Hirdetés

Hogyan változnak vásárlási szokásaink a jövőben?

A digitális eszközök fejlődésével egyre izgalmasabb lehetőségek nyílnak meg mind a fogyasztók, mind pedig a hirdetők és ügynökségek számára. Ennek egyik legnagyobb értéke az eszközökön keresztül elérhető információk mennyisége és minősége, az adat pedig a kulcsa a még hatékonyabb marketingkommunikációnak. A GDPR ugyan okozott egy kis fejtörést, de az új feltételekhez való alkalmazodás mellett még hatékonyabb perszonalizált megoldásokat tudunk majd a jövőben megvalósítani.

Ügyfél, ügynökség, média… Mindannyian szeretnénk a jövőbe látni és pontosan tudni, hogyan alakul a digitális piactéren való értékesítés és az okos digitális eszközök használata, de itt nemcsak a webshopokra kell gondolni vagy az online vásárlásra!. Az értékesítés hatékonyságának maximalizálása, a fogyasztók vásárlási élményének növelése szerves részei a jövőbeni sikereknek.

Számos technológiai és szakmai ötletelés zajlik már azzal kapcsolatban, hogy milyen formájú vásárlási lehetőségek lesznek elérhetőek az elkövetkezendő 20 évben. Ebből néhányat felsorakoztatunk mi is várakozásaink alapján:

Do-it-Yourself shopping: Képzeljünk el egy ruhaboltot, ahol a próbafülke egy interaktív tükörrel rendelkező digitális eszköz és eladói tanácsok vagy konkrét ruhák felpróbálása helyett próbálhatjuk fel a termékeket digitális módon. Percek alatt a teljes koktélruha készletet felpróbálhatjuk anélkül, hogy ki-be szaladgálunk újabb és újabb ruhadarabokért.

Házhozszállítás: A mesterséges intelligencia által vezérelt megoldásoké a jövő. Vezető nélküli autók és AI logisztika segítségével létrejöhet egy sokkal hatékonyabb házhozszállítási szolgáltatás. Miután megláttuk kedvenc gyorséttermünk szpotját a Youtube-on, gyorsan rendelünk is az okos telefonunkkal, majd az eddig 60-70 perces szállítás helyett 20 perc múlva csengetnek is, hiszen az “okos futár” másodpercek alatt optimalizálja a rendelések kiszállításának sorrendjét a navigációs forgalmi adatok alapján.

Beszéd alapú kereskedelem: Biztosan sokaknak ismerős a “Hey Siri” vagy “Okay, Google” (egyes helyeken Yo, Google, már ez is a fogyasztói igényekre van szabva). Már tudunk bizonyos platformokon hang alapján keresni , vagy akár utasításokat adni az autónknak, akár az otthonunk egyes tárgyainak. Egyre több szolgáltató teszteli ezt a lehetőséget a vásárlások lebonyolítására is. Már hangalapú keresésekre optimalizálunk weboldalt és innen csak egy ugrás a reklámtér. Vége a manuális keresgetéseknek és kézzel írt bevásárló listáknak; “Okay Google, rendelj nekem jó áron egy palack Figulát ”… és máris megvan a bor az esti vacsoránkhoz.

VR kereskedelem: Virtuális valóság lehetővé fogja tenni, hogy a saját otthonunkból sétáljunk be egy áruházba. Ez a technológia már alkalmazott több területen is, például az online állásbörzék világában, de sokkal szélesebb körben el fog terjedni a következő évtizedekben. Nincs többé “elfelejtettem sampont venni” szituáció, másodpercek alatt átnézem a drogéria kínálatát és megrendelem, amit szeretnék.

A fentiek mellett még számos teória létezik e piac fejlődésére vonatkozóan: autós áruházak, ahol akár privát autós szobákban lehet vásárolni vagy programozott drónokból álló logisztika…

Bárhogyan is alakul majd a jövő, egyben biztosak vagyunk: az elmúlt 20 év alatt lezajlott, emberi felfogás tempóját felülmúló technológiai fejlődés még dinamikusabban fog változni, megnyitva ezzel további értékes adatforrásokat, adatfelhasználási lehetőségeket, újabb és újabb szintre emelve ezzel a digiális lehetőségeket az eladásban és a perszonalizációs lehetőségeket a kommunikációban!

Yasar Umut, Head of Digital Omnicom Media Group

Néz Kata, Head of Service Management Omnicom Media Group

Keresik a legdinamikusabban növekvő techcégeket

Újra pályázhatnak a Technology Fast 50 díjra a gyorsan fejlődő technológiai cégek: a Deloitte immár 23. éve hirdeti meg közép-európai versenyét, amely a technológiai iparág leggyorsabban növekvő vállalatait rangsorolja. Mind a már befutott, mind a feltörekvő technológiai vállalatoknak platformot biztosítva arra, hogy szélesebb körben bemutathassák innovatív megoldásaikat.

Bővebben

Minden negyedik hazai fintech cég részesült már kockázatitőke befektetésben

A hazai fintech szektor bővülése a koronavírus-járvány megjelenését követően is folytatódott, mára csaknem 150 aktív FinTech vállalkozás működik az országban, amelyek több mint 8 ezer dolgozót foglalkoztatnak, együttes árbevételük pedig meghaladta a 170 milliárd forintot – derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, 2022-es FinTech és digitalizációs jelentéséből.

Bővebben

Kalandozások a tokenizáció világában

A blockchain technológia és az erre épülő tokenizáció az élet egyre több területén van jelen. Pontosan ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy megismertessük és megértessük ennek előnyeit az üzleti döntéshozókkal – mondta Czeglédi Tamás a Blockchain koalíció szakmai vezetője, a Kalandozások a tokenizáció világában című online kiadványuk megjelenése kapcsán.

Bővebben

Orvosokkal közösen tervezik a jövő magyar kórházait

Automatizált robotrendszerekkel, a páciensek és a dolgozók mozgásának előzetes szimulációjával és a gazdaságos üzemeltetést szolgáló energetikai megoldásokkal segíti a hatékony betegellátást az egészségügyi intézmények következő generációja. Ezeket az orvosokkal szoros együttműködésben alkotják meg az építészek. Már Magyarországon is több ilyen projekt van folyamatban, amelyek tervezésén a kórházfejlesztés terén új szemléletet meghonosító Paulinyi & Partners építésziroda dolgozik.

Bővebben

Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában

Környezetérzékelés, GPS-es és mobilnetes pozícionálás, pontos kamerarendszer. Többek közt ezek az önvezető járművek elengedhetetlen feltételei. A győri Széchenyi István Egyetem csapata évek óta fejleszti autonóm járművét, most pedig izgalmas kihívás előtt áll: július elején a franciaországi Nogaro városában egy komplex feladatokból álló nemzetközi versenyen vesznek részt, ahol a precíziós önvezetéshez szükséges netkapcsolatot a Yettel biztosítja számukra.

Bővebben

Hetvenmillió forintos fejlesztéssel épül a jövő hálózata a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban

Autonóm villamossági hálózatot építenek ki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ipar 4.0 Technológiai Központjában a Schneider Electric műszaki támogatásával. Az úgynevezett micro-grid rendszer fejlett energiamenedzsment szoftvereket is tartalmaz, és az oktatás segítése mellett lehetőséget kínál az új technológiák iránt érdeklődő hazai vállalkozások számára is, hogy megismerjék, milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások. A Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, több mint kétezer munkavállalóval Magyarországon.

Bővebben