Hirdetés

Hátrányos helyzetű fiatalokat hív ötletversenyre a UNICEF

Rajtad áll a jövőd! Az #UNICEF új kezdeményezése, az „Egy generáció korlátok nélkül” (#GenerationUnlimited) idén ősszel Magyarországon is elindul. A kezdeményezés hátrányos helyzetű fiatalok egyes csoportjait vonja be közös gondolkodásba, amelynek során maguk azonosítják az őket leginkább érintő és foglalkoztató társadalmi problémákat, majd kreatív helyi megoldásokat dolgoznak ki ezek megoldására. Ebben a folyamatban szakértők és mentorok segítik őket.

A programra nyilvános pályázat útján lehet jelentkezni. A sikeres pályázók országos műhelymunkában kezdhetik meg gondolataik formába öntését, amelynek része egy többnapos budapesti képzés. Végül kiválasztásra kerül az öt legígéretesebb kezdeményezés, amelyek részletes kidolgozásához és megvalósításához az UNICEF pénzügyi és szakmai támogatást biztosít. 2019 tavaszán pedig a legjobb helyi projektek nemzetközi zsűri elé kerülnek, amelytől további anyagi támogatást, valamint mentori segítséget nyerhetnek.

A nyilvános pályázat jelentkezési határideje: 2018. november 19. éjfél

Jelentkezés feltételei:
– 14 és 24 év közötti magyar állampolgárságú fiatalokból álló 3-5 fős csapatok (az életkort 2018. szeptember 24. napja alapján vesszük figyelembe)
– külön értékelik a sokszínűséget és azt, ha a csapat tagjai között hátrányos helyzetű, fogyatékossággal élő fiatalok is vannak
– a probléma megjelölésénél elvárás, hogy többeket érintő jelentős társadalmi vagy generációs jelenség legyen, ami fiatalok csoportjainak nehezíti meg az életét
– feltétel, hogy az ötlet megvalósítására eddig még nem kaptak más támogatást a csapatok (pl. hivatalos szervezetként, bejegyzett egyesületként, vállalkozásként, stb.)

Bővebb infó, jelentkezés stb.: https://unicef.hu/rajtad-all-a-jovod/

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben