Gwyneth Paltrow nem csak a filmvásznon állja meg a helyét, de a startupok világában is remekül szerepel. A friss hírek szerint újabb 50 millió dolláros tőkeinjekcióhoz jutott, és Goop nevű vállalkozása globális piacra lépését tervezi.
A Vasember epizódjaiból, a Bosszúállók és a Pókember filmekből ismerhetjük a színésznőt, de emlékezetes, Oscar-díjas alakítását is bizonyára sokan láttuk a Szerelmes Shakespear-ben. A sztár tíz évvel ezelőtt alapított Goop nevű cégét, mely egy erős amerikai életmód branddé nőtte ki magát. Kezdetben csak nőknek szóló hírlevelekkel hakniztak, majd online magazinjuk szerte a világon ismert lett, mára pedig hozzá tartozó webshopjából nők milliói rendelnek – főleg divatcikkeket, és szépségápolási termékeket. Persze emlékszünk néhány botrányra is a márka körül, de a rajongó közönség az apró bökkenőket hamar megbocsátotta. Paltrow idő közben alapítóból vezérigazgató lett a cég élén.
Tevékenységükre egyébként a kontextuális kereskedelem fogalmat használják – hiszen a cikkekhez és egyéb online tartalomhoz kapcsolódó releváns termékekre fókuszálnak. Ez olyan sikeresnek bizonyul, hogy a sztár állítása szerint évről évre megduplázzák a bevételüket. Jelenleg még csak az USA-ban és Kanadában elérhető a szállítás, de idén Európába terjeszkedik.
A célok megvalósítása érdekében Paltrow 50 millió dolláros befektetést kapott a NEA-tól, a Lightspeed Venture Partners-től és a Felix Capital-től. A külső befektetések összegét 82 millió dollárra emelték ezzel. A Pitchbook kiemelte, hogy a Goop postmoney értékelése ezzel 250 millió dollár lett a héten.