszú távon beépülhetnek a gyakorlatba, ezzel pedig kényelmesebbé válhatnak a mindennapok. A másik fontos célja a programnak, – amellett, hogy az ötletekből alakuló valós szolgáltatások üzletileg is megállják a helyüket, – hogy egy-egy jó ötlet tervezési és előkészületi hiányosságok miatt ne bukjon el.

Az Ideathon 4.0 by K&H-ra meglévő csapattal és egyénileg is lehet jelentkezni, hiszen a rendezvény első napján is kerülnek kialakításra a csapatok. Így volt ezzel a tavalyi év győztes csapata a ReFilamer is, akiknek tagjai az eseményen találkoztak és ma már első befektetésük előtt állnak. A győztes ötletük a háztartási műanyaghulladék költséghatékony újrahasznosítása volt, mindezt otthon egy 3D nyomtató segítségével. A rendezvény zárónapján, november 21-én, a versenyzők csapatokba szerveződve prezentálják ötletüket a szakmai zsűri előtt.

A verseny a StartITup Győr, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a Szintézis-NET közös szervezésében valósul meg. Az esemény kiemelt szakmai támogatója a K&H, kiemelt szakmai partnere az INPUT Program.

Bővebb információ és jelentkezés: https://ideathon2021.ticketninja.io/.

Jelentkezési határidő: 2021. november 17.

Oszkó Péter: Még a startup-ökoszisztémában is csak szégyenlősen beszélünk a pénzügyeinkről

Az OXO vezetője szerint mindenki titkolja, hogy milyen értékelés mellett mekkora befektetést kapott, és hogy egy exitnél kinek mennyi jutott. Pedig ha transzparensen beszélnénk a pénzügyeinkről, segíthetnénk a szereplőknek abban, hogy jobb döntéseket hozzanak.

Bővebben

10 grafikon arról, hogy hogyan alakulnak az AI kockázati befektetések a világon és Európában

A generatív AI szárnyal, a startupok az applikációk világában keresik a mesterséges intelligencia felhasználását, az európai befektetések pedig az AI által optimalizált működést, a robotikát és a gyógyszerkutatást részesítik előnyben. Mutatjuk a Dealroom friss statisztikáit.

Bővebben

Hogyan legyél sikeres intézményi befektető nélkül Magyarországon? Bemutatjuk a Screvo-t

A különböző márkák nyereményjátékait egy platformra terelő Screvo alapítóit nem vetette fel a pénz – ahelyett azonban, hogy egyből egy intézményi befektetőhöz rohantak volna az ötletükkel, inkább tudatosan felmérték, hogy meddig ér a takarójuk, a piaci igények szerint fejlesztettek prototípust, és a befektetési feltételek teljesítése helyett a sales-re koncentráltak. Az eredmény: visszatérő multi ügyfelek, dinamikus

Bővebben

Változás az innovációs politikában: Lemondott Csák János kultúráért és innovációért felelős miniszter, már meg is van az utódja

Csák azért mond le, mert szerinte a négy évre tervezett munkát két év alatt sikerült elvégezni, és átadná a stafétabotot a fiataloknak. Helyét Hankó Balázs eddigi innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkár veszi át.

Bővebben

Honnan tudhatod, hogy jó startupalapító lehet belőled?

Legyél megszállott az ötleteddel kapcsolatban, mérd fel, hogy kik segíthetneked neked mentorként, az ördög ügyvédjeként és társalapítóként, valamint legyél kitartó, és úgy alakítsd az ötleted, hogy az tényleg a leendő ügyfeleid igényeit elégítse ki: ezek Zoe Hewitt, a londoni Sequoia Capital tehetségek felkutatásáért felelős alelnökének tippjei.

Bővebben

Harmadik éve stagnál a magyar startup-ökoszisztéma a StartupBlink jelentése szerint

A StartupBlink 2024-es ökoszisztéma-jelentésében az 50. legfejlettebb startup-ökoszisztéma a magyar. Hazánk legnagyobb előnye az üzleti tevékenységekkel kapcsolatos alacsony rezsiköltségek és az alacsony megélhetési költségeket, míg a legnagyobb hátránya az IT szakemberek kivándorlása. Mutatjuk a részleteket.

Bővebben

Az űripar nem csak a zseniknek való – ezt vallja az ESERO Hungary program

Idén csatlakozik Magyarország az Európai Űrügynökség fiatalokat és tanáraikat célzó programjához. Az ESERO Hungary célja, hogy gyakorlati foglalkozásokkal a diákokat, ingyenes képzésekkel pedig a tanárokat hozza közelebb az űriparhoz, és ezen keresztül elősegítse a STEM-területek oktatását.

Bővebben

Hild Imre: Az állam pénzköltő narratívája és a jó példák hiánya tehet arról, hogy nem elég jók a magyar startupok

A magyar állam működésében a pénz határoz meg mindent, és ő akarja megmondani, hogy milyen a jó startup – miközben a szerepe csak az kéne legyen, hogy a szereplők közti kommunikációt biztosítsa. Ráadásul sokszor sem a startupok, sem a tanácsadóik nem tudják, hogy hogyan kéne jó startupot építeni. Erről és még rengeteg másról beszélgettünk Hild

Bővebben