Hirdetés

Hogyan változnak vásárlási szokásaink a jövőben?

A digitális eszközök fejlődésével egyre izgalmasabb lehetőségek nyílnak meg mind a fogyasztók, mind pedig a hirdetők és ügynökségek számára. Ennek egyik legnagyobb értéke az eszközökön keresztül elérhető információk mennyisége és minősége, az adat pedig a kulcsa a még hatékonyabb marketingkommunikációnak. A GDPR ugyan okozott egy kis fejtörést, de az új feltételekhez való alkalmazodás mellett még hatékonyabb perszonalizált megoldásokat tudunk majd a jövőben megvalósítani.

Ügyfél, ügynökség, média… Mindannyian szeretnénk a jövőbe látni és pontosan tudni, hogyan alakul a digitális piactéren való értékesítés és az okos digitális eszközök használata, de itt nemcsak a webshopokra kell gondolni vagy az online vásárlásra!. Az értékesítés hatékonyságának maximalizálása, a fogyasztók vásárlási élményének növelése szerves részei a jövőbeni sikereknek.

Számos technológiai és szakmai ötletelés zajlik már azzal kapcsolatban, hogy milyen formájú vásárlási lehetőségek lesznek elérhetőek az elkövetkezendő 20 évben. Ebből néhányat felsorakoztatunk mi is várakozásaink alapján:

Do-it-Yourself shopping: Képzeljünk el egy ruhaboltot, ahol a próbafülke egy interaktív tükörrel rendelkező digitális eszköz és eladói tanácsok vagy konkrét ruhák felpróbálása helyett próbálhatjuk fel a termékeket digitális módon. Percek alatt a teljes koktélruha készletet felpróbálhatjuk anélkül, hogy ki-be szaladgálunk újabb és újabb ruhadarabokért.

Házhozszállítás: A mesterséges intelligencia által vezérelt megoldásoké a jövő. Vezető nélküli autók és AI logisztika segítségével létrejöhet egy sokkal hatékonyabb házhozszállítási szolgáltatás. Miután megláttuk kedvenc gyorséttermünk szpotját a Youtube-on, gyorsan rendelünk is az okos telefonunkkal, majd az eddig 60-70 perces szállítás helyett 20 perc múlva csengetnek is, hiszen az “okos futár” másodpercek alatt optimalizálja a rendelések kiszállításának sorrendjét a navigációs forgalmi adatok alapján.

Beszéd alapú kereskedelem: Biztosan sokaknak ismerős a “Hey Siri” vagy “Okay, Google” (egyes helyeken Yo, Google, már ez is a fogyasztói igényekre van szabva). Már tudunk bizonyos platformokon hang alapján keresni , vagy akár utasításokat adni az autónknak, akár az otthonunk egyes tárgyainak. Egyre több szolgáltató teszteli ezt a lehetőséget a vásárlások lebonyolítására is. Már hangalapú keresésekre optimalizálunk weboldalt és innen csak egy ugrás a reklámtér. Vége a manuális keresgetéseknek és kézzel írt bevásárló listáknak; “Okay Google, rendelj nekem jó áron egy palack Figulát ”… és máris megvan a bor az esti vacsoránkhoz.

VR kereskedelem: Virtuális valóság lehetővé fogja tenni, hogy a saját otthonunkból sétáljunk be egy áruházba. Ez a technológia már alkalmazott több területen is, például az online állásbörzék világában, de sokkal szélesebb körben el fog terjedni a következő évtizedekben. Nincs többé “elfelejtettem sampont venni” szituáció, másodpercek alatt átnézem a drogéria kínálatát és megrendelem, amit szeretnék.

A fentiek mellett még számos teória létezik e piac fejlődésére vonatkozóan: autós áruházak, ahol akár privát autós szobákban lehet vásárolni vagy programozott drónokból álló logisztika…

Bárhogyan is alakul majd a jövő, egyben biztosak vagyunk: az elmúlt 20 év alatt lezajlott, emberi felfogás tempóját felülmúló technológiai fejlődés még dinamikusabban fog változni, megnyitva ezzel további értékes adatforrásokat, adatfelhasználási lehetőségeket, újabb és újabb szintre emelve ezzel a digiális lehetőségeket az eladásban és a perszonalizációs lehetőségeket a kommunikációban!

Yasar Umut, Head of Digital Omnicom Media Group

Néz Kata, Head of Service Management Omnicom Media Group

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások