Hirdetés

Hulladék- és pénztakarékos megoldás jön az IKEA-tól

Kötelezettségvállalásához híven – miszerint az embereket egészségesebb és fenntarthatóbb otthoni életre inspirálja –, az IKEA 2021. októberéig kivonja a lakberendezési termékeinek globális kínálatából a nem újratölthető alkáli elemeket. Ezzel a döntésével az IKEA a tölthető elemek használatára szeretné ösztönözni vásárlóit. A tölthető elemek rendszeres használata hosszú távon pénzmegtakarítást jelent a vásárlók számára, miközben kevesebb hulladékot termelnek otthonukban.

Hirdetés

Számos összehasonlító életciklus-elemző tanulmány azt mutatja, hogy a nagyobb energiafelhasználásuk miatt rendszeres töltést igénylő általános háztartási készülékek esetében (pl. játékok, elemlámpák, hordozható hangszórók, fényképezőgépek) az alkáli elemek környezetterhelése nagyobb, mint a tölthető nikkel-metálhidrid (NiMH) elemeké.

Már a 10. töltés után alacsonyabb üvegházhatású gázkibocsátást eredményez a tölthető NiMH elemek használata (ilyen pl. az IKEA áruházakban kapható LADDA tölthető elem sorozat) az alkáli elemek használatához képest ugyanazon energiamennyiség előállításához. A NiMH elemek teljes környezetterhelése kb. az 50. töltés alkalmával már azonos vagy akár kisebb mértékű, mint az alkáli elemeké.

„Azon vásárlók számára, akik rendszeresen használnak elemes eszközöket, előnyös az alkáli elemről tölthető elemre váltani. Idővel jelentős megtakarítás érhető el – mind anyagi, mind környezetvédelmi szempontból. A tavalyi év során 300 millió alkáli elemet értékesítettünk világszerte, így komoly potenciális lehetőséget látunk abban, hogy vásárlóinkat szemléletváltásra és a tölthető elemekben rejlő potenciál maximális kihasználására ösztönözzük” – mondja Emelie Knoester, az IKEA Range & Supply üzletág vezetője.

A 2019-es pénzügyi évben az IKEA közel 300 millió alkáli elemet értékesített világszerte. Számítások szerint, amennyiben – elméleti szinten – minden IKEA vásárló a nagyfogyasztású eszközeihez ALKALISK alkáli elem helyett LADDA tölthető elemet vásárolna, és azokat csak 50-szer töltené újra, az 5000 tonna hulladékcsökkenést eredményezne éves szinten világszerte. Tekintve, hogy a LADDA elemek akár 500 alkalommal is újratölthetők, ez további lehetőséget jelent a hulladékmennyiség szignifikáns csökkentésére.

„Azt az utunkat folytatjuk, hogy inspiráljuk az embereket, és elérhetővé tegyük számukra, hogy egészségesebb és fenntarthatóbb életet éljenek a bolygónk korlátain belül. Ennek egy lépését jelenti, hogy kivonjuk a választékunkból az alkáli elemeket, és a kínálatunkat a tölthető elem sorozatunkra koncentráljuk, amely megfizethető és kényelmes megoldást biztosít a vásárlóink számára ahhoz, hogy hosszabb életciklusú termékeket használjanak, és kevesebb hulladékot termeljenek” – mondja Vladimír Víšek, az IKEA regionális fenntarthatósági vezetője.

Ez az IKEA kötelezettségvállalás globális szintű, és a teljes ALKALISK alkáli elem sorozatra vonatkozik. Egyelőre a PLATTBOJ lítium gombelem még megmarad az IKEA kínálatában, mivel több, a vállalat által kínált eszköz ezzel működik.

Hirdetés

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben
Hirdetés

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben