Hirdetés

Hogyan ne veszítsünk el egy ügyfelet 10 nap alatt?

Az online ügyintézés és vásárlás során két dolog fontos: minél gyorsabb és minél egyszerűbb legyen. Ebben a technológia hatalmas segítséget nyújt, hiszen a felhőben működő, a vásárlás minden lépését és adatát egy helyen kezelő ügyfélszolgálati rendszerek végig látják és segíteni tudják a teljes folyamatot. Az Avaya azonban ennél is előrébb tekint: nemcsak probléma esetén kell segíteni az ügyfelet, hanem az úgynevezett prediktív, azaz előretekintő funkcióval javaslatokat adhatunk a vásárlónak. Egyelőre azonban a webáruházak ezt a funkciót még nem nagyon használják.

Hirdetés

Egy ügyfelet olcsóbb megtartani, mint megszerezni – mégsem fordítanak a cégek figyelmet arra, hogy megismerjék, hol vannak azok az úgynevezett kilépési pontok, ahol esetlegesen elveszítik vásárlóikat. „Az ügyfelek számára két dolog fontos: saját idejük és hogy minél kevesebb macerával tudják megoldani problémájukat – és ezért, vagyis a hatékony és egyszerű ügyfélkiszolgálásért akár 10-15 százalékkal magasabb árat is hajlandóak fizetni. A technológia segítségével már lerövidíthetjük az online ügyintézést, ezt azonban egyelőre még csak a nagyvállalatok alkalmazzák” – mondta el Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője. Magyarországon egyre több nagyvállalat felhőből működteti az ügyfélszolgálatát, azaz nem épít magának méregdrágán saját informatikai rendszert. Az ügyfelek azonban nem azt nézik, hogy mekkora cégről van szó, kisebb vállalkozás esetében is hasonló szolgáltatást, funkciókat, gyorsaságot várnak el. Így ha a kisebb cégek fel akarják venni a versenyt az ügyfelek kiszolgálásában, nekik is érdemes a felhőbe helyezni ügyfélszolgálatukat” – tette hozzá.

A rendszeresen visszatérő vásárló a cél

A felhőalapú ügyfélszolgálat a teljes vásárlási folyamatot és az ehhez szükséges kommunikációs csatornákat – a chatbotot, a telefonos ügyfélszolgálatot és a közösségi média felületeket is – egyetlen rendszerben kezeli. Mivel minden információ egy helyen van, mindent folyamatosan nyomon lehet követni, észrevenni, ha valahol elakad egy vásárló, és gyors beavatkozásra van szükség. Így kizárjuk, hogy egy elszalasztott hívás, egy lassan kezelt chat vagy egy elfeledett e-mail miatt bevétel essen ki. A rendszer tehát az adatok folyamatos elemzésével és a kritikus pontok automatizálásával minimalizálni tudja az ügyfélvesztést.

Ez azonban csak az első lépés, hiszen a rendszeresen visszatérő vásárló az igazi érték. Ma jellemzően ott megáll a vásárlás, hogy a vevő kiválasztotta, kifizette, és megkapta a terméket. De mi van akkor, ha az a termék csak később lesz elérhető? Vagy ha bizonyos terméket rendszeresen rendel?

„Mesterséges intelligencia segítségével az ügyfélszolgálati rendszerek már automatikusan jelezni tudják, ha egy ügyfél számára érdekes lehet egy termék.”

Ez az úgynevezett prediktív, azaz előretekintő funkció technikailag már létezik, mégsem alkalmazzák a webáruházak. A felhőalapú ügyfélszolgálati rendszer tehát már nem vásárlást és problémát old meg, hanem előregondolkodik és javaslatot ad a vásárlónak” – mutatott rá Gombár György, hol tart a technológia.

Ez a prediktív funkció jelezni tudja, ha újra elérhető egy áru, amely korábban nem volt raktáron, vagy szükségessé válhat egy újabb vásárlás valamilyen rendszeresen fogyasztott termékből. Ez pedig hatalmas segítséget jelenthet a mindennapi életben a vásárló számára.

Hirdetés

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben
Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben