Hirdetés

Fiatal innovátorok jelentkezését várják

Negyedik alkalommal hirdeti meg a CheckINN Turisztikai Innovációs HUB a felsőoktatásban tanulóknak szóló ötletpályázatát a hazai turizmus megmozgatására. Az elmúlt évek – meglepően különleges – koncepciói közül több már a megvalósulás útjára lépett, amiben a versenyen kiépített szakmai kapcsolatok és a hárommillió forintos fődíj segíti az ötletgazdákat. A szervezők így bíznak benne, hogy azok a fiatalok, akiknek határozott véleménye van az őket ért turisztikai élményekről, ezúttal sem tartják magukban, hogy hogyan képzelik el a jövő szállását, aktív programját vagy éppen utazási irodáját.

Fenntarthatóság, digitalizáció, újfajta élménykínálat: a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny célja, hogy a hazai utazási szektor megújulással válaszoljon a közelmúlt és a jelen sorozatos kihívásaira. A legjobb ötlet pedig jó eséllyel érkezhet azoktól a fiataloktól, akik a leginkább szinkronban vannak a változó világgal. A pályázat ezért minden tanulmányterületről várja a felsőoktatási hallgatókat: sőt, a szervezők biztatják a szektortól távoleső tanulmányokat folytatókat, hogy egyesítsék tudásukat és saját látásmódjukat a turizmus-vendéglátás hallgatókkal.

2022-ben október 16-ig várják a háromfős egyetemista csapatok jelentkezését a korábbról már ismert főbb kategóriákban: “Szállodaipar-vendéglátás”, amelyben a szállásokhoz kapcsolódó innovációkat várnak, valamint “Aktív turizmus”, amelyben pedig újszerű programötleteket.

A szervezők nem szabnak szigorú kereteket, az ötletek vonatkozhatnak a kategóriákon belül a szolgáltatásokra, a marketingre, a digitalizációra – ugyanakkor kiemelt figyelmet fordítanak majd a zöld megoldásokra.

A 2022-es év újdonsága, hogy az OTP Travellel együttműködve meghirdették a “Vállalati kihívás” kategóriát is, amely révén az utazási irodák kaphatnak friss, jövőbe mutató impulzusokat, például egy Z generációra szabott szolgáltatás-ötlet vagy egy modern kedvezményrendszer-koncepció formájában. A kategória fődíja egy utazás Rómába, Párizsba vagy Amszterdamba, a díjazott csapat választása szerint.

A CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny kifejezetten keresi és díjazza a merész ötleteket, amelyeket a HUB a verseny után is igyekszik támogatni. A győztes pályázók tehát nem csak a hárommillió forintos nyereményre és egyéb különdíjakra jogosultak, de a verseny végére komoly tapasztalatokkal és szakmai kapcsolatokkal gazdagabban fejleszthetik tovább a projektjüket. Például az Illatok Kalandjátéka program szeptembertől több vidéki kulturális központban is kipróbálható: az ötlet lényege, hogy múzeumokban, arborétumokban, művészeti galériákban illatállomásokat is kihelyeznek, amelyek együtt egy olyan illattúrává állnak össze, amely a különleges aromák élményét is hozzáadja a látnivalókhoz. A megvalósításhoz egy egyedi illatpumpa berendezést fejlesztettek a megálmodók.

A szintén ígéretes Wheelp projekt egy olyan közösségi közlekedési forma, amely kifejezetten turistákra fókuszál. A helyi lakosok egy applikációba tölthetik fel kihasználatlanul álló közlekedési eszközeiket, amelyeket az utazók onnan kölcsönözhetnek. A rendszerbe bekerülhet autó, robogó, roller, de még görkorcsolya és gördeszka is.

Az eddigi legsikeresebb utóéletű pályázat, a Márminálunk honlap célja, hogy az oldal látogatói hazai kézműves programokra regisztrálhassanak, és így saját élményen keresztül ismerhessék meg egy-egy régió hagyományos művészetét. A pályázók a CheckINN innovációs verseny után bekerültek a K&H ígéretes startupokat összegyűjtő inkubációs programjába is, ahol továbbfejleszthetik üzleti elképzeléseiket. Több más díjazott ötlet pedig a budapesti Startup SAFARI keretében is bemutatkozhatott a CheckINNel közösen, felvillantva a turizmus jövőbeli lehetőségeit.

Tudj meg többet és jelentkezz ide kattintva!

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben